Skocz do zawartości
IGNOROWANY

PZU - koszt naprawy z AC - szkoda całkowita


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Niestety mama miała stłuczkę (ze swojej winy) z passatem z którego mało co zostało. Ma opcje komfort w pzu (stala kwota odszkodowania 26kzl i brak utraty znizek)

Auto pojechało do VW serwisu na lawecie (blotnik, zderzak, lampa, drzwi, wgiety slupek, pogiety mcperson, felga peknieta itd):

Zdj_cie_0123.jpg

Niestety po paru h zadzwonil Pan od likwidacji szkod z VW ze na "oko" kwota moze przekroczyc 70% wartosci auta i chyba poproszą o wycene z PZU..

Panowie proszę o porady jaka przedsiewziac taktyke aby za wiele nie stracic (pomimo utraty świetnego auta ;(). W razie uznania szkody całkowitej ubiegać się o przygarniecie wraku i jego sprzedaz? czy dać im wystawić na licytacji?

Rozumiem ze co do wyceny wartosc to odwolywac się kilka razy.... Jeszcze nie wiem czy stala suma odszkodowania brana jest pod uwagę przy szkodzie całkowitej, zapewne nie...

Bede wdzieczny za sugestie.

pozdrawiam

---------- Post dopisany 27-10-2013 at 15:11 ---------- Poprzedni post napisany 26-10-2013 at 18:47 ----------

z tego co wiem w PZU beda probowali zawyzyc koszt naprawy bo wrak dla nich oznacza mniejsza kwote wyplaty niz naprawa na poziomie 18tys zl.

Mozna sie od tego odwolac na podstawie wyliczen z innego warsztatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stała SU powinna obejmować głównie szkodę całkowitą i kradzież. Nie powinno być problemu.

W przypadku szkody całkowitej, PZU zapewne wystawi pojazd na aukcję i w przypadku braku zgody na sprzedaż przez platformę aukcyjną pobierze 15% marży.

Jeśli więc naprawa nie wchodzi w rachubę (nie ma sensu pozostawiać pojazdu), to przy stałej SU najkorzystniej wyjść powinna opcja gdy PZU zagospodaruje wrak we własnym zakresie za pośrednictwem autoonline. Wówczas uzyskujesz pełną wartość pojazdu i pozbywasz się pozostałości.

Co do odwołania się w przypadku kwalifikacji szkody jako szkody całkowitej, wszystko zależy od wariantu AC: serwisowy czy optymalny.

Jeśli ten pierwszy, to w sytuacji naprawy (o ile jest sens pozostawić pojazd), należy kolejno przedłożyć FV. Rezygnacja z naprawy i jej udokumentowania - automatycznie wariant optymalny.

W wariancie optymalnym PZU zrobi wszystko, aby obniżyć koszt naprawy, m.in. poprzez zastosowanie stawki ok. 55zł, zamienników, urealnienia i innych współczynników.

Wszystko zależy więc od tego, co zamierzasz zrobić z pojazdem.

Domagaj się dokumentów związanych z likwidacją szkody.

Co do naprawy, to nawet jeśli TU zakwalifikuje szkodę jako całkowitą, a udokumentowany koszt naprawy nie przekroczy 70% (AC), znam wyroki, przy których sądy orzekają na podstawie FV.

Pozdrawiam

arielka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za informacje, poczekamy na opinie rzeczoznawcy czy faktycznie szkoda calkowita czy nie. Jesli nie to niech naprawi bezgotowkowo VW, jesli tak poczekamy na wartości pojazdu z licytacji i wtedy zastanowię się czy naprawiać go we wlasnym zakresie, czy brać kase za wrak i szukać nowego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...