Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN POMPA WYCIEK PALIWA, fotostory, zdjecia.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Miałem następujący problem: kilka dni temu gdy automobil stał lekko z górki (przelało się z osłony), pojawiła się pod nim plama z ON.

Wyciek paliwa miał miejsce wskazane na czerwono - poniższa fotografia (I):

PA180952.jpg

I. Widok pompy od strony kierowcy.

Paliwo wychodziło z pod tej śruby (zaślepki). Śruba ma specyficzny kształt - nie pamiętam jak się nazywa ten typ śruby. W tą śrubę jest wkręcona mniejsza stożkiem zakończona śruba (zaślepka) na klucz 12.

KROK PO KROKU:

1. Potrzebne narzędzia: klucz (energetyczny?), oczkowy 24, oczkowy 12, widlasta 17, widlasta 14, kombinerki.

Potrzebne części: o-ring 30x2,5 - oryginalny jest brązowy i można go dostać w salonie BOSCH (dojdą po numerach), ja założyłem zwykły olejowy bo BOSCH daleko :decayed:

2. Proponuje umyć dobrze ten obszar silnika, wiadome że paprochy w pompie to nic dobrego.

3. Odłączamy to co będzie przeszkadzać (2): wtyczki (czerwony), przewody paliwowe (niebieski), pierwsze dwie rurki/przewody wysokiego ciśnienia patrząc od kabiny (żółty),bo nie wejdzie klucz. Zabezpieczyłem wszystkie punkty przepływu paliwa bo i tak zawsze jakaś drobina może wpaść.

PA180953.jpg

II. Do odłączenia

4. Najlepiej najpierw odkręcić tą mniejsza śrubę na klucz 12 - przeszkadza w dobrym osadzaniu nasadki.

PA180955.jpg

III. Śruba w śrubie :tongue4:

5. Bierzemy w moim przypadku nowy klucz :naughty: i odkręcamy - śruba mocno jest dokręcona. Zacznie wylewać się paliwo skutkiem czego będzie zapowietrzona pompa. Więc warto się spieszyć ze zmiana o-ring'a.

PA180950.jpg

IV. Nasadowy k.

6. Nowy o-ring (już na śrubie) nasmarować olejem, żeby ładnie bez zacięć wszedł. No i solidnie dokręcić.

7. Przykręcić przewody od wtrysków -> podpiąć wtyczki -> założyć zasilanie na pompę.

8. Odpowietrzanie - eksperyment. Pierwszy raz użyłem podciosania do odpowietrzania i efekt nawet był - odpaliła po 10s kręcenia.

Użyłem dużej strzykawy (można dostać w aptece). Wężyk na powrót z pompy do filtra i uszło z 4 objętości (strzykawki) powietrza i pół z paliwem.

PA180956.jpg

V. Odpowietrzanie pompy.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dla porównania stary o-ring i nowy. Stary wyczuwanie jest już sztywniejszy i nie ma okrągłego przekroju.

PA180959.jpg

O-RING (stary-nowy)

Na koniec link do aukcji z kluczem:

Sprzedający EUMOR_COMPL Klucz pompy wtryskowej pompa wtryskowa 1 (2718486960) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Opublikowano

Niezly artykuł .... napewno sie przyda!!!!

Opublikowano

Mam prawdopodobnie ten sam problem:( dobrze ze jest info jak to zrobic i obejsc sie bez mechanika(bedzie Pan zadowolony:) pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...