Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Czy to uszkodzony przepływomierz? Błedy 16485, 16486 i 16683


saintos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Prośba o pomoc w poniższym problemie:

Pierwsze objawy:

Jadąc na 5/6 biegu zauważyłem słabość na obrotach poniżej 2tysi i momentami lekko szarpało. Odejmowanie ani dodawanie 'gazu' nie pomagało. Redukowałem na niższy bieg na wyższe obroty i auto 'szło'. Objaw wystąpił kilkukrotnie.

Była to noc wiec rankiem sprawdziłem błędy.

2 Faults Found:

17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11): Electrical Fault

P0672 - 000 - -

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Torque: 166.0 Nm

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 11.93 V

Bin. Bits: 00000111

Temperature: 1.8°C

Bin. Bits: 00110000

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

P0101 - 000 - -

Freeze Frame:

RPM: 1785 /min

Torque: 0.0 Nm

Speed: 90.0 km/h

Temperature: 25.2°C

Mass Flow: 17.07 g/s

(no units): 1.95

Temperature: 86.4°C

17056 nie przejmuję się w tym momencie bo zakładam, że to świeca. Kiedyś miałem i po wymianie ustąpiło

Sprawdziłem wtyczke do przepływomierza i styki wyglądały jak nowe. Rura, która wychodzi z przepływomierza wyglądała równiez na całą przynajmniej od góry i jak chodził silnik to lekko nią manewrowałem i silnik zachowywał się bez zmian.

Na odpiętej wtyczce rónież było ok ale postanowiłem się przejechać.

Tutaj dodam, iż nie mając dostepu do netu (pech: akurat padł) i wiedzy zrobiłem logi na 'czuja' czyli tam gdzie widziałem wartości MAFa. (teraz wiem, że powinienem zrobićlogi 003 w 3 i 4 kolumne)

Zauważyłem, że Mass Air Flow (Actual) jest stała warttość:

Grupy: 001,002,044 - http://vaglog.rtnet.pl/saintos_50614.html

Wpiąłem wtyczke i wracałem:

W drugiej części na początku gdy są małe obroty to jest ten moment gdy auto nie reagowało.

Grupy: 001,010,044,001,010,044 - http://vaglog.rtnet.pl/saintos_50615.html

Grupy: 010,044,093 - http://vaglog.rtnet.pl/saintos_50613.html

Czy da się coś wywnioskować z powyższych logów czy musze zrobić 003?

Teraz musiałem jakoś wrócić od tesciów i jadąc do domu przejechałem zaledwie kilkanaście kilometrów jak samochód nie chciał jechac. Na postoju jak dodwałem gazu to obroty skakały (z tendencją do spadku) i od czasu do czasu słychać było jakby warknięcia.

Odpiąłem wtyczke z przepływomierza i auto zaczeło jakoś reagować, tzn dało całkiem przyzwoicie jechać ale powyżej 2tys obrotów. Poniżej nie było tragedii ale przynajmniej nie spadały obroty.

Po przyjeździe do domu sprawdziłem VAGiem i ku mojemy zdziwieniu:

4 Faults Found:

17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11): Electrical Fault

P0672 - 000 - -

Freeze Frame:

RPM: 840 /min

Torque: 40.0 Nm

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 13.07 V

Bin. Bits: 11000100

Temperature: 9.9°C

Bin. Bits: 10110000

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

P0101 - 000 - -

Freeze Frame:

RPM: 2079 /min

Torque: 0.0 Nm

Speed: 85.0 km/h

Temperature: 17.1°C

Mass Flow: 12.80 g/s

(no units): 2.59

Temperature: 84.6°C

16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 000 - -

Freeze Frame:

RPM: 2709 /min

Torque: 176.0 Nm

Speed: 85.0 km/h

Load: 49.8 %

Voltage: 14.14 V

Bin. Bits: 11000000

Absolute Pres.: 1978.8 mbar

Absolute Pres.: 1315.8 mbar

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 000 - -

Freeze Frame:

RPM: 1029 /min

Torque: 14.0 Nm

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Duty Cycle: 99.6 %

Bin. Bits: 11000111

Mass Air / Rev.: 540.0 mg/str

Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str

Czyli pojawił sie nowy 16683 i zapaliła się kontrolka elektroniki silnika... ehh

Czy mam to traktować jako jakieś nowe uszkodzenia czy jest to następstwo jazdy z odpiętą wtyczką przepływomierza?

Na ile procent jest to przepływomierz?

Czy da się przeczyścić przepływomierz bez wykręcania 'czujnika' z obudowy?

Pytanie retoryczne bo samochód ma mi służyć jeszcze jakiś czas ale czy jest senskupować/ktoś próbował przepłyowmierzy za 100zł jakie są na allegro?

Dzisiaj rano zapaliłem (nadal na odpiętej wtyczce) i dziwnie kopcił + skaczące obroty... został w domu...

