Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ARG] Proszę o weryfkację ubogiej mieszanki - Błąd Lambdy


KKKC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam....

Badając Lambdę, zauważyłem dane związane z mieszanką za ubogą (duża pozostałość tlenu) około 0,0 do 0,11 V.

Lambda.jpg Praca_Lambdy.jpg W_yk.jpg

Znalazłem jeden sparciały wężyk z dziurą jak stodoła (wygląda podobnie, jednak u mnie jest troszkę inaczej; zdjęcie zapożyczone - mam nadzieję, że autor się nie obrazi), który wymieniłem na nowy, niestety nie jest oryginalny, ale powinien spełnić swoją rolę.

Pojawiają się następujące błędy czasowe, albo stałe :

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 35-10

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-10

Falowanie obrotów w zakresie 840-880 RPM - trochę trzęsie budą.

Wymieniłem:

- Świece

- Filtr powietrza

- Przeczyściłem i zaadaptowałem przepustnicę

Poczytałem również na forum o w/w błędach - jednak z mizernym skutkiem znalezienia rozwiązań. :mysli:

Wartości przepływomierza wskazują że mierzy prawidłowo.

Silnik odpala w czasie 2 sek. za pierwszym kręceniem. Czujnik temperatury sprawny ( badałem go na climatronicu porównując wartości z vagiem i licznikiem )

Spalanie wydaje się być ok. Miasto ok 12l/100km trasa ( 8l ).

Sonda działa jednak z jakiś przyczyn widzi, albo za mało paliwa, albo za dużo tlenu.

Skończyły mi się pomysły i nie wiem już, gdzie dalej szukać przyczyn...

Proszę o jakieś wskazówki. :notworthy:

Pozdrawiam

KKKC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na brak grzałki sondy ( albo przepalona albo brak zasilania). Zmierz ohmomierzem oporność grzałki -czy jest

(powinno być kilka omów jeśli coś pokaże miernik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...

Dziękuję za zainteresowanie tematem..

Sprawdziłem kanał 41 na Vagu i o ile mi wiadomo pokazuje właśnie grzałkę .... ( jeśli się mylę proszę o korektę )

Grza_ka_lambdy.jpg

Sprawdzając Omomierzem multimetr wypluł ok 20 ohm. Temperatura otoczenia ok 0st.C.

Sprawdzałem kable koloru białego. Na pozostałych nie miałem odczytu. Pomiaru dokonałem przy wyłączonym zapłonie.

Pozdrawiam

KKKC[br]Dopisany: 22 Styczeń 2012, 22:43_________________________________________________Witam...

W związku z powyższymi błędami postanowiłem zakupić nową sondę.

Czy ta z poniższej aukcji będzie pasowała ?

http://allegro.pl/sonda-lambda-audi-a4-b5-a6-c5-1-6-1-8-i2069482476.html

Pozdrawiam

KKKC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dwa lata temu wymieniałem sondę to kupiłem dokładnie o tym numerze co podałeś i do

dzisiaj chodzi bez żadnych problemów.

U mnie fabrycznie była BOSCH 0 258 003 518 i jeszcze działała ale zbyt wolno - okres

międzyprzeglądowy ( w praktyce żywotność) takiej sondy to 160 tys. więc miała prawo już

być słaba.

Ja takie istotne elementy kupuje w Intercarsie : u nich za sondę 0 258 003 478 podana jest obecnie cena 280.97 PLN . Trochę drożej i 100% pewny towar z fakturą ale ta aukcja też wygląda

wiarygodnie.

Twoja sonda raczej padła całkowicie(oporność grzałki na zimno nie powinna być większa niż 10 ohm) ale niekoniecznie i dlatego z ciekawości zapytam czy wartości podane na samym początku sczytałeś po naprawie dziurawego wężyka czy przed ?

Takie małe wartości (0-0,3V) nawet sprawna sonda może dawać przy dużej nieszczelności dolotu, więc może warto jeszcze raz sprawdzić to samo przy szczelnym dolocie (jak i szczelnym kolektorze wydechowym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dwa lata temu wymieniałem sondę to kupiłem dokładnie o tym numerze co podałeś i do

dzisiaj chodzi bez żadnych problemów.

U mnie fabrycznie była BOSCH 0 258 003 518 i jeszcze działała ale zbyt wolno - okres

międzyprzeglądowy ( w praktyce żywotność) takiej sondy to 160 tys. więc miała prawo już

być słaba.

Ja takie istotne elementy kupuje w Intercarsie : u nich za sondę 0 258 003 478 podana jest obecnie cena 280.97 PLN . Trochę drożej i 100% pewny towar z fakturą ale ta aukcja też wygląda

wiarygodnie.

Witam.... :hi:

Dzięki za potwierdzenie. :notworthy:

Twoja sonda raczej padła całkowicie(oporność grzałki na zimno nie powinna być większa niż 10 ohm) ale niekoniecznie i dlatego z ciekawości zapytam czy wartości podane na samym początku sczytałeś po naprawie dziurawego wężyka czy przed ?

Takie małe wartości (0-0,3V) nawet sprawna sonda może dawać przy dużej nieszczelności dolotu, więc może warto jeszcze raz sprawdzić to samo przy szczelnym dolocie (jak i szczelnym kolektorze wydechowym).

Sondę logowałem już po wymianie wężyka. Wskazuje napięcia od 0,04 do 0,11 V a powinna od 0 do 1 V. :kox:

Czytałem o oporności troszkę i doszukałem się nawet wartości ok 4 Ohm :naughty: dlatego podjąłem taką decyzję.

Dziękuję jednak za potwierdzenie, wymiana na pewno nie zaszkodzi a może pomóc :decayed:

Na kolektorze wydechowym nie zauważyłem żadnych pęknięć.

Czy za sondą, jeśli byłyby jakieś nieszczelności też może dojść do takich anomalii na logach ?

Pozdrawiam

KKKC[br]Dopisany: 25 Styczeń 2012, 17:01_________________________________________________Witam.....

Temacik odgrzebuję ze względu na połowiczne rozwiązanie problemu....

Lambda wymieniona, błąd związany z nią już się nie pojawia, ale na wolnych obrotach wskazuje niskie napięcie po wkręceniu na wyższe ładnie faluje :gwizdanie:

Ten jednak 17544 wyskoczył jako stały.

Zauważyłem pewną prawidłowość, mianowicie:

Na zimnym silniku odpala bez problemu, jednak na ciepłym próbuje załapać i gaśnie.

Druga próba odpalenia przechodzi bez problemu.

Proszę o sugestię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem rozwiązanie :-)

Mianowicie, rozgrzebałem wszystkie węże od podciśnienia, jeden z nich, choć na pierwszy rzut oka wyglądał ok patrząc od góry, miał dziurę, której nie zauważyłem wcześniej z powodu zasłaniającej plastikowej opaski. Stąd na jałowych obrotach, lambda wskazywała ubogą mieszankę co powodowało błąd 17544. Obecnie parametry sondy w normie. Odpala na ciepłym za pierwszym razem.

Zrobię jeszcze kilkaset km i zerknę na błędy. Jeśli się nie pojawią dopiszę inf. o rozwiązaniu problemu dla potomności.

Pozdrawiam

KKKC

---------- Post dopisany 01-05-2012 at 12:37 ---------- Poprzedni post napisany 28-02-2012 at 20:01 ----------

Temacik można zamknąć.....

Błędy się nie pojawiły :-)

Pozdrawiam

KKKC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...