Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z silnikiem - wałki, hydraulika


ekonom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przy przebiegu około 210 tyś km została wymieniona w silniku cała hydraulika oraz wałki. Wałki były wysyłane do regeneracji ( nie wiem gdzie dokładnie) Obecny przebieg to 310 tyś km. Przy przebiegu 295 tyś został wymieniony kompletny rozrząd, odma itp. Przy tej że wymianie mechanik stwierdził, że "korekcje na 5 cylindrach" są nie odpowiednie, przekroczone 2-3 krotnie. Zasugerował wymiane wałków i całej hydrauliki za około pół roku. Minął właśnie ten czas.

Na chwilę obecną auto :

- jest słabe i zbiera się tak od 2,5 tyś obrotów,

- powyżej 3,5 tyś obrotów ciężką metaliczną pracę ma silnik,

- auto dymi tak powyżej 3,5 tyś jak mocno przyśpieszam,

- praca silnika na zimnym i ciepłym nie jest taka jak wcześniej (dziwięk taki bardziej metaliczny),

- każdorazowo po odpaleniu (ciepły i zimny) ładna chmurka z rury wydechowej wylatuje,

- po odkręceniu korka wlewu oleju widać wytarcie wałka.

Pytanie moje brzmi w jaki sposób zdiagnozować jakie są usterki tego silnika ?

Czy da się sprawdzić dlaczego tak szybko wytarły się znowu te wałki (zakładając, że były dobrze zregenerowane) ?

Jaki by był koszt wymiany wałków i hydrauliki ? Czy polecacie regeneracje ?

Czy ewentualna wymiana na silnik BAU jest możliwa/opłacalna ? Czy nie było by problemu z elektroniką i sterowaniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ,czy bym się 2-gi raz u siebie zdecydował na wymianę gratów w silniku...tym bardziej po przebiegu 100k :whistling:...

jakby trochę szybko się to podtarło :whistling:

zastanawiam się ,czy problem nie tkwi w głowicach ....jak są już troszkę wyrobione miejsca pracy hydrauliki to ,czy nawet po wstawieniu nowej nie będzie się sytuacja powtarzała od nowa ....

nie wiem ...mechanikiem nie jestem ale innych pomysłów nie mam ....

skoro wałki masz podtarte to hydraulika na pewno jest już do wyrzucenia :whistling: jakiej firmy miałeś hydraulikę ?

regeneracja wałków to jest napawanie krzywek w miejsce starych...czy to zdaje egzamin nie wiem....czytałem różne opinie(na forach a6 i a8 bo tam v6'tek zdecydowanie więcej jest) na temat Świątka i jego roboty dlatego jak sam zmieniałem to wymieniałem na Kolbenschmidta( chyba poprawnie napisałem) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe walki z nowa hydraulika (nie "regenerowane spawarka") to 2 z hakiem. Roboty wzgledem rozrzadu wiele nie bylo wiec mechanik zwyczajnie przez zla logistyke (np nie chcial trzymac auta na warsztacie wiec zlozyl szybko, wypchnal przed warszta i skasowal kase liczac ze za pol roku skasuje ponownie) narazil ciebie na duze koszta i klopot

Nie wiadomo czy koniecznosc wymiany walkow jest stwierdzona po ich ogladnieciu czy to wynik urojen po np 3 dniowym piciu

Po 100tys mozna bylo przy tym rozrzadzie nawet profilaktycznie wymienic hydraulike za okolo klocka (to ona sie wyklepuje co w polaczeniu z podtarciami walkow daje duze prawdopodobienstwo wypadania dzwigienek... no i przyspiesza wycieranie walkow)

Zeby ocenik koniecznosc wymiany walkow trzeba je fizycznie zobaczyc (inaczej sie tego ocenic nie da - do tego trzeba sciagnac pokrywy zaworow)

Zeby ocenic potencjalne inne przyczyny niedomagac trzeba wykonac logi (jezeli mechanik odczytal jedynie kody bledow to mozesz uznac ze nadaje sie on tylko do zmiany oleju i klockow)

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując :

Zmienić mechanika, podjechać do kogoś kto ogarnia temat, pokrywy zaworów w góre.

Czy przy podniesionych pokrywach zaworów można w pełni zdiagnozować co się dzieje ?

Czy trzeba jeszcze zrobić logi ? Jeżeli tak to jakie ?

Chciałbym w pełni zdiagnozować co dolega silnikowi i ile ewentualna naprawa by kosztowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem w jakim stanie ten samochod jest... jezeli sie telepie, stuka itp to lepiej mu nic nie robic poza sprawdzeniem czy mechanicznie nie jest trafiony tak ze jazda nim w tym stanie grozi powiekszeniem strat... jezeli jednka to auto nadaje sie normalnie do jazdy to tzw diagnostyka (lacznie z logami dynamicznymi) by sie przedala... jezeli za jakis czas pojawisz sie na forum z informacja ze mechanik nic nie znalazl ale ty logow nie masz i ze pod pokrywami zaworow ok to tylko wrozka Ci pomoze (placisz za dziagnostyke wiec logi powinienes dostac w plikach!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pokrywy będą w górze to będziesz miał wszystko jak na dłoni.

Logi można zrobić(kompletne tylko i wyłącznie) by sprawdzić np.jak zachowuje się pompa vp.

Dobry majster to skarb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...