Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Trzęsie, dziwnie pracuje turbina - filmik.


michu93

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, mam problem z silnikiem awx w b6. Silnik trzęsie, rusza się, czuć na całej budzie, przygasają podczas tego świata, delikatnie ale jednak, turbina dziwnie pracuje, jak dam trochę gazu tak ok 1300-1400rpm to słychać jak turbina się załącza i wyłącza. Kolejnie to w wężu do intercoolera przy dawaniu gazu robi się duże ciśnienie, tzn węża nie wysadza ale robi się twardy a jak ścisnę wąż to pracuje ciszej ale z ok ic słychać syczenie podejrzewam dziurę w ic ale czy to wszystko ma taki wpływ? Samochód nie kopci ani na zimnym ani na ciepłym, ma moc fajnie się jedzie ale trzęsie. Aha, EGR jest urzygany.

Vag pokazał takie błędy:

17996 Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Short to Open Circuit

P1588 - 35-10 - - - Intermittent

to są poduszki silnika?

17965 Przekroczona w górę granica regulacji układu regulacji ciśnienia doładowania.

przewody podciśnienia wydają się być ok, turbina pracuje na każdych obrotach, n75 szukam na zmianę

17664 Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-10 - - - Intermittent

to raczej nie związane z problemem, ale wklejam - czujnik temperatury

16686 brak zapłonu na 2 cylindrze

czy to może oznaczać uszkodzony wtrysk?

Dodam, że to trzęsienie to stało się samo z siebie, samochód stał cały czas nie jeżdżony i negle takie jaja.

Nie zrobię logów, bo nie mam takiej możliwości, narazie nie jest jeżdżona zbytnio.

Na filmiku wyraźnie słychać jak turbina się włącza i wyłącza:

Audi a4 b6 1.9 tdi awx 130km - turbina - YouTube

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak Ci wypada zapłon to będzie szarpał. usuń nieszczelności w dolocie. Turbina prawdopodobnie przeładowuje.

Spróbuj jednak te logi zrobić

no i czujnik temperatury do wymienienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzę przewody zobaczymy czy minie. nieszczelność usunę a turbina... może n75, postaram się podmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz diagnozowac turbine to wpierw logi. Bo to wcale moze nei byc n75 tylko zacinajace sie kierownice w turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, najpierw to trzęsienie chciałbym wykluczyzć, wyczytałem, że warto sprawdzić wtyczki do pompek, gdzie tego szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ciekawe, trochę ją teraz rozgrzałem przejechałem się po ulicy i vag nie pokazuje braku zapłonu na 2 cylindrze, teraz pokazało na 3, ale błąd się kasuje i nie wiem w jakich okolicznościach powraca. dodatkowo po kilku minutach jeżdżenia zauważyłem praktycznie całkowity zanik drgań ale po jakimś czasie postoju znowu powracają. na stałe powraca błąd poduszek silnika oraz temperatury - po każdym skasowaniu.

błąd przeładowania też nie wrócił. i turbina zaczęła lepiej pracować (dźwięk i się nie rozłącza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie moze tez powodowac uszkodzony czujnik temperatury cieczy bo bedzie podawal bledne dane dotyczace temperatury. Bedzie max rozgrzany a kompyter bedzie widziec ze jest zimny. Vaga masz a logow nie dasz rady zrobic? Chociaż statyczne porob logi.

Blad od przeladowania pojawi sie jak wejdzie w tryb awaryjny. Przeciag go na 3 biegu to sie przekonasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mam 2.5pl, a tym nie zrobię, z tego co wiem przynajmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...