Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z temperatura


Jarek882

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam problem z temperatura w swoim AJM'ie. Od poniedzialku do piatku jezdze na krótkich odcinkach 4km w jedna strone dzisiaj pojechałem dalej i normalnie zagrzał sie na zegarach do 90 stopni a tu momentalnie temp spadła na 70 i znowu do góry powoli. Nastepnie wracałem 30 km 90 stopni na blacie caly czas bez zadnych odchyłek a na klimatroniku 87 i spada do 83-84. Termostat był wymieniany we wrzesniu na Wahlera kupiony u Forumowicza Dzik'a więc źródło pewne. czy to znowu termostat czy czujnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że temp. spadła na chwilę do 70st. to chyba normalne otworzył się termostat i puścił wodę po całym obiegu a że później temp. na klimatronie wahała się 84st to moim zdaniem też normalne w końcu zimne powietrze chłodzi chłodnicę jak by ci spadała do 60st to bym się martwił tak to norma jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wczoraj w nocy po trasie sprawdziłem dolny wąż i jest zimny. Czy to normalne?

Wysłane z mojego HTC Wildfire S A510e za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm jeżeli dolny wąż masz zimny to wychodziło by że termostat się nie otwiera ale jak by się nie otwierał to raczej w trasie auto by ci się gotowało i mogło by nawet wywalić płyn przez korek , więc trudno powiedzieć ja mam też ajm'a i u mnie też dolny wąż chyba nigdy nie jest gorący ale jeszcze sprawdzę bo nigdy aż tak się tym nie interesowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie jak jezdziłem z predkoscia 60km/h to wąż był ciepły a jak na trasie ponad 110km/h wąż zimny. Górny wąż zawsze ciepły.

W obecnych warunkach samochód nagrzewa się do 90 stopni na liczniku w okolo 10km więc chyba jest ok. Nie gotuje się nic. Ciekawe jak sie zrobi cieplej czy tak sie bedzie działo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle ze jest wszystko ok. Teraz sie przejechałem do 90 stopni spokojnie wąż zimny płyn w zbiorniczku letni. Później 5 km trochę na bucie i wąż dolny coraz cieplejszy górny gorący i chłodnica gorąca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat otwiera przy ok.87 stopniach, jak jest poniżej to chłodzenie jest na małym obiegu więc wąż dolny zimny. Wszystko masz OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak spytam. Jak termostat sie otworzy a temp na klimatronicku spadnie do 83 stopni to termostat sie zamknie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest, jak termostat się otworzy musi przemielić chłodną ciecz z chłodnicy, która jest cały czas chłodzona i stąd wahnięcie temperatury o kilka stopni.

Jeżeli jadąc trasą ok. 120 miałbyś temperaturę oscylującą w granicy 70 -75 stopni to na 100000% termostat (przerabiałem to samo), jeżeli na budziku masz wskazanie 90 stopni to wszystko masz OK. Wskazówka na budziku wędruje na 90 stopni jak silnik osiągnie min 80 stopni celsjusza. Jeżeli trzyma ci te 90 stopni na budziku to masz ok. U mnie też potrafi spaść do 70 jak jest duży minus ma dworze i dmuchawa dmucha ciepłym powietrzem na postoju, jeżeli jadę (np trasa 120 km/h) i wieje ciepłem przy minusowych temp to temperatura stoi równe 90 na budziku

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...