Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Wymiana na nowy zestaw Eibach Pro-Sytem - co jeszcze powinienem wymienić?


iras_gda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Auto: A4 B6 Avant Quattro 1.9 TDI.

Na montaż czeka nowy zestaw zawieszenia Eibach Pro-System (sprężyny Pro-Kit, amortyzatory Pro-Dumper).

Obecnie w zawieszeniu brak wyczuwalnych luzów.

Co warto wymienić podczas wymiany amortyzatorów i sprężyn?

Na pewno odboje i osłony, co jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad górnymi mocowaniami amortyzatora. W jednym warsztacie powiedzieli mi, że dobrze wymienić, w drugim, że w quattro to się nie psuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw warto przeczytać instrukcję dostarczoną przez Eibacha, tam będą wszystkie wytyczne, czy montować coś nowego ew. czy czegoś nie zamontować, jak montowałem gwint Teina do B7 czegoś należało nie montować, z tego co pamiętam chyba jakiejś gumy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad górnymi mocowaniami amortyzatora. W jednym warsztacie powiedzieli mi, że dobrze wymienić, w drugim, że w quattro to się nie psuje :)

Ja u siebie wymienialem koszt w ASO 130 PLN szt. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po wymianie.

Wymienione, oprócz sprężyn i amortyzatorów, zostały tylne górne mocowania amortyzatorów oraz jeden przedni górny wahacza (prosty). Do tego lekka korekta geometrii i gotowe :).

Przód obniżył się o równo 30 mm, tył o 20 mm.

Wizualnie w końcu kombiak zaczął przypominać samochód.

Jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy to niestety nie jest tak jednoznacznie różowo. Ze względu na nowe amortyzatory zawieszenie na pewno lepiej tłumi drobne nierówności, natomiast jest o wiele sztywniej niż na standardowym 1BA. Odkryłem nierówności na drodze, których wcześniej nie zauważałem. Prowadzenie natomiast jest takie, jak powinno być w tym aucie od samego początku. Po przesiadce z BMW E46 Coupe nie mogłem się przyzwyczaić do bujającego zawieszenia, komfortowego, lecz w mojej opinii niepewnego. Obecnie na Eibachu jedzie się pewnie i w miarę komfortowo. Co ciekawe im szybciej jechałem, tym auto wydawało się bardziej komfortowe :). Niestety nie jestem w stanie powiedzieć jak wypada Eibach w stosunku do S-Line.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ile dałeś za cały komplet Eibacha 2400?

Dzisiaj sie pytałem o blisteiny i komplet samych amorków to koszt ok 2200, KW ok2000.

Chyba po prostu kupie kayaby za 1000 lub sachsa nie wiem które lepsze...na starych sprężynach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem w http://www.eibachpolska.pl/. Polecam. Terminowo, sprawnie i dobra cena.

Do końca czerwca były niższe ceny i zapłaciłem z małym rabatem równo 2000.

Wymiana + części j.w. 600 zł

Geometria 135 zł

Razem 2735 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W stosunku do standardowego 1BA trzęsie dużo mocniej. Nie potrafię porównać do zawieszenia S-Line czy S4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iras_gda pokaż jakieś fotki jak siadło. I dokładnie ile mm z przodu oraz z tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...