Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Opony 4x4 A/T czy M/T na codzień


variocustoms

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, opony nie do Audi tylko mojego smoka, muszę kupić nowy komplet na lato, wcześniej śmigałem na BF Goodrich A/T Baja Champion ale zastanawiam się nad zmianą ew. na M/T, w rachubę wchodzą Toyo Open Country M/T albo BF Goodrich M/T KM2 ew. Yokohama Geolander M/T, czy jest sens przechodzić z A/T na M/T jeżeli w teren jedzie się raz po raz, czy zostać przy A/T Goodrich'a czy lupić np. Toyo Open Country A/T, jakieś sugestie i czy ktoś śmigał na M/T po asfalcie, jak żywotność ? trakcja? widadomo, wygląd M/T jest bardziej agresywny :evil:

moje auto generalnie śmiga na RWD bez kontroli trakcji, jak trzeba załączam na sztywno przedni dyfer, moc 300+ i ok 500+ Nm przy 2600

dla przykładu auta na Open country M/T

0b64448e3705b153.jpg

0a156d3ae9650a98.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha dylemat , mt'ki wygladaja, agresywnie itd, ale skoro smigasz okazjonalnie w terenie, zostan przy at'kach.

takie toyo open country wygladaja calkiem fajnie, sa at,a rzezba bieznika niczego sobie. odradzam mt'ki, na mokrym asfalcie maja bardzo bardzo slaba trakcje,a widze ze masz dosc mocne rwd.

w pracy mamy 3 landryny dyskoteki przygotowane do offroadu, ale jedna ma wlasnie at'ki i ta wlasnie najczesciej smiga po miescie, ciaga przyczepy i ogolnie jak musimy dojechac na jakas impreze to wszyscy chca nia jechac bo: lepiej na asfalcie trzyma sie drogi, ma mniejsze opory toczenia, przez co landryna sie ciut lepiej rozpedza, no i nie slizga sie az tak na deszczu jak mt.

z kolei jak cokolwiek sie zakopie gdzies w blocie czy nawet na grząskim polu to land rover na mt wyciagnie prawie wszystko:)

ostatnio np wyciagalismy landryne na at'kach, ktora miala na haku jeszcze przyczepe z 3ma quadami :kox:

jesli faktycznie glownie smigasz po lepszej nawierzchni to dla samego lansu nie ma sie co meczyc. takie moje zdnaie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tej mocy A/Tki też na mokrym się ślizgają, czasami problem mam z ruszeniem albo przy 60-80 km/h z kick-down'em, idzie bokiem jak cholera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy w rodzinie Patrola GR i Jimnego.

W Patrolu mieliśmy dwa rodzaje opon : AT BFGoodrich i MT BFGoodrich - było to w 2007 roku, więc na rynku nie było jeszcze modelu MT "2".

W porównaniu AT vs MT :

- AT dużo cichsze, auto bardziej przewidywalne na drodze, szczególnie mokrej (MT na mokrej nawierzchni, śniegu na drodze to dramat), mniej się zużywają.

- MT na pewno lepiej sobie radzą w terenie, ale jak nie zapuszczasz się swoim autkiem w hardkor to AT powinny Ci wystarczyć.

Jeżeli auto użytkujesz głównie na drogach utwardzonych, publicznych to wybieraj AT i w ogóle sie nie zastanawiaj. Możesz sobie wziąść jakiś większy rozmiar to szpan też będzie :>

W 2009 roku weszły do sprzedaży BFGoodrich MT "2". Opona dużo mniej terenowa od jedynki. Ma bardzo słabe chronienie rantu, za to głośność tej opony na asfalcie jest na bardzo wysokim poziomie. To główna zmiana jaka zaszła w stosunku 1 vs 2.

Jeżeli już zdecydujesz się na AT, to bierz BFGoodriche. Yokohama Geolander jest słaba. Ma dobre odprowadzanie wody, ale w terenie odrazu się zalepia - na BF w terenie zajedziesz sporo dalej. Toyo Open Country - fajna oponka, ale ma za mało agresywny bieżnik, który czyni ją oponą tylko na drogi publiczne.

To tak pokrótce. Siedze troche w tym temacie, jak masz jeszcze jakieś pytania, to pisz : Chętnie odpowiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...