Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 APR] Zepsułem czujnik ABS?


kicker

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś wymieniałem przegub zew. prawy i coś mnie podkusiło żeby czepić się jeszcze czujnika ABS, wyczytałem na forum że jest wciskany więc zacząłem go wyciągać, oczywiście nic nie szło. Po kilku próbach kręciła się obudowa/wtyczka z kablem a rurka pod gumką wcale się nie ruszała, czyli co ukręciłem czujnik?? czy element zaznaczony na czerwono wyjmuje się razem z resztą obudowy czujnika (która nie chciała wyjść)? Da się to wymontować bez zdejmowania przegubu bo tego bym nie chciał. Po odpaleniu silnika odrazu świeciła się kontrolka od ABS, nawet nie ruszyłem z miejsca, czyli zapewne przerwa w obwodzie.

czujnika1.th.jpg

czujnika12.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik już jest niestety do wywalenia i wyjmuje się w całości razem z tym co zaznaczyłeś na zdjęciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wkładaj przegubu tylko pakuj wybijak i usuń resztę starego czujnika.Oprócz czujnika będziesz widział taką mosiężną nacinaną łupkę, to ona trzyma czujnik w otworze.

Wyczyść wszystko papierem ściernym i smar. Nowy czujnik powinien Ci się włożyć ręką pod lekkim oporem.

ps. mam czujnik ABS z czujnikiem zużycia klocków i tego chwytaka też 90zł z wysyłką jak chcesz oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

f*ck! przegub mam już złożony. Będę próbował go wyciągnąć do góry a jak nie pójdzie to hmmmmm.

Dzięki koledzy za odp.

Ta mosiężna łupa to element który zaznaczyłem??

1793852929.th.jpg

to jest w komplecie z czujnikiem czy stary można wykorzystać z nowym czujnikiem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swój czujnik też na chama wyciągałem. Najpierw wyrwałem okablowanie a potem za pomocą wiertarki usunąłem wnętrzności. Na koniec cienkimi obcęgami złapałem za obudowę i puściło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swój czujnik też na chama wyciągałem. Najpierw wyrwałem okablowanie a potem za pomocą wiertarki usunąłem wnętrzności. Na koniec cienkimi obcęgami złapałem za obudowę i puściło :)

Bez wyjmowania przegubu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj jak nie chcesz szukać jeszcze pierścionka na przegub do dołóż roboty i wyjmij przegub (raptem koło zdjąć i tylny wachacz wyjąć ze swożnia a później pełny skręt)

Jak na szarkanie nie wyjdzie bedź wiertaką to wjediesz wiertłem w przegub i pierscionek uszkodzony a jak zaczniesz pukać młotkiem to też się może wsunąć łupka i efekt ten sam.

Jak wyjmiesz to masz miejsce i nawet wyczyścić otwór to kilka sekund a tak to śmieci Ci najdzie w otworki i tak będziesz musiał czyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operacja przeprowadzona, czujnik zdemontowany, bez odkręcania przegubu się nie obyło... jeszcze jedno pytanie jak głęboko mam wcisnąć nowy czujnik? na 'oko" tak jak był stary? czyli ma nic nie wystawać w środku zwrotnicy (czy jak to się tam nazywa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już masz przegub na miejscu to czujnik po prostu wsuń ręką do końca a się oprze na pierścionku od przeguba, przekręć kołom i zobacz czy trze jak nie to już a jak za bardzo to delikutaśnie go cofnij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie, nowy czujnik z lekkim oporem wskoczył na miejsce. Dzięki za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...