Jump to content
IGNORED

[B5 ARG] Proszę o weryfkację ubogiej mieszanki - Błąd Lambdy


KKKC

Recommended Posts

Witam....

Badając Lambdę, zauważyłem dane związane z mieszanką za ubogą (duża pozostałość tlenu) około 0,0 do 0,11 V.

Lambda.jpg Praca_Lambdy.jpg W_yk.jpg

Znalazłem jeden sparciały wężyk z dziurą jak stodoła (wygląda podobnie, jednak u mnie jest troszkę inaczej; zdjęcie zapożyczone - mam nadzieję, że autor się nie obrazi), który wymieniłem na nowy, niestety nie jest oryginalny, ale powinien spełnić swoją rolę.

Pojawiają się następujące błędy czasowe, albo stałe :

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 35-10

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-10

Falowanie obrotów w zakresie 840-880 RPM - trochę trzęsie budą.

Wymieniłem:

- Świece

- Filtr powietrza

- Przeczyściłem i zaadaptowałem przepustnicę

Poczytałem również na forum o w/w błędach - jednak z mizernym skutkiem znalezienia rozwiązań. :mysli:

Wartości przepływomierza wskazują że mierzy prawidłowo.

Silnik odpala w czasie 2 sek. za pierwszym kręceniem. Czujnik temperatury sprawny ( badałem go na climatronicu porównując wartości z vagiem i licznikiem )

Spalanie wydaje się być ok. Miasto ok 12l/100km trasa ( 8l ).

Sonda działa jednak z jakiś przyczyn widzi, albo za mało paliwa, albo za dużo tlenu.

Skończyły mi się pomysły i nie wiem już, gdzie dalej szukać przyczyn...

Proszę o jakieś wskazówki. :notworthy:

Pozdrawiam

KKKC

Link to comment
Share on other sites

Wygląda na brak grzałki sondy ( albo przepalona albo brak zasilania). Zmierz ohmomierzem oporność grzałki -czy jest

(powinno być kilka omów jeśli coś pokaże miernik).

Link to comment
Share on other sites

Witam...

Dziękuję za zainteresowanie tematem..

Sprawdziłem kanał 41 na Vagu i o ile mi wiadomo pokazuje właśnie grzałkę .... ( jeśli się mylę proszę o korektę )

Grza_ka_lambdy.jpg

Sprawdzając Omomierzem multimetr wypluł ok 20 ohm. Temperatura otoczenia ok 0st.C.

Sprawdzałem kable koloru białego. Na pozostałych nie miałem odczytu. Pomiaru dokonałem przy wyłączonym zapłonie.

Pozdrawiam

KKKC[br]Dopisany: 22 Styczeń 2012, 22:43_________________________________________________Witam...

W związku z powyższymi błędami postanowiłem zakupić nową sondę.

Czy ta z poniższej aukcji będzie pasowała ?

http://allegro.pl/sonda-lambda-audi-a4-b5-a6-c5-1-6-1-8-i2069482476.html

Pozdrawiam

KKKC

Link to comment
Share on other sites

Jak dwa lata temu wymieniałem sondę to kupiłem dokładnie o tym numerze co podałeś i do

dzisiaj chodzi bez żadnych problemów.

U mnie fabrycznie była BOSCH 0 258 003 518 i jeszcze działała ale zbyt wolno - okres

międzyprzeglądowy ( w praktyce żywotność) takiej sondy to 160 tys. więc miała prawo już

być słaba.

Ja takie istotne elementy kupuje w Intercarsie : u nich za sondę 0 258 003 478 podana jest obecnie cena 280.97 PLN . Trochę drożej i 100% pewny towar z fakturą ale ta aukcja też wygląda

wiarygodnie.

Twoja sonda raczej padła całkowicie(oporność grzałki na zimno nie powinna być większa niż 10 ohm) ale niekoniecznie i dlatego z ciekawości zapytam czy wartości podane na samym początku sczytałeś po naprawie dziurawego wężyka czy przed ?

