Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BWE] TFSI problem ze sterownikiem przepustnicy J388 "wywalona" adaptacja


FANTOMAS

Rekomendowane odpowiedzi

Do zielonych (a konkretnie jednego ;-)) żeby nie było że znowu z lenistwa nie wybrałem właściwego prefiksu modelu. Informuje że w zwijaczu prefixu nie ma mojego modeli tj B7 silnik BWE jest dostępne B6 BWE ale takiego auta chyba nie było. Proszę poprawić wpis zwijacza prefixu dla B7 BWE

Mam problem ze sterownikiem przepustnicy w moim TFSI.

W zegarach zapaliło się EPC i kontrola trakcji oraz MIL.

005465 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings

P1559 - 008 - Implausible Signal

005497 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started

P1579 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

000545 - Angle Sensor 2 for Throttle (G188): Implausible Signal

P0221 - 008 - Implausible Signal

005491 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144): Open Circuit

P1573 - 004 - No Signal/Communication

(ta poduszka to stary temat)

Wywaliło mi adaptację i nie moge wprowadzić nowej. Po wybraniu w nastawach podst. grupy 060 i próbie wprowadzenia nowej adaptacji wyskakuje że ADP. ERROR i QPA :-(

Kasuję błędy przed adaptacją ale ciągle wraca ten:

005465 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings

P1559 - 008 - Implausible Signal

I z nim robię adaptację. W opisie procedury podają że muszą być wykasowanie wszystkie błędy ale tego nie mogę usunąć.

Przepustnica wyczyszczona sprawdziłem w niej wszystko i wygląda wizualnie OK. Silnik działa , czujniki kąta G187 i G188 (tego m.in. błąd wywala) wyglądają na czujniki indukcyjne i są zalane w plastikowej pokrywie i nie wiem jak poprawinie się zachowują. W blokach pomiarowych 060 czujnik G187 po ręcznym ruszaniu przepustnicą wartości "chodzą" od kilku do prawie 100% natomiast G188 stoi w okolicach 65% (są minimalne zmiany wartości +/- 5%).

Ktoś miał coś takiego bo nie wiem czy przepustnica w kosz czy też da się ją jeszcze reanimować a może jest inny powód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daję Ci 80% na uwalone ECU (brak możliwości nadpisania danych). Podjedź do compsportu i poproś o potwierdzenie tej diagnozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmieniłem na chwilę z innego auta przepustnicę i jest wszystko OK więc czeka mnie wymiana mojej.|

Nie musiałem nawet robić adaptacji kablem "nowa" przepustnica się sama zaadaptowała od razu po przekręceniu stacyjki. Po podpięciu kabla od razu było ADP. OK (wcześniej było ADP. ERR) więc opinia że trzeba zawsze ją adaptować po odpięciu AKU itp. to raczej mit.

Daję Ci 80% na uwalone ECU (brak możliwości nadpisania danych). Podjedź do compsportu i poproś o potwierdzenie tej diagnozy.

Nie wiem po czym te twoje 80% na ECU-kosz ale kabel nie wskazywał na J220 DATA ERROR tylko wyraźnie J338 a konkretnie G188 i tak jest jak podpiąłem nową przepustnice to przy adaptacji G187 schodzi do ok. 9,5% (i na mojej starej jest podobnie) a G188 dochodzi do 92% a u mnie jest 60-70% i więcej nie idzie i tu jest usterka bo ECU nie może poznać max. otwracia przepustnicy.

---------- Post dopisany at 18:18 ---------- Poprzedni post napisany at 14:01 ----------

Po rozebraniu mojej przepustnicy nie jestem w stanie stwierdzić co jest uwalone bo tak jak pisałem oba czujniki G187 i G188 są zalane w tej czarnej pokrywie. Nie miałem już czasu żeby miernikiem przedzwonić w jednej i drugiej przepustnicy gniazdka żeby sprawdzić czy mają jakieś różnice między sobą :confused4:.

Generalnie zasada działania jest taka że otwieraniem klapy steruje zwykły silnik szczotkowy poprzez przekładnie zębatą (jedno kółko). Sam silnik jest sterowany w/g. mnie sygnałem PWR stąd taki charakterystyczny pisk wydobywający się z przepustnicy po przekręceniu stacyjki . Silnik dostaje serię impulsów prądu która daje siłę na otwarcie klapy na żądany zakres. Ten dzwięk jest podobny jak np. we wkrętarce akumulatorowej gdy wciśniemy lekko przycisk też jest taki pisk z silnika do póki nie osiągnie konkretnych obrotów. Przeciwagą dla silnika jest sprężyna przepustnicy która ją zamyka jeśli silniczek na to "pozwala". Jak przyjdzie do mnie sprawna przepustnica to może "zaglądne" do tych czujników o co w tym kaman bo na chwilę obecną auto chore ale jeździ więc wolę w tej pokrywie nie dłubać :wink:. U mnie objaw jest taki że po mieście przy spokojnej jeździe prawie że nie widać różnicy z wyjątkiem świecących się kontrolek EPC , kontroli trakcji i MIL ale jak trzeba nagle depnąć lub zrobić kick-down to jest bryndza :kwasny: z mocą

---------- Post dopisany 03-07-2012 at 14:09 ---------- Poprzedni post napisany 27-05-2012 at 18:18 ----------

Przepustnica wymieniona auto śmiga od miesiąca. Po zamontowaniu nowej (taką udało mi się zdobyć w cenie używki) zauważalnie lepszy but i inna praca mojej skrzyni automatycznej (inaczej kręci na biegach) tzn przedtem na D było typowo emerycko teraz to jest takie "pół S" ;-) generalnie mam wrażenie że auto lepiej ciągnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety od 2005 roku robią syf a nie samochody.Teraz są 10 razy gorsze auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no głęboka myśl :eusathink:

a może poeta by tak rozwinął wypowiedź żeby było wiadomo co chciał przekazać w wierszu i jak się to ma do tematu wątku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy że widze całkowicie plastikowe bagnety od oleju np w 2 letnich francuzach to mam dosc.Chłam robiony na sztuke.Wszystko lipa która rozłazi sie w dłoniach.Ale niesttety to jest taka polityka firm,żeby klient jak najszybciej przyszedł po nastepne nowe.Weżmy np merola w124,tam nic sie nie psuło i wszystko dziala dalej nawet klima.Samochody do tej pory nie zniszczalne.Nawet mercedes był swego czasu zakłopotany bo te auta sie ni epsuły ,nie zjawaialy sie w serwisach i czesci nie szły.A teraz wszystko lipa.A najgorszy badziew to skoda.Mówia że to odpad technologiczny VW.Wszystko tam dawane przestarzxale,leżakowane w magazynach i regenerowane.No niestety vw musi gdzies upychac takie dziadowskie podzespoły ze zwrotów np i to wszystko ląduje w skodach.Dziekuje za uwage.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...