karaluuch Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 witam! mam ogramna prosbe poniewaz mam ogromny problem wczoraj mialem byc w niemczech w pracy ale wrocilem laweta 150km od granicy otoz problem mam taki... autko mialo wymieniana uszczelke pod glowica oraz chlodniczke oleju jak sie pozniej okazalo to owa chlodniczka oleju puszczala olej w uklad chlodniczy... wymieniona zostala cala chlodnica na nowa i wszystko bylo super przejechalem 3700km i wszystko bylo ok. w piatek wymienilem plyn chlodniczy bo czyscilo po oleju obiegi i g12++ byl rozowy a po tych km zrobil sie dziwny nieco czarnawy jakby siwy. wymienilem na nowy odpowietrzylem <powietrze z nagrzewnicy prawi parzylo w samochodzie:)> a wczoraj po przejechaniu 150km autostrada temperatura wzrosla do 100st odrazu zatrzymalem auto. odkrecilem zbiorniczek wszytski nowy plyn wyrzucilo przy odkrecaniu a w zbiorniczku plyn az sie gotowal. dolalem zimnej wody zjechalem z autostrady i juz nie mialem cieplego powietrza w samochodzie i zzauwazylem ze chlodnica robi sie ciepla tylko na samej gorze gdzie chodzi wiatraczek [wisko] ... oczywiscie laweta i do domu... dzis wszyscyu mowia inaczej... pomozecie?
tomek20stencel5 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Najgorsze co zrobiłeś to to, że zalałeś zimnej wody, mogła pęknąć głowica. Co do zimnej chłodnicy i gotującego płynu to do sprawdzenia jest termostat i pompa wody, wyjmujesz termostat i wkładasz paluchy i sprawdzasz czy dasz radę obrócić wirnikiem pompy na wyłączonym silniku, jeżeli tak to pompa do wymiany, a jeżeli będzie sztywno to termostat.
karaluuch Opublikowano 16 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2012 kurcze no wlasnie boje sie peknietej glowicy bo teraz przy wlaczonym silniku z tlumika leci[ kapie] ogromna ilosc wody cieczy... jak sprawdzic glowice? mozna jakos tak bez rozbierania? a wody musialem dolac bo musialem z autostrady zjechac bo oczywiscie juz policaje pytali czy wszystko ok czy ad/ac wzywac wiec musialem uciec 3km....
tomek20stencel5 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Jeżeli wylatuje bardzo dużo wody, a ucieka z układu chłodzenia to jest niestety bardzo duża szansa że albo pękła głowica, albo przepaliło uszczelkę albo nawet blok pękł. Jeżeli ucieka woda/płyn ze zbiorniczka i z tłumika leci gęsta para jak jest nagrzany to żegnaj się z kasą . Jeżeli płyn nie ucieka to najpierw sprawdź ten termostat i pompę, bo może aż tak źle się nie skończyło.
karaluuch Opublikowano 16 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2012 nie jestem w stanie stwierdzic teraz czy ucieka plyn poniewaz caly czas przekracza st to weze staja sie twarde tworzy sie jakies dziwne podcisnienie i przy odkreacaniu zbiorniczka ucieka plyn ale wtedy jakby sie robi cieplejsza chlodnica wiec jakby po odkreceniu korka zbiorniczka wyrownawczego puszczalo na chlodnice... wtedy przez chwile leci cieple powietrze z nagrzewnicy i temp spada do prawidlowyuch 90st. po ponownym odpaleniu temp wzrasta chlodnica zimna bo na dworze znimno i wisko chodzi i zimne z nagrzewnicy.... i tak w kolko... zaraz wraca moj kolega mechanik i zrobie jak mowisz zaczne od sprawdzenia pompy i nowego termostatu bo wymieniali przed 4000km termostat ale moze wsadzili jakies gowno na 30zl.... kurcze prosze nie strasz mnie ta glowica, uszczelka a tymbardziej blokiem.... wiem ze mowisz co moze byc, dodam co mnie doluje strasznie ze przy 3tys obrotow auto kopci ale oleju nie ubywa a ten dym para jest jakby optymalna bo na dworze jest minus 1....
tomek20stencel5 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 To, że przy odkręceniu korka przy 100C wyrzuca płyn to zupełnie normalne, kopcenie, jeżeli jest na biało to o niczym dobrym nie świadczy bo wskazywałoby wtedy spalanie płynu chłodniczego, sprawdź te dwie rzeczy i wtedy wiesz co i jak. Co do bloku to jest on najmniej prawdopodobny i zdarza się rzadko, ale niestety też bywa, chociaż szczerze mówiąc to blok przeważnie taniej wychodzi niż głowica, nie licząc montażu. Zawiodła albo pompa albo termostat i to czy skończy się tylko na tym czy nie zależy od Twojego szczęścia, ale będzie dobrze
karaluuch Opublikowano 16 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2012 no nic zaraz zaczynam dzialac... jestem dobrej mysli... pompa chyba byla wymieniana razem z rozrzadem nie wiem juz sam... zaczynam od termostatu... pompa... pozniej... no i mam nadzieje ze nic wiecej nie moze byc... na pierwszy rzut oka myslalem ze jest zapowietrzona chlodnica bo nie bylo wogole "powrotu" no ale to raczej nie jest tylko zapowietrzenie... jak ktos ma inne wnioski podejrzenia prosze o napisanie... dziwne strasznie bo tam wszystko bylo wymienione ale to tylko kupa zelaza i zlosliwosc rzeczy martych....[br]Dopisany: 16 Styczeń 2012, 13:38_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=236967.0 wyzej wyslalem link apropo's wody i pary z tlumika.... wydaje mi sie ze koledzy maja identyczny problem jak ja a koles co zalozyl ten temat ma takie samo audi... to pocieszenie nie powiem...
