Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ACK] Audi A6 ACK 2,8 problem z cisnieniem oleju


sokram

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

Moj dobry kumpel, którego sam namowilem na kupno audi ma problem ze swoja A6(sedan 99 rok, quattro, manual, olej polsyntetyk). Na forum A6 odpowiedzi na ponizszy temat/problem nie byly do konca trafne, prosze przeczytajcie opis kolegi ponizej. Byc moze ktos z Was w A4 mial taki problem z silnikiem 2,8:

Drodzy koledzy, od dwóch dni borykam się z problemem dziwnego klekotania w bloku silnika. słychać je od 2000 obrotów w wzwyż w momencie jak są one utrzymywane. jeśli obryty się zwiększają/zmniejszają klekotanie cichnie i jeśli znowu zostaną utrzymane na stałym poziomi to znowu zaczyna klekotać. dodatkowo podczas jazdy na zagrzanym silniku poniżej 75km/h pokazuje się czerwona olejarka na FISie. czy to może oznaczać, że pompa oleju jest padnięta? dodatkowo mam też do wymiany odmy, ponieważ są w opłakanym stanie i cieknie z nich olej. Na allegro nie widzę ani odmy ani pompy oleju a nówka w ASO to koszt 900PLN co nie ukrywam będzie boleć po kieszeni. Co może jeszcze warto sprawdzić, by mieć pewność co do przyczyny?

Dzieki za odpowiedzi.

Sokram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze, co trzeba zrobić, to podpiąć manometr i zmierzyć to ciśnienie oleju. Jak się okaże za niskie, to ściągać miskę i patrzeć, co jest powodem problemu (pompa prawdopodobnie, jak już sami wspomnieliście). Nie macie chyba zamiaru zajeździć silnika, więc proponuję szybko ogarnąć temat i cieszyć się z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz tylko miskę to nic nie zobaczysz w sumie no może jeden korbowód :>

Pisałem twojemu koledze na forum A6 bo on coś mówił że był u mechaników jakiś z tym problemem.

Tak jak kolega napisał zmierzyć ciśnienie manometrem jeśli małe to dostać się do dołu silnika.

Jeśli na manometrze ciśnienia nie będzie wystarczająco wysokiego to raczej pompa choć nie koniecznie, u mnie pompa jest ok ale silnik był przegrzany i obróciły się panewki w korbowodach i nie było ciśnienia i też stukało w silniku. Takie autko kupiłem z taki motorem i czekała mnie kompletna odbudowa motorowni. Musiałem kupić drugi wał korbowy i panewki bo te co siedziały do na złom podobnie jak i wał. Teraz ACK ładnie śmiga. :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...