Takie małe wartości (0-0,3V) nawet sprawna sonda może dawać przy dużej nieszczelności dolotu, więc może warto jeszcze raz sprawdzić to samo przy szczelnym dolocie (jak i szczelnym kolektorze wydechowym).

Link to comment
Share on other sites

Jak dwa lata temu wymieniałem sondę to kupiłem dokładnie o tym numerze co podałeś i do

dzisiaj chodzi bez żadnych problemów.

U mnie fabrycznie była BOSCH 0 258 003 518 i jeszcze działała ale zbyt wolno - okres

międzyprzeglądowy ( w praktyce żywotność) takiej sondy to 160 tys. więc miała prawo już

być słaba.

Ja takie istotne elementy kupuje w Intercarsie : u nich za sondę 0 258 003 478 podana jest obecnie cena 280.97 PLN . Trochę drożej i 100% pewny towar z fakturą ale ta aukcja też wygląda

wiarygodnie.

Witam.... :hi:

Dzięki za potwierdzenie. :notworthy:

Twoja sonda raczej padła całkowicie(oporność grzałki na zimno nie powinna być większa niż 10 ohm) ale niekoniecznie i dlatego z ciekawości zapytam czy wartości podane na samym początku sczytałeś po naprawie dziurawego wężyka czy przed ?

Takie małe wartości (0-0,3V) nawet sprawna sonda może dawać przy dużej nieszczelności dolotu, więc może warto jeszcze raz sprawdzić to samo przy szczelnym dolocie (jak i szczelnym kolektorze wydechowym).

Sondę logowałem już po wymianie wężyka. Wskazuje napięcia od 0,04 do 0,11 V a powinna od 0 do 1 V. :kox:

Czytałem o oporności troszkę i doszukałem się nawet wartości ok 4 Ohm :naughty: dlatego podjąłem taką decyzję.

Dziękuję jednak za potwierdzenie, wymiana na pewno nie zaszkodzi a może pomóc :decayed:

Na kolektorze wydechowym nie zauważyłem żadnych pęknięć.

Czy za sondą, jeśli byłyby jakieś nieszczelności też może dojść do takich anomalii na logach ?

Pozdrawiam

KKKC[br]Dopisany: 25 Styczeń 2012, 17:01_________________________________________________Witam.....

Temacik odgrzebuję ze względu na połowiczne rozwiązanie problemu....

Lambda wymieniona, błąd związany z nią już się nie pojawia, ale na wolnych obrotach wskazuje niskie napięcie po wkręceniu na wyższe ładnie faluje :gwizdanie:

Ten jednak 17544 wyskoczył jako stały.

Zauważyłem pewną prawidłowość, mianowicie:

Na zimnym silniku odpala bez problemu, jednak na ciepłym próbuje załapać i gaśnie.

Druga próba odpalenia przechodzi bez problemu.

Proszę o sugestię...

Link to comment
Share on other sites

Chyba znalazłem rozwiązanie :-)

Mianowicie, rozgrzebałem wszystkie węże od podciśnienia, jeden z nich, choć na pierwszy rzut oka wyglądał ok patrząc od góry, miał dziurę, której nie zauważyłem wcześniej z powodu zasłaniającej plastikowej opaski. Stąd na jałowych obrotach, lambda wskazywała ubogą mieszankę co powodowało błąd 17544. Obecnie parametry sondy w normie. Odpala na ciepłym za pierwszym razem.

Zrobię jeszcze kilkaset km i zerknę na błędy. Jeśli się nie pojawią dopiszę inf. o rozwiązaniu problemu dla potomności.

Pozdrawiam

KKKC

---------- Post dopisany 01-05-2012 at 12:37 ---------- Poprzedni post napisany 28-02-2012 at 20:01 ----------

Temacik można zamknąć.....

Błędy się nie pojawiły :-)

Pozdrawiam

KKKC

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...