Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wyciek z tlumika bardzo duze spalanie


karaluuch

Rekomendowane odpowiedzi

witam nie wiem czy w dobry miejscu zalozylem ten temat? jak zle nie krzyczcie:) panowie problem wyglada tak... gdy byly mrozy leciala strasznie woda z tlumika wszyscy mowili ze to normalne... dzis rano lekki mrozik byl i stalem pod praca czekalem na klucze na odpalonym silniku gdy wyszedlem z auta zobaczylem plame wody na kostke wielkosci dobrego wypuszczenia moczu z organizmu:) zajrzalem pod maske i w zbiorniczku chlodniczym zniklo 1cm plynu dodam ze od wymiany pompy wodnej przejechalem okolo 1500km... tyle by wyparowalo? jest to mozliwe?? samochod przed wymiana pompy byl zagotowany moze z 5min jazdy (musialem uciekac z niemieckiej autostrady)... co zauwazylem przy tych mrozach palil mi 12 litrow po miescie tak z 3 km do pracy i spowrotem mrozy przeszly spalanie zostalo:( no i przy odpalaniu najpierw wskakuje 1200obrotow po przygazowaniu silnik sie uspokaja lapie normalnie 1000obrotow po 2-3 min wskakuje normalne 900obr. czy woda z tlumika ma cos z tymi wspolnego? jeszcze na zlosc mi sie dzis zapalilo SERVICE INSP ale to chyba tylko inspekcja ?? prosze jako ze jestem na obczyznie pomozcie... bo tutaj stress zwiazany z autem zwiazany jest z podwojnymi nerwami... TYLKO PFROSZE NIE STRASZCIE:) pozdrawiam i prosze o podpowiedzi? czy to wytrzyma jeszcze 1000km? tyle potrzebuje aby za jakis czas zjechac do polski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może to uszczelka pod głowicą... Jazda z gotującym silnikiem jest zabójcza dla silnika. Jeżeli przez 1500km ubyło Ci 1cm płynu to ja nawet jeśli byłaby to uszczelka śmigałbym na tym do Polski, bo tu nawet wymiana silnika będzie tańsza niż tam zrobienie głowicy, a silnik da radę - pytanie jeszcze, co to za silnik. Sprawdź podstawowe rzeczy - czy na pewno nigdzie nie cieknie, szczególnie w okolicach pompy (sprawdź na zimnym silniku przy wysokich obrotach bo na ciepłym to zaraz wyparuje, jeżeli będzie się chociażby pocić to masz przyczynę. Ogólnie można też przyjąć, że różnica 1cm w ilości płynu jest dopuszczalna, bo się rozszerza i kurczy i mogłeś przy innej sprawdzać przedtem, a jeżeli daje tyle pary to nie ma opcji żeby przez sam płyn chłodniczy, bo wtedy ten uciekałby w ogromnych ilościach. Sprawdź też stan oleju i jego wygląd (pod korkiem może być jakaś maź, ale na bagnecie musi być czysty olej bez żadnych plam i mazi). Sprawdź też czy węże nie są twarde na ciepłym silniku, szczególnie czy nie twardnieją po dodaniu gazu. Co do spalania to przy tej pogodzie 12l przy tak krótkich trasach jeżeli jest to 1.8 lub 1.8t jest normalne moim zdaniem, a jeżeli masz gaz to gazu szczególnie (a nawet jeśli nie to prawdopodobnie będzie jakiś inny powód tego). Jeżeli chodzi o obroty to na zimnym powinno wskakiwać 1200 i jest to również zupełnie normalne. Także spokojnie, bez stresu, jeżeli temp. nie wzrasta Ci ponad 90C to śmiało śmigaj do PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto stoi przez 10godz mojej pracy na kostce brukowej i wycieku nie ma przynajmniej nic nie kapie... olej jest idealny po wymianie jest 7tys i jest czysty idealny kolor porownywalem z nowym az nie wierzylem kolor taki sam a pod korkiem nie pojawia sie " maź maslo" jest idealnie czarny jak nowy lekko tlusty:) stan na bagnecie przez 7tys spadl o moze 0.5cm ale to mi sie wydaje zaden problem.... chyba ze sie myle? weze twardnialy jak siedziala pompa teraz nie sprawdzalem ale temperatura trzyma idealnie minimalnie przed 90C wiec tam juz chyba nic sie nie dzieje! obroty od zawsze czyli od sierpnia jestem w posiadaniu audi zawsze wskakiwaly na 1000i schodzily na 900osb wiec to mnie zaczelo niepokoic ja na swoj glupi rozum tlumaczylem sobie to ze moze swiece trzeba wymienic... no a spalanie 12l w miescie przy tym ze to 1,6 101 koni chyba nie jest normalne? zawsze bylo w \przyblizeniu 9-10l a tej zimy zmienilo sie na okolo 12l prosty przyklad (zapalila sie rezerwa po 1km bylem na cpn zalalem 19l i przejechalem 165km i znow zapalil sie 'żyd") echhh muss do pl jechac ale to dopiero 1-2kwietnia .... dziwne auto zle trafilem.... uszczelka byla wymieniana 10000km temu... szajse....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wcale nie powiedziane, że uszczelka. Spalanie faktycznie trochę za wysokie jak na 1.6, to musisz dokładnie w PL obadać pod VAGiem co i jak (chyba, że masz tam VAGa). Kapać oczywiście nie będzie, wtedy by się nie uzbierało tyle płynu, ale może spod pompy się lekko pocić. Narazie się nie martw tylko jeździj, jak zaczną się objawy pogłebiać to wtedy działaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...