Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju oraz filtrów oleju i powietrza 1.8T 150 KM.


ding.chavez2.0

Rekomendowane odpowiedzi

Oto mały opis wraz ze zdjęciami wymiany oleju, filtru oleju i filtru powietrza w mojej A4. Mam nadzieję, że komuś się przyda.

1. Należy spuścić olej. W tym celu odkręcamy korek spustowy w misce olejowej - zaznaczony na czerwono na zdjęciu.

Korek spustowy wycieramy. Miska olejowa znajduje się na samym dole samochodu, na środku i z przodu.

UWAGA! OLEJ NALEŻY ZLAĆ DO JAKIEGOŚ NACZYNIA! NIE WOLNO WYLEWAĆ! TRZEBA GO ZUTYLIZOWAĆ!

http://i.imgur.com/gtbEF.jpg

2. Odkręcamy korek wlewu oleju(1) i wyjmujemy bagnet(2) - zaznaczone na czerwono na zdjęciu. Elementy te wycieramy.

Następnie lokalizujemy obudowę filtra oleju (3) - w powiększeniu na kolejnym zdjęciu. Odkręcamy filtr za pomocą

klucza do filtru oleju. Najlepiej wybrać paskowy. Wymieniamy filtr oleju, czyścimy obudowę. Nowe oringi smarujemy delikatnie

nowym olejem.

http://i.imgur.com/gABjt.jpg

http://i.imgur.com/iQO1L.jpg

3. Bierzemy się za wymianę filtru powietrza. Jest on zabudowany tak jak na zdjęciu.

http://i.imgur.com/gOJyl.jpg

4. Odkręcamy 2 śrubki (ich miejsce zanznaczone na czerwono na zdjęciu) a póżniej wyjmujemy pierwszy plastikowy element.

http://i.imgur.com/JF1hk.jpg

5. Następnie wyjmujemy drugi plastikowy element. Nie jest on przykręcony, więc robi się to łatwo.

W rezultacie otrzymujemy taki obraz jak na zdjęciu.

http://i.imgur.com/8xRg1.jpg

6. Teraz odkręcamy dwie śruby, które łączą obudowę filtru powietrza. Następnie rozsuwamy obudowę ręką.

http://i.imgur.com/7HPMq.jpg

7. Wyjmujemy widoczny na zdjęciu filtr powietrza i wkładamy nowy. Można obudowę najpierw wyczyćsić np. sprężonym powietrzem lub odkurzaczem.

http://i.imgur.com/hQudd.jpg

8. Skręcamy wszystko z powrotem. Po spuszczeniu oleju korek spustowy smarujemy delikatnie olejem i wkręcamy solidnie na swoje miejsce.

9. Wkładamy bagnet, zakręcamy wlew oleju. Odpalamy samochód na jałowym biegu i czekamy aż pompa oleju zrobi swoje.

UWAGA!!! NIE GAZUJEMY ANI NIE WRZUCAMY BIEGU! DAJMY POMPIE OLEJOWEJ POPRACOWAĆ!

Taka mała uwaga na koniec. Przed spuszczeniem oleju przegońmy trochę auto, żeby to zrobić na gorącym silniku. Pójdzie to szybciej i dokładniej.

Ja zrobiłem wszystko tak, jak opisałem i wygląda na to, że to działa :) Mam nadzieję, że komuś się to przyda.

Pozdro!

P.S. Do moderatorów - przeniosłem to z innego wątku, bo uznałem, że zginie w lawinie postów a chyba warto założyć do tego nowy temat. Jeśli tak to skasujcie ten komentarz i zostawcie tak jak jest. Pozdrawiam!

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...