tomek20stencel5 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 No tak, tylko, że to głównie przez krótkie trasy, ogólnie to przy jeździe w trasie wszystko powinno Ci wyparować. U mnie jest tak, że rano jak zaczyna się rozgrzewać to paruje tak, że widać coś jak np stoję w korku albo gazu ostro dodam, ale jak się już rozgrzeje to widać leciutko parę jak stoję z tyłu samochodu, ale mam gaz. Rozbierzesz, wymienisz co trzeba i zobaczysz czy będzie ok.
karaluuch Opublikowano 17 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2012 jak sprawdzic czy pompa wodna jest ok? moj mechanik mowi ze to komprsja wali ja uklad chlodniczy? a przeczytalem tutaj na tym linku http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=237612.0 tez wszyscy mu mowili ze uszczelka a po wymianie pompy przeszlo.... wiecie jak sprawdzic?[br]Dopisany: 17 Styczeń 2012, 13:12_________________________________________________termostat jest dobry... wymieniony nowy... po temperaturze 110stopni C pompa bije jakby mlotkie cos stukalo pod maska.... mechanik jeden mowi ze 99% uszczelka a 3 ze to nie uszczelka ani glowica.... wiec co to moze byc?
mar_92 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 możesz zrobić coś takiego,korek od wlewu oleju jakiś bez uszczelki założyć (lub żeby miał zwykłą gumę ) odpal auto i zobaczysz czy węże robią się twarde,koledze mechanik tak sprawdzał,okazało się ze blok pękł
karaluuch Opublikowano 17 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2012 zaraz jade do mechanika... w kazdym razie pompe teraz wymieniaja i termostat wczesniej wymienili... jak nie to to jeszcze dzis sciagamy glowice... najgorsze w tym wszystkim jest to ze ja na wczoraj mialem byc w pracy w niemczech... dlatego tak czesto pytam i panikuje bo nie dosc ze wy...bie duzo kasy na to to jeszcze moge robote stracic...;(
tomaszstn Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 zaraz jade do mechanika... w kazdym razie pompe teraz wymieniaja i termostat wczesniej wymienili... jak nie to to jeszcze dzis sciagamy glowice... najgorsze w tym wszystkim jest to ze ja na wczoraj mialem byc w pracy w niemczech... dlatego tak czesto pytam i panikuje bo nie dosc ze wy...bie duzo kasy na to to jeszcze moge robote stracic...;( No to przej....ne ale ja miałem te same objawy i okazało się że pękła ośka, wirnik, jak zwał tak zwał od pomy wody. Po wymianie wszystko ok
karaluuch Opublikowano 17 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2012 ponoc po sprawie... dzwonil ze pompa rozleciala w trzy czesci... ale jeszcze jutro trzeba pojezdzic i sprawdzic u napisze ze to 100%... :good: [br]Dopisany: 17 Styczeń 2012, 22:07_________________________________________________ile moze taka wymiana kosztowac:)?? macie pojecie na ten temat?
tomaszstn Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 ponoc po sprawie... dzwonil ze pompa rozleciala w trzy czesci... ale jeszcze jutro trzeba pojezdzic i sprawdzic u napisze ze to 100%... :good: [br]Dopisany: 17 Styczeń 2012, 22:07_________________________________________________ile moze taka wymiana kosztowac:)?? macie pojecie na ten temat? Ja zapłaciłem 450zł za wymianę wraz z pompą . Mówiłem że będzie pompa Wiem co przeżywałeś bo miałem to samo. Mechanik mi polecił pompę z firmy Meyle czy jakoś tak bo jest metalowa a SKF ( bo upierałem się że chcę taką ) wirnik ma plastikowy. Posłuchałem i jestem
karaluuch Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2012 witam zaraz jade po "ślicznotke" <auto> i mowia ze dziala ok... czy moglby mi ktos opisac dzialanie pompy? dlaczego tak sie dzialo ze on sie gotowal? nie puszczalo na chlodnice? co ma pompa wspolnego z obiegami? jakos jeszcze sie boje czy to jednak tylko pompa bo jutro trasa 800km...
tomek20stencel5 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Jeżeli nie nie pękła głowica przez wlanie zimnej wody to będzie na 100% ok. Dzięki pompie cały czas krąży płyn, kiedy nie działa płyn praktycznie stoi i nic się nie chłodzi, termostat może się otwierać, ale to nic nie daje. Też od razu myślałem, że pompa, to typowy objaw jej padnięcia. Będzie dobrze, odbieraj i śmigaj do roboty
karaluuch Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2012 mam stara pompe... plastikowy wirnik w 4 czesciach a i juz ostatnie chwile owej pompy bo i zatarta ciezko bardzo kreci sie oska.... no to teraz krotki test mam nadzieje ze nic sie nie stalo z glowica... juz nie kracze ... mowia chlopaki ze nie powinno ona lapala 110C tylko pare razy i nie dlugo a ta woda zimna postaram sie zapomniec i wiecej juz nie popelnie takiego bledu... DZIEKUJE serdecznie za pomoc siedzialem przez dwa dni jak na szpilkach:) udalo sie:) dziekuje :good: :good:
tomek20stencel5 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Niech służy dobrze i nic się nie dzieje. Szerokości
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się