W sklepie boscha na kobierzyńskiej w Krakowie człowiek powiedział mi o jakimś programie Boscha BX, oddaje się stary przepływomierz (nieuszkodzny mechanicznie, cała obudowa) i wtedy nowy kosztuje 350 (zamiast 520zł). Różni się (podobno) tylko opakowaniem. Czy ktoś wie o co kaman?

Na razie furak stoi i wieczorem sprawdze filtr powietrza i postaram sie jakoś przeczyścić przepływomierz. Czy w gre wchodzi tylko ten płyn do czyszczenia elektroniki czy można zwykłym spirem?

Prośba o pomoc i z góry dziękuję za wszelkie wskazówki ! Mam słodką nadzieję, że to nie turbina....

Saintos

=====

update 00:34 2011-07-05

=====

Wyciągnąłem przepływomierz i zrobiłem kąpiel (http://hubpages.com/hub/clean-replace-vw-audi-maf-diy) w płynie, który kupiłem w sklepie elektronicznym. Przy okazji wyczyściłem paprochy przed filtrem powietrza, który w sumie nie był w najgorszym stanie. Po wyschnięciu i założeniu odpaliłem, buchnęło z rury jak u dziadka w piecu, obroty pofalowały ale za moment wszystko się uspokoiło. Zdziwiło mnie, że na VAGu widać było jedynie błąd 16485. Skasowałem i pojechałem aby zrobić logi.

Niestety tyle co się rozgrzał silnik do 90 i ustawiłem grupy do logowania to zaczęło się ponownie. Przy ruszaniu szarpało i obroty raczej spadały. Jak na jałowym udało mi się wkręcić powyżej 2tys jakoś się kręcił ale przy ruszaniu zaraz słabł z tendencja do gaśnięcia. Ponownie przy próbach wkręcania na wyższe obroty usłyszałem takie jakby warknięcia. Gasiłem i zapalałem kilkukrotnie i to samo.

Zatem z logów nici.

Jakoś doturlałem się do domu ale o dziwo jak dojechałem na miejsce silnik normalnie zaczął się wkręcać na wyższe obroty, z rury nie dymiło, na vagu zero błędów. Już nie jechałem bo po północy i w deszczu słabo się robi logi samemu :)

Jutro... tzn dzisiaj popołudniu kolejne podejście do logów.

No chyba, że mogę coś jeszcze sprawdzić/przeczyścić ?

Bardzo niepokoi mnie to warczenie przy wkręcaniu się na wyższe obroty...

I jeszcze jedno pytanie odnośnie części, warto kupić taką (http://google.plczesc/przeplywomierz-masowy-powietrza,audi,a4-avant-8ed-od-2004-11,2-0-tdi-140km,5-5377-19971-102806-0-5-722684080.html) wkładkę firmy Pierburg?

[br]Dopisany: 04 Lipiec 2011, 13:23_________________________________________________=====

update 11:34 2011-07-05

=====

Witam, rano udało mi się zrobić logi. Mógłbym prosić o analizę?

Dodam, że przy wciśnięciu do końca w lusterku widziałem czarna chmurkę ale tylko gdzieś do 2tysi...

Jak widać po czasach baaardzo długo trwało rozpędzanie się do ponad 4tysięcy.

Grupy: 011,011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/saintos_50689.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/saintos_50687.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/saintos_50688.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/saintos_50690.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego masz coś nie tak z doładowaniem zauwaz ze w logu 011 komputer dawno zadaje ciśnienie 2335 a tobie turbo zaczyna ładować dużo później. Tak samo log 003 dopiero od ok 2000obr zaczyna pobierać tyle powietrza ile powinien. Może być turbo zapieczone i geometria nie chodzi jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki IDUAL za analizę. Czyli czeka mnie wykręcenie turbo.

Czy oprócz zapieczonych łopatek może być uszkodzony jakiś układ elektroniczny, który mógłby powodować takie objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję kotleta. Mam A4 B7 2.0 tdi BLB.

Po przejechaniu 50-100km wywala mi błąd 16485 - miernik masy powietrza G70 (P0101-000 - niewiarygodny sygnał). I żadnego więcej.

Przepływke miałem trafioną, więc kupiłem nową Pierburga. Po zmianie przepływki wartości w VCDS od razu wróciły do normy. Ale błąd wywala dalej. Auto normalnie jedzie, przyspiesza, kompletnie nic sie nie dzieje. Ale check kuje w oczy.

W razie czego mam dostęp do VCDS, ale w laptopie jest trafiona bateria. Więc przez najbliższe kilka dni tylko tak mogę sprawdzać auto.

Podpowiedzcie proszę od czego mogę zacząć diagnozowanie usterki.

Z góry dziękuję za odpowiedzi !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj sainto, czy mógłbyś wyjaśnić jak rozwiązałeś problem z błędami 16485, 16486, 16683? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...