Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Golf IV TDI 90ps - gruszka turbo


Grzesiekkbc

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Mam prośbę do Was odnośnie gruszki od turbo. Wczoraj wymontowaliśmy ją z golfa bo nie miał mocy. Dmuchając w nią powietrze przelatuje swobodnie i tak samo zasysając powietrze nie czuć żadnego oporu. Wymieniliśmy na inną i zaczęły się jaja z silnikiem. Ogólnie objaw jest taki że wkręcając auto na obroty silnik zaczyna świrować, szarpać, kopcić i trząść się. Objaw podobny do tego z silników 1z gdzie jak to koledzy piszą jest "podpieranie zaworów".

Może ktoś pomóc w tej sprawie? Jak to wyregulować. Ja osobiście zmniejszyłem mu dawkę z 4.5 na 8 i silnik w tym momencie delikatnie się wiesza ale obroty w czasie jazdy nie chcą wejść powyżej 3900obr i ogólnie mocy ubyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WYmieiliscie gruszke na inna ale czy podobna do poprzedniej? Czy z zupelnie innego turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłeś gruszke turbo to po co bawic sie w zmniejszanie dawki ? Jak założyłeś identyczną to ustaw długość jej ramienia na taką samą jak w tej wymontowanej. Nie jest to profesjonalna regulacja, ale być może zadziała jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numery na gruszcze są takie same ale to cięgno jest dłuższe. Ogólnie regulacji było na nim tyle że dało się ustawić tą samą długość co na tej. Efekt wymiany jest taki jak opisałem w pierwszym poście.

---------- Post dopisany at 09:37 ---------- Poprzedni post napisany at 09:36 ----------

Dawkę zmniejszyłem bo nie szło jechać na tej 4.2, silnik momentalnie się wieszał i nie szło jechać na 4 oraz 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej byloby podlaczyc kompa i logi zrobic oraz sprawdzic bledy, poza tym to wyglada jakby silnik nie dostawal wystarczajaco powietrza i mieszanka ze zbyt duzo iloscia paliwa a za mala iloscia powietrza na wyzszych obrotach moze powodowac ze auto kopci, nie chce sie wkrecic na wysokie obroty i ze nim szarpie. Druga sprawa to czy silnik jest nagrzany jak powinien? Czy macie ~90 stopni na zegarze? Bo przy wkrecaniu 1.9 na obroty jak jest niedogrzany zawsze bedzie sie wieszal, kopcil i trzasl. Oprocz samej turbiny proponowalbym tez posprawdzac zawory podcisnienia i przewody.

Ale to wszystko burza mozgu, wiecej szczegolow albo rozwiazania problemu mozesz sie spodziewac dopiero po wyswietleniu kodow bledow jakie silnik pokazuje albo po zrobieniu logow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...