Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Dziwne zachowanie auta po koleinach


Gość MarcinO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak wyżej dzieje sie to podczas jazdy po wybojach, na zakretach jest to mocno odczuwalne, na prostej tez (jadąc po wybojach) ale mniej. Auto porusza sie "ruchem węża" jakby takim slalomem po drodze, tylko ze to wychodzi z tylnej osi, przod trzyma sie jezdni jak prawidlowo. Tylem rzuca na boki i znacznie bardziej na lewa strone. Dodam ze na przegladzie dzialanie amortyzatow wykazalo lewa strona tyl 52% a prawy tył 74%. Z przodu natomiast bylo ok po rowno na obu stronach. Na rownej nawierzchni Audiana prowadzi sie idealnie. Czy to moze byc powod tych omortyzatorow, czy moze jeszcze cos innego? Z gory dzieki za info. Pozdr :a4fan:

Jazda po wybojach to chodzi mi o dziury na drodze, bo wpadajac w koleiny to normalne ze auto bedzie troche "plywac".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szerokość kółek też ma znaczenie w koleinach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponki to 205/55/16 wszystkie 4. Tak myslalem ze to tez bedzie mialo wplyw, aczkolwiek tak jak mowilem wczesniej przod auta prowadzi sie dobrze, ladnie wchodzi w zakrety tylko ten tyl lata. Aha i jeszcze na zakrecie jadac w lewo, prawie jest to nie odczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Dodam ze na przegladzie dzialanie amortyzatow wykazalo lewa strona tyl 52% a prawy tył 74%."

No i juz sobie odpowiedziales na pytanie sam

Profil opon masz dosyc "waski", wiec to na pewno nie one powoduja te negatywne zachowania auta, ktore odczuwasz.

Niestety sprawnosc amortyzatorow ma kolosalne znaczenie w prowadzeniu auta i bezpieczenstwie osob znajdujacych sie w nim.

Szybciutko amorki z tylu wymien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wustyle dzieki, Twoje zdanie pozwolilo mie sie upewnic ze to wina amorow, bo nie tak do konca bylem przekonany. W przyszlym tygodniu, najdalej w nastepnym wymieniam amory.

W takim razie zamykam temat:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli żuca ci tyłem na zakretach to napewno do wymiany amortyzatory. Mialem taki efekt w poprzedniej A4 po wymianie amorkow oczywiscie ustapilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem podobny efekt w poprzedniej a4 po wymianie cwiartki przedniej :decayed: i tyl byl troche przestawiony nie duzo ale jednak, generalnie zrobil sie lekki 4ro slad i wlasnie na koleinach bylo to odczuwalne przod ciagnal dobrze ale ten tyl juz zawsze latal. Poprawilo sie jednak jak wymienilem tylna os bo okazalo sie ze prawe kolo tez troche dostalo ale to wyszlo na diagnostyce. Zrob tak jak mowia poprzednicy zmien amory, jesli nie pomoze jedz na diagnostyke i spradz zbieznosc, niech ci to pomierza czy przod sie ma idealnie do tylu i odwrotnie moze cos jeszcze ustawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...