Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Nie działa regulacja lędźwi w fotelu kierowcy


drarek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od pewnego czasu nie działa mi regulacja lędźwi w fotelu kierowcy. U pasażera jest wszystko ok. Zaznaczam że nie używam tego często (powiedziałbym że nawet bardzo rzadko). Myślę że raczej ten mechanizm nie mógł se spalić (o ile to w ogóle możliwe :mysli:). Czy to może być np wina przepalonego bezpiecznika czy może raczej uszkodzenie mechanizmu??

Czy miał ktoś podobny problem i za co się zabrać w pierwszej kolejności żeby znaleźć usterkę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzisiaj to narawiłem u mnie zerwała się linka :> :> :> :> :> :> :> :>

Możesz coś podpowiedzieć jak się za to zabrać?? i czy dużo przy tym roboty :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz

Jest to bardzo proste

( tylko nie wiem jak ci w prosty sposób wytłumaczyć jak rozebrać fotel)

(może poszukaj na forum jakiś zdjęć ja ich akurat nie zrobiłem)

No to po kolei

- do fotela dobieramy się z tyłu - od plastiku - musimy go zdjąć

- z plastiku z tyłu oparcia wyjmujemy obicie ( musisz się trochę z tym poszarpać obicie jest wciśnięte w plastik

- jak już zdejmiesz obicie to szarpiesz z wyczuciem za plastik ( za dół plastiku tam są dwa kołki zatrzaskowe)

- Jak plastik wyjdzie to masz wszystko na wierzchu

Teraz może opiszę dokładnie moją usterkę i sposób naprawy

Zerwała mi się linka (bardzo podobna jak przy hamulcach w rowerze) przy samym zgrubieniu końcówce tak że nic się nie dało zrobić. Wziąłem linke od rowera uciąłem skręciłem ze starą linką na śrubę ( może być potrzebna druga osoba żeby wyregulować odpowiedni długość. I przez miesiąc było ok.

Po miesiącu znowu się popsuło tylko tym razem końcówka od linki rowerowej została przeciągnięta przez plastikowe oczko ( po prostu średnica końcówki była mniejsza od oryginalnej ) Tym razem wiozłem tą samą końcówkę i zamaczałem w kwasie solnym i lutownicą ją powiększyłem ( oblałem ją w cynie).

Bez kwasu solnego cyna nie chciała się trzymać.

Wybrałem ten sposób bo akurat to miałem pod ręką , ale też można pokombinować z końcówką od czegoś innego lub końcówkę sklepać w imadle.

Myślę iż najtrudniejszy etap to dobranie się do środka ( jak ktoś to robi pierwszy raz ) drugim razem zajęło mi to z 20 sekund

:> :> :> :> :> :> :> :> :> :> :>

Powodzenia

[br]Dopisany: 05 Maj 2008, 21:07 _________________________________________________Ha

:shocked: :shocked: :shocked: :shocked: :shocked:

nie doczytałem że

masz elektryczne

ale chyba zasada działania pozostała ta sama tylko zamiast pokrętła jest silniczek. Ja w swoim też nic nie kręciłem. Po prostu się urwała :sick3: :sick3: :sick3:

Da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. :th: Postaram się dobrać do tego i spróbuje naprawić.

Tylko u mnie to chyba coś z silniczkiem elektrycznym bo nis słychać żeby działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem podobny problem, z tym,ze podczas rozbierania fotela urwałem te plastikowe zatrzaski. Wiecie moze jakie mają oznaczenie, kod czy numer? pewnie ciezko mi będzie teraz takie dostać? B6 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie działała regulacja lędźwi w fotelu kierowcy.Powodem było pęknięcie jednej z sprężyn fotela,co spowodowało wyrwanie przewodów z silniczków sterujących.Po zdjęciu tylnej ścianki fotela był łatwy dostęp do naprawy,ale plastykowe mocowania które trzymają klipsy również popękały.Na szczęście zaprzyjaźniony warsztat blacharski wspomógł mnie tymi mocowaniami i moja NIUNIA rozkoszuje moje plecy wygodną pozycją za kółkiem.Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co zrobiłeś z tą pękniętą sprężyną?? Wymieniłeś ją??

U mnie prawdopodobnie może być to samo bo jak się mocniej oprę to słychać jak by sprężyna była pęknięta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w temacie kolego Darek.Nie pamiętam dokładnie jakiej średnicy był zstosowany drut który łączy sprężyny/bo to on był u mnie zerwany i najczęściej pęka/ale najprawdopodobniej 2mm.Z naprawą sobie napewno poradzisz sam.Po zdjęciu tylnej ścianki zlokalizuj pęknięty łącznik,wymontuj go,wyprofiluj na bazie starego nowy w imadle,załóż i po bólu.Ostrożnie i z czuciem oderwij tylną ściankę siedzenia bo szkoda plastykowych zatrzasków.Powodzenia :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...