Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana turbo B6 1.9 TDI


gumis855

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie i Panie otórz we wtorek przyjedzie do mnie nowa(dla mnie nowa) turbosprężarka, czy duzo zabawy jest z wymiana? czy moge to sam pod domem zrobić? co pozniej trzeba zrobic cos na kompie ustawic wykasowac jakies bledy czy cos? Dodam ze mam zrobiony chip na 165 koni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie będziesz włączał zapłonu przy odpiętych kostkach -to błędów nie będzie...

jasne ze idzie to zrobić pod domem nie potrzeba kosmicznych narzędzi do zmiany turbo... ale dobrze było by wymienić uszczelki

- medzy wydechem a turbo,

- uszczelke miedzy przewodem a turbo od powrotu oleju do silnika

po montażu kwestia sprawdzenia czy prawidłowo wyregulowany jest regulator podciśnieniowy "sztanga" sterujacy vnt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze od siebie dodam bo czyściłem turbo tydzień temu że nie zaszkodzi popsikać po srubach 12 jakimś VD 40 na przykład dzień wszczśniej. I przed zapaleniem zalać turbine olejem kręcąc palcem wirnikiem a najlepiej jak sie ma jakieś odciecie pokręcić pare razy rozrusznikiem żeby olej do niej doszedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wymianą nie ma problemu. Musisz mieć kanał lub przynajmniej jakieś najazdy żeby wejść bezpiecznie pod auto. Jak założysz nowe turbo i przykręcisz przewód odpływowy oleju z turbo to zanim przykręcisz przewód zasilania olejem napełnij strzykawkę olejem który lejesz do silnika i włóż koniec strzykawki do otworu zasilania olejem i powolutku wstrzykuj olej jednocześnie kręcąc wirnikiem turbo po czym załóż przewód zasilania olejem. Do odkręcenia przewodu zasilania olejem będziesz potrzebował zeszlifowanego klucza żeby założyć na nypel do którego jest przykręcony przewód olejowy. Jak tego nie zrobisz to ukręcisz przewód. Robiłem to już ok 15 razy :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Pretor (z gory dziekuje za wskazowki Tobie jak i wszystkim ktorzy ich udzielili) zrobiłem dzisiaj wszystko i poskladalem do kupy, klucz sobie oszlifowalem elegancko wszystko poszlo tylko troche problemu i kombinacji mialem przy odkreceniu jednej srobki przy kolektorze zaraz przy tej rorce co idzie od zaworu EGR i od tego mocowania turbiny od spodu ale poszlo gladko zabawy bylo i nerwow.

Odpalilem przejechalem troche a za mna siwo jak nie wiem co czy to jest ten olej co sie dostal do wydechu i sie wypala bo juz teraz prawie wcale nie kopci tylko jak dluzej jade i bardziej agresywnie, dodam ze oleju z silnika nie ubywa.

Druga sprawa wydaje mi sie ze auto nie jedzie na te swoje 165 koni tylko na 131 albo mam takie zludzenie i podczas jazdy na 5 biegu na blace jakies 110 moze 120 i 3 tys obrotow strasznie drzy galka od biegow jakby turbina nie wydaje na to nie wiem bardzo to dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...