KKKC 0 Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Witam.... Badając Lambdę, zauważyłem dane związane z mieszanką za ubogą (duża pozostałość tlenu) około 0,0 do 0,11 V. Znalazłem jeden sparciały wężyk z dziurą jak stodoła (wygląda podobnie, jednak u mnie jest troszkę inaczej; zdjęcie zapożyczone - mam nadzieję, że autor się nie obrazi), który wymieniłem na nowy, niestety nie jest oryginalny, ale powinien spełnić swoją rolę. Pojawiają się następujące błędy czasowe, albo stałe : 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 35-10 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-10 Falowanie obrotów w zakresie 840-880 RPM - trochę trzęsie budą. Wymieniłem: - Świece - Filtr powietrza - Przeczyściłem i zaadaptowałem przepustnicę Poczytałem również na forum o w/w błędach - jednak z mizernym skutkiem znalezienia rozwiązań. Wartości przepływomierza wskazują że mierzy prawidłowo. Silnik odpala w czasie 2 sek. za pierwszym kręceniem. Czujnik temperatury sprawny ( badałem go na climatronicu porównując wartości z vagiem i licznikiem ) Spalanie wydaje się być ok. Miasto ok 12l/100km trasa ( 8l ). Sonda działa jednak z jakiś przyczyn widzi, albo za mało paliwa, albo za dużo tlenu. Skończyły mi się pomysły i nie wiem już, gdzie dalej szukać przyczyn... Proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam KKKC Link to comment Share on other sites More sharing options...
motor144 1 Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Wygląda na brak grzałki sondy ( albo przepalona albo brak zasilania). Zmierz ohmomierzem oporność grzałki -czy jest (powinno być kilka omów jeśli coś pokaże miernik). Link to comment Share on other sites More sharing options...
KKKC 0 Posted January 24, 2012 Author Share Posted January 24, 2012 Witam... Dziękuję za zainteresowanie tematem.. Sprawdziłem kanał 41 na Vagu i o ile mi wiadomo pokazuje właśnie grzałkę .... ( jeśli się mylę proszę o korektę ) Sprawdzając Omomierzem multimetr wypluł ok 20 ohm. Temperatura otoczenia ok 0st.C. Sprawdzałem kable koloru białego. Na pozostałych nie miałem odczytu. Pomiaru dokonałem przy wyłączonym zapłonie. Pozdrawiam KKKC[br]Dopisany: 22 Styczeń 2012, 22:43_________________________________________________Witam... W związku z powyższymi błędami postanowiłem zakupić nową sondę. Czy ta z poniższej aukcji będzie pasowała ? http://allegro.pl/sonda-lambda-audi-a4-b5-a6-c5-1-6-1-8-i2069482476.html Pozdrawiam KKKC Link to comment Share on other sites More sharing options...
motor144 1 Posted January 24, 2012 Share Posted January 24, 2012 Jak dwa lata temu wymieniałem sondę to kupiłem dokładnie o tym numerze co podałeś i do dzisiaj chodzi bez żadnych problemów. U mnie fabrycznie była BOSCH 0 258 003 518 i jeszcze działała ale zbyt wolno - okres międzyprzeglądowy ( w praktyce żywotność) takiej sondy to 160 tys. więc miała prawo już być słaba. Ja takie istotne elementy kupuje w Intercarsie : u nich za sondę 0 258 003 478 podana jest obecnie cena 280.97 PLN . Trochę drożej i 100% pewny towar z fakturą ale ta aukcja też wygląda wiarygodnie. Twoja sonda raczej padła całkowicie(oporność grzałki na zimno nie powinna być większa niż 10 ohm) ale niekoniecznie i dlatego z ciekawości zapytam czy wartości podane na samym początku sczytałeś po naprawie dziurawego wężyka czy przed ? Takie małe wartości (0-0,3V) nawet sprawna sonda może dawać przy dużej nieszczelności dolotu, więc może warto jeszcze raz sprawdzić to samo przy szczelnym dolocie (jak i szczelnym kolektorze wydechowym). Link to comment Share on other sites More sharing options...
KKKC 0 Posted February 8, 2012 Author Share Posted February 8, 2012 Jak dwa lata temu wymieniałem sondę to kupiłem dokładnie o tym numerze co podałeś i do dzisiaj chodzi bez żadnych problemów. U mnie fabrycznie była BOSCH 0 258 003 518 i jeszcze działała ale zbyt wolno - okres międzyprzeglądowy ( w praktyce żywotność) takiej sondy to 160 tys. więc miała prawo już być słaba. Ja takie istotne elementy kupuje w Intercarsie : u nich za sondę 0 258 003 478 podana jest obecnie cena 280.97 PLN . Trochę drożej i 100% pewny towar z fakturą ale ta aukcja też wygląda wiarygodnie. Witam.... Dzięki za potwierdzenie. Twoja sonda raczej padła całkowicie(oporność grzałki na zimno nie powinna być większa niż 10 ohm) ale niekoniecznie i dlatego z ciekawości zapytam czy wartości podane na samym początku sczytałeś po naprawie dziurawego wężyka czy przed ? Takie małe wartości (0-0,3V) nawet sprawna sonda może dawać przy dużej nieszczelności dolotu, więc może warto jeszcze raz sprawdzić to samo przy szczelnym dolocie (jak i szczelnym kolektorze wydechowym). Sondę logowałem już po wymianie wężyka. Wskazuje napięcia od 0,04 do 0,11 V a powinna od 0 do 1 V. Czytałem o oporności troszkę i doszukałem się nawet wartości ok 4 Ohm dlatego podjąłem taką decyzję. Dziękuję jednak za potwierdzenie, wymiana na pewno nie zaszkodzi a może pomóc Na kolektorze wydechowym nie zauważyłem żadnych pęknięć. Czy za sondą, jeśli byłyby jakieś nieszczelności też może dojść do takich anomalii na logach ? Pozdrawiam KKKC[br]Dopisany: 25 Styczeń 2012, 17:01_________________________________________________Witam..... Temacik odgrzebuję ze względu na połowiczne rozwiązanie problemu.... Lambda wymieniona, błąd związany z nią już się nie pojawia, ale na wolnych obrotach wskazuje niskie napięcie po wkręceniu na wyższe ładnie faluje :gwizdanie: Ten jednak 17544 wyskoczył jako stały. Zauważyłem pewną prawidłowość, mianowicie: Na zimnym silniku odpala bez problemu, jednak na ciepłym próbuje załapać i gaśnie. Druga próba odpalenia przechodzi bez problemu. Proszę o sugestię... Link to comment Share on other sites More sharing options...
KKKC 0 Posted May 1, 2012 Author Share Posted May 1, 2012 Chyba znalazłem rozwiązanie :-) Mianowicie, rozgrzebałem wszystkie węże od podciśnienia, jeden z nich, choć na pierwszy rzut oka wyglądał ok patrząc od góry, miał dziurę, której nie zauważyłem wcześniej z powodu zasłaniającej plastikowej opaski. Stąd na jałowych obrotach, lambda wskazywała ubogą mieszankę co powodowało błąd 17544. Obecnie parametry sondy w normie. Odpala na ciepłym za pierwszym razem. Zrobię jeszcze kilkaset km i zerknę na błędy. Jeśli się nie pojawią dopiszę inf. o rozwiązaniu problemu dla potomności. Pozdrawiam KKKC ---------- Post dopisany 01-05-2012 at 12:37 ---------- Poprzedni post napisany 28-02-2012 at 20:01 ---------- Temacik można zamknąć..... Błędy się nie pojawiły :-) Pozdrawiam KKKC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now