Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] metaliczny stukot w silniku po osiagneciu ponad 100*C plynu chodniczego


kazikboy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam z mojego AFN wydobywa sie metaliczny stukot slyszalny tak samo nad i pod silnikiem a wszystko zaczeło sie od gonienia passata b6 TSI na autosteradzie gdzie przy ponad 180 usłyszalem sygnał ostrzegawczy z licznika harakterystyczne PIIIK i ujrzałem ze mryga kontrolka od plynu chlodzace a wskazówka temperatury znajdowałą sie powyzej 95*c i juz spadała po czym jak zjechalem to dolalem ponad litr plynu i od tamtej pory jest metaliczny stukot

zmienialem juz chydropopychacze <szklanki> poluzowywalem wtryski i zadnych zmian

na niedogrzanym silniku podczas dodawania gazu jest to slychac glosniej podczas zwalniania hamujac silnikiem jest ciszej na wyzszych obrotach nie jest to mocno slyszalne jak na nizszych ale to chyba poprzez predkosc stukania

dodam ze jak dam okolo 2200 obrotow to zaczyna wibrowac silnikiem a z tylu robi sie niebiesko zmaczaco ze cignie i spala olej dodam troche wiecej gazu wchodzi na 3tyd obrotow i jest spokoj delikatny normalny dymek dodam iz przejechalem tak juz 20tys kilometrow i ani gorzej ani ciszej a nawet nic bokiem nie wyskoczylo

czy sciagniecie glowicy cos pokaze ?? pomocy :confused4:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmij pasek napedowy i odpal bez paska. jesli tego nie bedzie. pompa wody poleciała byc moze wirnik sie ześliznął z oski pompy wody.

ja ostatnio w vento zmieniałem silnik bo przegrzał się dokumentnie... i stało sie to samo. jak go odpaliłem klepanie szorowanie itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie na pasku pk wszystko pozlo nowe jakies 12tys km temu bo nie mialem sprzegielka na alternatorze i skokki paska rozwalily pompe wspomagania i pompa wody juz lapala bicia wiec wszystko na pasku bylo nowe alternator po regeneracji i zalozone sprzegielko to ewidetnie jest w silniku ale raczej cos mechanicznego by tyle nie wytrzymalo

z bratem przypuszczamy luz na sworzniu korbowodu a tloka tylko czy to mozliwe ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko możliwe.

zazwyczaj jak jest sworzeń tłokowy kucnięty to zaczyna pukać w momencie jak silnik schodzi z obrotów... chyba ze pękła sprężyna na którymś zaworze...

osłuchaj silnik jeszcze metoda kijkową...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...