Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z odpaleniem,przeraźliwe gruchotanie


steuermann

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem z odpaleniem przy ciepłym silniku (2.0tdi BRE 2006r 140KM multitronic). Przy odpaleniu pojawia sie przeraźliwy gruchot pod maską,jakby silnik miał sie rozsypać,jakby ktoś walił młotkami pod maską,aż ciary przechodzą ,po czym po 2-3 sekund gaśnie samoczynnie. Po ponownym odpaleniu zazwyczaj odpala już normalnie ,ale zdarza sie również ,ze dopiero za czwartym razem normalnie odpali. Może ktoś spotkał sie już z takim problemem? komputer nie wykazuje żadnych błędów. Ktoś orientuje sie może o co chodzi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo, w moim przypadku uszkodzona została skrzynia biegów przez dwumase która była dosyś wyrąbana i ją uszkodziła, jak najszybciej do porządnego mechanika, bo rozwolisz skrzynie i koszty będą spore, najprawdobodobniej dwumasa do wymiany najlepiej orginał, i skrzynia do remontu. tak przynajmniej było u mnie. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no musze powiedzieć,ze tej opcji nie przewidywałem...a również jedynym objawem było gruchotanie przy odpaleniu czy było coś jeszcze i czy też tylko na rozgrzanym silniku?? u mnie skrzynia chodzi bez jakiegokolwiek zarzutu jak na razie(odpukać)

może ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia z takim przypadkiem??

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdź czy podczas jazdy jak dodajesz gazu czuć jakieś drgania czy mrowienie w kierownicy, ja mam uszkodzony wałek między skrzynią a dwumasą i prowdopodobnie przegub i to powoduje hamowanie silnika podczas odpalania na rozgrzanym silniku, to są tylko moje doświadczenia z moim audi, więc może u Ciebie jest inny przypadek, ale weź to pod uwagę, im prędzej zareagujesz tym lepiej dla twojego autka i twojego budżetu , pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie zaobserwowałem jakichkolwiek drgań ,czy mrowień,jedynie co to właśnie przy odpale sie zachowuje bardzo dziwnie. Mowiłem mechanikowi o co chodzi ,to nie był w stanie mi pomóc i oczywiście przy nim jak odpalałem to jak na złość wszystko było w porządku...Pozdrawiam

Wracam ponownie po 1,5 roku. Otóż chciałbym zamknąć temat,usterka została usunięta. Z tym czasami występującym przeraźliwym gruchotem na gorącym silniku podczas odpalania przejechałem jeszcze 20tys km,aż do momentu kiedy zaczęło wystepowac praktycznie za każdym razem. Do tego doszły delikatne wibracje odczuwalne we wnętrzu. Auto było odstawione do "dobrego(drogiego i nowoczesnego)" serwisu....przez tydzień szukali problemu w silniku i osprzęcie..wyciąganie wtrysków,wymienianie uszczelniaczy,kalibracja ,sprawdzanie czujnikow, wyciąganie rozrusznika ,zaślepienie egr i bóg raczy wiedzieć co jeszcze..ostatecznie rozłożyli ręce i sie poddali,twierdząc ,że to najprawdopodobniej pochodzi od skrzyni. Pojechałem poźniej z tym moim problemem do Sserwis w Czernicy. Mechanik odrazu rozponał skąd pochodzi klekot gruchot. Okazało się ,że winne było rzeczywiście koło dwumasowe,tak jak wczesniej ostrzegał kolega "Rolando". Koło zamachowe z LuK wraz z wymianą kosztowało mnie 2150zł i po problemie. Podrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...