Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprawdzenie sprzęgła kompresora...jak?


GreGoriO

Rekomendowane odpowiedzi

witam...

od wczoraj zmagam się z nie działającą klimatyzacją. dzień wcześniej działało OK, włączam na panelu, ECON gaśnie ale nie chłodzi

myśląc, że to wina gazu podjechałem uzupełnić ale problem pozostał

nie mając czasu zostawić auta do sprawdzenia, dzisiaj chciałem najpierw samemu sprawdzić co ją boli....

odczytałem błędy i pokazało mi to....

2 Faults Found:

00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

wykasowałem, nastawy podstawowe zrobione, błędy nie wróciły...

sprawdziłem presostat, działa..... odpięcie wtyczki skutkuje wyświetleniem ciśnienia 33 bary i 100% load, przycisk ECON nie można zgasić

po ponownym podpięciu wskazuje 7bar sprężarka niby się załącza bo pobiera prąd 0.645A i wskaźnik ładowania LOAD zaczyna pokazywać około 65%...

sprężarka nowa kupiona 2 miesiące temu na ebay.... KLIMA KOMPRESSOR AUDI A4 B6 A6 C5_2.5 TDI AB 2000 | eBay

moje pytanie brzmi....jak mogę sprawdzić sprzęgło w tej sprężarce jeśli ono obraca się razem kołem pasowym?

czy pobór prądu jest równoznaczny ż podaniem napięcia 12v? idę podnieść samochód aby sprawdzić czy dostaje napięcie na kostkę....

dopisuję uprzedzając pytania że wcześniej wymieniłem osuszacz, dyszę rozprężną i oczyściłem układ...

---------- Post dopisany at 18:50 ---------- Poprzedni post napisany at 12:13 ----------

ok dopisuję ponownie.....

coś już wiem....

napięcie z klimatronika wychodzi 9,5v ale podanie bezpośrednio z aku 12v nie zmienia sytuacji....

zauważyłem za to, że centralna śruba się nie kręci... wziąłem grzechotkę 10 i bardzo łatwo można okręcić wał kompresora grzechotką zarówno w jedną jak i drugą stronę...wynika z tego że zostało zerwane sprzęgło....pytanie dlaczego? skoro wszystko kręci się lekko...:whistling:

zastanawiam się czy opróżnić układ i wysłać do sprzedawcy?

jutro wyciągnę czynnik i sprawdzę jak wygląda zawór rozprężny i rurki...

skoro kompresor jest na gwarancji....mogę to reklamować? w jaki sposób mogę przekonać sprzedawcę, że to nie wina? układu...

a może zamówić zestaw naprawczy, jeśli taki istnieje?

CO POLECACIE zrobić??

co samej zasady działania polecam lekturę znalezioną w necie. dzisiaj dużo się nauczyłem:grin:

schemat-kompresora-nowy-1024x660.jpg

może komuś się przyda, komuś pomoże...

Zasada działania sprężarek klimatyzacji sterowanych elektrozaworem | Auto klimatyzacja samochodowa

KLIMATYZACJA CZĘŚCI SPRĘŻARKI KOMPRESORY NARZĘDZIA MASZYNY

naprawa i wymiana sprzęgła sztywnego sprężarki klimatyzacji | Auto klimatyzacja samochodowa

---------- Post dopisany 20-09-2012 at 19:52 ---------- Poprzedni post napisany 19-09-2012 at 18:50 ----------

ok już po bólu....

dla informacji powiem tylko iż naprawiłem sobie sam sprzęgiełko i zaoszczędziłem trochę pieniędzy na wysyłki czy odsysanie gazu...

roboty niewiele, pół godziny zajęło mi naprawienie....odpaliłem aby sprawdzić czy działa (10 min) teraz czekam do jutra aż klej na śrubach wyschnie i sprawdzę w trasie co była warta naprawa.....

TEAMAT DO ZAMKNIĘCIA...skoro w nim nikt nie pisze.

---------- Post dopisany 21-09-2012 at 12:21 ---------- Poprzedni post napisany 20-09-2012 at 19:52 ----------

dopisze ponownie bo to jest najważniejsza rzecz jaką wyczytałem i uważam, że każdy kto chce się zająć wymianą sam, musi PAMIĘTAĆ o jednej najważniejszej sprawie....ja tego nie zrobiłem (NIE WIEDZIAŁEM) i być może to była przyczyna, że coś się wywaliło....ale to jeszcze czas pokaże...

NIE ZAKŁADAĆ PASKA PASKA WIELOROWKOWEGO jeśli w układzie nie ma czynnika. inaczej możemy zacząć już szukać nowego kompresora

....Wrażliwość na wycieki czynnika, a co z tym związane ubytki oleju skutkujące uszkodzeniami sprężarek
tutaj piszę o starej sprężarce... pracowała na sucho po zamontowaniu (REMONT SILNIKA), MECHANIK nie nabił gazu... i to jest jego wina... sprężarka padła po 10 minutach....nie zdążył nawet wyregulować silnika kiedy zerwał się pasek....tym sposobem mam dodatkowe koszty, oczywiście umył ręce....teraz z perspektywy czasu to wiem.
Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym uniemożliwiają także jazdę samochodem w przypadku niesprawnego układu. Sprężarka nie podłączona do układu, nie może być eksploatowana dłużej niż 5-10 minut nawet jeśli została zalana olejem. Wynika to z ciągłej pracy układu tłokowo-korbowego, a prowadzi do jej uszkodzenia
TUTAJ moja wina, zamontowałem w garażu i założyłem pasek wielorowkowy, a to wielki BŁĄD!!! ZAMONTOWAĆ tylko kompresor!!!!, nabić czynnik a na koniec pasek...ja od garażu miałem do NORAUTO 30 km:doh: CAŁE szczęście że nic się nie stało. jak na razie klima działa, zobaczymy czy teraz wytrzyma dłużej niż 2 miesiące...

mam nadzieję że komuś oszczędzę wydatków....

pozdrawiam GREGOR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...