pabbicz 0 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 witam - podczepiałem się pod istniejący watek ale nikt nie zagląda wiec próbuje od nowa zakładając temat. Przyszła zima i schodzi płyn chłodniczy - w styczniu zrobiłem 450 km i wciągnął cały zbiornik wyrównawczy.(Ubytki rzędu 1-2 cm na 4-5 dni) -olej na bagnecie czysty (schodzi lekko - mocno sie poci w okolicach uszczelnień walków rozrządu - będę to naprawiał) -płyn chłodniczy czysty w zbiorniczku, na wężach to co dostrzegam otwierając maskę sucho, -zapaliła się kontrolka czerwona od temp. silnika i 3x piszczy i dalej się zapala pomimo uzupełniania płynu chłodniczego -pod korkiem od olej leki nalot musztardy ale jeżdżony 5 km na zimnym często dojadę do pracy to jest ledwo 65 st. -nie zostawia chmur z wydechu wiec nie sadze by spalał płyn (ale kto wie), -w aucie sucho wewnątrz jednakże w zimę mam problem bo szyba potrafi zamarzać bardzo solidnie od wewnątrz (może to coś ułatwi - nagrzewnica jest do bani - w aucie mam letnie powietrze po 20 km jazdy w zasadzie nie ma ogrzewania w zime:/) -nie zaobserwowałem wycieków po postojach. I teraz najdziwniejsze - sytuacja ma miejsce dla niskich temperatur - przychodzi wiosna i nie zejdzie nawet milimetr płynu chłodniczego...zeszłej zimy pamiętam tez uzupełniałem płyn w wyrównawczym. Czy ktoś może zawęzić mój krąg poszukiwań usterki, ze jak pojadę do mechanika żeby nie zaczął tematu od wymiany uszczelki pod głowica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szarik 7 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 sprawdz chlodnice i weze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1605 1 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 skoro ubywa podczas okresu grzewczego i dodatkowo po osiągnięciu temp. roboczej leci zimne powietrze z nawiewu to masz prawdopodobnie padniętą nagrzewnice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labiel 10 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 skoro ubywa podczas okresu grzewczego i dodatkowo po osiągnięciu temp. roboczej leci zimne powietrze z nawiewu to masz prawdopodobnie padniętą nagrzewnice Albo kolanko z tyłu głowicy - też częsty problem. Ciężko je dojrzeć, wyciekający płyn spływa na skrzynię więc też mogłeś na zauważyć żadnych wycieków. Pomacaj tamte rejony palcem. Jak znajdziesz coś mokrego o słodkim smaku to będzie to płyn, tylko uważaj bo jak smak będzie słony to mogą to być... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabbicz 0 Opublikowano 6 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 skoro ubywa podczas okresu grzewczego i dodatkowo po osiągnięciu temp. roboczej leci zimne powietrze z nawiewu to masz prawdopodobnie padniętą nagrzewnice Albo kolanko z tyłu głowicy - też częsty problem. Ciężko je dojrzeć, wyciekający płyn spływa na skrzynię więc też mogłeś na zauważyć żadnych wycieków. Pomacaj tamte rejony palcem. Jak znajdziesz coś mokrego o słodkim smaku to będzie to płyn, tylko uważaj bo jak smak będzie słony to mogą to być... No prawie namierzyłem "dziada" . Pogazowałem lekko na postoju z 7-10 minut chodził.Odjechałem i jest plamka świeżego płynu chłodniczego - leci na skrzynie i wyciek jest gdzies za głowica jak Labiel podpowiadal.Zastanawia mnie ciągle tylko jakim cudem układ jest szczelny przy wysokich temperaturach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labiel 10 Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Zastanawia mnie ciągle tylko jakim cudem układ jest szczelny przy wysokich temperaturach Jak jest ciepło to wszystko się rozszerza. Z tyłu jest króciec przykręcany do głowicy na dwie śruby. Uszczelnia to oring. Jak jest zimno to wiadomo co dzieje się z gumą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danny Way 1 Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 nagrzewnicą też bym się zajął skoro taka słaba, przerabiałem dopiero w 80-tce, jak padła to ledwo do domu dojechałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labiel 10 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Gdzieś wrzucałem fotostory jak dobrać się do nagrzewnicy aby jako tako ją zobaczyć czy nie ma wycieków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danny Way 1 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 chyba najszybciej wyjąć schowek i poszukać wilgoci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabbicz 0 Opublikowano 7 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Auto dzis poszlo do mechanika - zobaczymy co sie stao sie;) _________________________________________________ Auto po oględzinach - wycieki płynu chłodniczego na wężach od gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się