Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z korektami lambdy - sonda idzie na bogato


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem który powraca już od dłuższego czasu. Nie będę pisał już całej historii a jedynie to do czego doszedłem. Otóż efekt jest taki że po mocniejszym zagrzaniu silnika (na przykład jazda w korkach w mieście) korekty lambdy lecą na maksa po minusie. Efekt wiadomy, tnie czasy wtrysków mimo to sonda na jałowym stoi na bogato (PB, LPG bez znaczenia, z tym że na LPG nieco lepiej pracuje). Nie zawsze tak jest, ale od czasu do czasu się zdarza. W takim przypadku zaczyna mi czasem poszarpywać na LPG - tak jak by nie przepalał mieszanki, czego efektem potem są osmolone świece.

Swego czasu świrował mi EVAP, jeździłem przez pewien czas z odpiętym, ale zalałem go WDkiem i na razie działa chyba ok bo aktualnie zero błędów na VAGu. Nie miało to większego znaczenia na prace silnika. Raz wszystkie logi statyczne książkowe i korekty w zasadzie na zero, sonda ładnie pracuje, a raz sonda na bogato i korekty lecą na łeb.

Sonda na 99% jest sprawna, sprawdzałem ją.

Przepławka też wydaje się ok, podmieniałem na inną.

Świece, kable nowe. Cewka też jest inna, też była podmieniana.

Jedyne co przychodzi mi do głowy to ten EVAP lub aku który nie jest już w najlepszej formie. Czy on może mieć wpływ na prace silnika, iskrę? Napięcie generalnie pokazuje niby w normie z tym że pojemność strasznie się mu zmniejszyła. 2 dni bez jazdy i może być problem z rozruchem.

Opublikowano

Rafał sprawdz regulator ciśnienia paliwa, ale wydaje mi sie że to jednak wina sondy i w okreslonych warunkach pracy zaczywa wariować. Na próbe odłącz ja całkiem i zobacz czy poszarpywania ustaną.

Opublikowano

Sundę już wcześniej podejrzewałem ale wykluczyłem ją. Zmieniłem na inną i efekt był dokładnie taki sam. Generalnie sonda działa. Aktualnie podczas gdy na jałowym stoi na bogato podczas jazdy pracuje ok z tym że teraz auto generalnie chodzi dość dobrze. Te poszarpywania zdarzają się sporadycznie. Wcześniej kiedy stała na bogato również podczas jazdy było gorzej.

Efekt jest generalnie taki jakby podczas mocniejszego rozgrzania silnika coś działo się z zapłonem, czyli słabła iskra albo występowała nie w tym momencie co prowadzi do nieprzepalania mieszanki czego skutkiem jest bogaty odczyt.

Co do tego regulatora to byłem już nawet umówiony na wizytę u mechasa żeby sprawdził mi ciśnienie bo nic więcej nie przychodziło mi do głowy. Ale zrobiłem jeszcze jeden ruch, zmieniłem świece na stare z przebiegiem 35tyś (wcześniej były z przebiegiem 10tyś), podłączyłem ponownie EVAP (los chciał że wtedy akurat znów działał prawidłowo) i jakie było moje zaskoczenie gdy odpaliłem VAGa i wszystkie dane książkowe. Korekty prawie na zera itp. Auto chodziło tak idealnie przez pewien czas. Potem znowu zaczęło lekko świrować, już nie tak mocno jak wcześniej ale jednak, EVAP znów się wysrał itp.

Aktualnie mam nowe świeczki i postronny użytkownik raczej nie doczepiłby się do pracy silnika bo te szarpnięcia pojawiają się bardzo sporadycznie, ale po VAGu widzę że nie jest tak jak powinno bo korekty jednak lecą na maksa ale jednak podczas jazdy sonda faluje więc nie jest tak źle jak wcześniej.

Próbowałem podmienić EVAPa ale ciężko to zdiagnozować bo musiałbym pojeździć na nim większą ilość czasu żeby coś więcej powiedzieć bo mój aktualnie niby też pracuje, nie ma błędów tak jak to było wcześniej gdy się zacinał.

Opublikowano

Zaślep go i zobacz czy bedzie sie cos działo, najlepiej zrób to jak sie znowu pojawi problem z korektami.

Opublikowano

Przez pewien czas jeździłem z zaślepionym i generalnie z moich obserwacji wyszło że lepiej jest jak nawet EVAP się przytnie niż jak jest odłączony całkowicie, aczkolwiek ciężko oczywiście stwierdzić to jednoznacznie ze względu na ciągłą zmienność warunków.

Rozmyślam jeszcze nad tym aku - niebawem go zmienię to się przekonam. Teoretycznie nie powinien mieć na to wpływu ale z praktyki wiem że różne cuda potrafią się dziać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...