Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie działający spryskiwacz tylnej szyby


dzioldzia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Kupiłem swój samochód dosłownie tydzień i 2 dni temu i aż do wczoraj wszystko było ok z tylnym spryskiwaczem.

Jakie mogą być powody tego, że płyn nie wylatuje na tylna szybe?

proszę o szybka odpowiedz i pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodów może być kilka. Przyjmując, że pompka podaje płyn:

Zapchana dysza, przez co rozłączył się wężyk z płynem. Mógł to zrobić w kilku miejscach. Pierwsze z nich to obok lewej nogi kierowcy, trzeba zrzucić osłonę plastikową i zobaczyć czy tam nie leci, za wiązkami przewodów. Później przy prawym zawiasie tylnej klapy. Ostatnie miejsce to wężyk wchodzący w silniczek wycieraczki w tylnej klapie. Trzeba zrzucić poszycie tylnej klapy i tam wszystko jest jak na dłoni.

Najlepiej zacznij od ostatniego miejsca, jak odepniesz wężyk od silniczka wycieraczek i puścisz płyn prawą manetką, płyn pojawi się w wężyku to OK. Pozostaje tylko wyciągnięcie i przeczyszczenie dyszy, która znajduje się tuż u nasady tylnej wycieraczki pod plastikową okrągłą osłoną, którą wypniesz.

Jeżeli płyn nie poleci to szukaj przerwy w wężyku, jak pisałem wyżej. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

przy okazji prac związanych z siłownikiem zamka tylnej klapy zainteresowałem się nie działającym spryskiwaczem.. no i okazało się w moim przypadku, że cieknie mi instalacja na wysokości uchwytu tylnej klapy.. :( dokładniej w tej gumowej rurce co kable w niej są poprowadzone pomiędzy kabiną a klapą..

nie bardzo wiem jak się do tego dobrać.. znalazłem w ETCE numer części (wężyka) ale co dalej.. jak to wymienić??

a może zamiast oryginalnego wężyka wstawić inny jakiś

wiek ktoś.. czy ktoś już to robił?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad to jeden z przypadków, który opisywałem wyżej. Wypnij gumową osłonę, delikatnie ją pociągając wyskoczy i zobacz jak sytuacja wygląda. Możesz mieć dwa przypadki. Pierwszy to dziurka , wtedy nacinasz wężyk i wstawiasz pomiędzy dwa końce rurkę ploastikową o odpowiednim fi. Drugi taki jak ja miałem, rurka była już wstawiona tylko się wypieła, spiąłem na nowo i ściągnąłem opaskami samozaciskowymi. Działa do dziś. :hi:

---------- Post dopisany at 08:00 ---------- Poprzedni post napisany at 07:58 ----------

No chyba, że chcesz sobie wymienić cały wężyk począwszy od pompki spryskiwacza, a zakończywszy na silniczku tylnej wycieraczki, ale to powodzenia życzę! Gra niewarta świeczki, zrób jak wyżej ;)

---------- Post dopisany at 08:03 ---------- Poprzedni post napisany at 08:00 ----------

btw. w B5 czyszczenie dyszy. Dyszkę z tylnej wycieraczki można wyciągnąć i wręcz należy wyciągnąć do czyszczenia. Delikatnie kombinerkami łapiemy ją za główkę i wysuwamy do przodu. Później szpilka, najlepiej ta z OKRĄGŁĄ główką bo jest cieniutka i penetrujemy z jednej i drugiej strony. Trzeba przedmuchać, później namoczyć dyszkę w wodzie i dmuchać do oporu. Syf w środku zazwyczaj jest suchy i sama szpilka plus dmuchanie niewiele da. Trzeba jeszcze ją namoczyć w wodzie, albo zwyczajnie wpuścić tam śliny i dmuchać, musi puścić! :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...