Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpaleniem, wysokie spalanie/ 1.8T 150KM 97r


Mich@ł1990

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od pewnego czasu mam problem z odpaleniem samochodu. Problem polega na tym że wszystko kręci tylko nie może coś załapać, jak dłużej się potrzyma przekręcony kluczyk to łapie, ale obroty ma w okolicach 200 później rosną do 800, a jak się doda gazu to tak jak by się dławił, coś takiego jak by może dostawał za dużo powietrza bądź za mało. Wszystkie filtry wymienione jakieś 1500 km temu. Wcześniej miałem problem że jak jechałem np i przy 2.5tyś obrotów wrzucałem mu 4bieg to on nie miał siły i dopiero po jakimś czasie było czuć że się gaz wciska, byłem z tym u mechanika i stwierdził, że to przez przepływomierz powietrza(?), odłączył go i teraz nie jest taki zamulony.

Drugi problem to wysokie spalanie, od pewnego czasu samochód pije jak smok i to nawet przy ekonomicznej jeździe. Teraz tak z obserwacji wyszło mi jakieś 4-5 litrów na 20km. Czy to może być spowodowane tym odłączeniem tego przepływomierza ?

Ma ktoś jakieś sugestie, albo miał takie problemy ?

Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuję.

pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prio, jak masz walnięty przepływomierz to trzeba go wymienić na działający bo to nie jest jakieś tam nie potrzebne urządzonko które można sobie odłączyć. Auto na pewno chodzi ci teraz w trybie awaryjnym jeśli nie ma sygnału z przepływki. Jak zrobisz przepływkę trzeba podpiąć VAGa i sprawdzić co się dzieje bo teraz to możesz sobie szukać po omacku i wymieniać wszystko jak leci. Aha i na jakiej podstawie mechanik stwierdził że przepływka nie działa? Na słuch czy na węch?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie tego ze nie miał mocy i miał np 500 obrotów a po odłączeniu tego przepływomierza unormowało się na 800 i jak było podłączone to np przy 2,5tys jak wrzucałem sobie 4 biegi to zamulał i "dławił się" teraz tego nie ma ale za to są te objawy które opisałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie tego ze nie miał mocy i miał np 500 obrotów a po odłączeniu tego przepływomierza unormowało się na 800 i jak było podłączone to np przy 2,5tys jak wrzucałem sobie 4 biegi to zamulał i "dławił się" teraz tego nie ma ale za to są te objawy które opisałem wyżej.

To żadne sprawdzenie. Bo równie dobrze mógł łapać lewe powietrze i wtedy też odłączenie przepływki pomogłoby bo lewe powietrze nie będzie miało już znaczenia kiedy ECU zastępuje odczyty z przepływki jakimiś stałymi wartościami. Nie mówię że przepływka jest dobra bo faktycznie może być walnięta, ale ten sposób sprawdzania to takie sprawdzanie na oko. Mojemu kumplowi mechanik też radził wymianę przeływki bo falowały mu obroty i czasem gasnął i też po odłączeniu wszystko było ok. Dobrze że posłuchał mnie a nie tych "wymieniaczy części" którzy karzą na siebie mówić "mechanicy" bo okazało się że walnięta była odma a nie przepływka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony, ale dziś dał mi się we znaki wcześniejszy kłopot. Zapowietrza mi się bak, jak dojadę na miejsce i wysiadam z samochodu nie gasząc go to słychać takie syczenie, a jak się odkręci kurek od wlewu paliwa to powietrze stamtąd ucieka. Ostatnio nawet przy tankowaniu zdarzyło mi się dwukrotnie, że pistolet z paliwa przestawał podawać paliwo i było słychać takie puknięcie jak przy pełnym baku, jak się chwile odczeka można tankować dalej. Miał ktoś do czynienia z takim problemem ? Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EVAP jest podłączony do zbiornika z węglem aktywnym. Sam zbiornik jest pod prawym nadkolem, a zawór na filtrze powietrza. Powinien puszczać opary benzyny. Jak się zatnie to zbiornik będzie się zapowietrzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EVAP jest podłączony do zbiornika z węglem aktywnym. Sam zbiornik jest pod prawym nadkolem, a zawór na filtrze powietrza. Powinien puszczać opary benzyny. Jak się zatnie to zbiornik będzie się zapowietrzał.

A czy w tym zbiorniku na węgiel aktywny jest jakiś filtr, który wypadało by też wymienić ? ? I czy ten EVAP może powodować złe działanie przepływomierza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O żadnym filtrze nie słyszałem. Teoretycznie EVAP może powodować pewien problem. Przykładowo: przyśpieszasz, EVAP działa nieprawidłowo i jest na przykład otwarty, plus jakaś jego nieszczelność i silnik dostaje lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O żadnym filtrze nie słyszałem. Teoretycznie EVAP może powodować pewien problem. Przykładowo: przyśpieszasz, EVAP działa nieprawidłowo i jest na przykład otwarty, plus jakaś jego nieszczelność i silnik dostaje lewe powietrze.

Czyli warto najpierw zająć się tym zaworem, zamiast inwestować od razu kasę w przepływomierz. Orientujesz się może jaka cena tego zaworu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EVAP można na jakiś czas odłączyć i wtedy sprawdzisz sobie czy coś się zmieni względem przepływki. Wypinasz wężyk który od niego idzie. Zaślepiasz go żeby silnik nie ssał lewego powietrza. Od samego EVAPa dajesz jakiś wężyk żeby nie śmierdziało paliwem w kabinie i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór masz na puszce filtra powietrza, idzie do niego wtyczka. Jak zajrzysz pod maskę to na pewno będziesz wiedział o co biega. Nic innego tam nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a9270c62c1cbfe99m.jpg

Kolego Labiel o który to dokładnie chodzi ?

Dziś pojawił się kolejny problem mianowicie, po odpaleniu samochodu zaczął mi falować później przestał w trasie jakoś tak jakby brak mocy co jakiś czas jak puściłem gaz to szarpał, a po wciśnięciu sprzęgła czasami opadały, aż w końcu samochód zgasł po czym odpalił bez problemu.... Czy mogą to być kable te co idą od świec ? Nie wymieniałem ich jeszcze, a dopiero dziś tak mi się zrobiło. Możliwe że to przez deszcz, że gdzieś się wilgoć dostała ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EVAP to ten po lewej. Wchodzi i wychodzi od niego wężyk. Jest w takiej jakby gumowej osłonce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie możesz wpiąć się VAGiem i posprawdzać co pokazuje?? Na słuch i czuja to powymieniasz pół samochodu - poza tym kabli do świec nie ma są cewki razem z fajkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...