Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa wtryskowa TD PASSAT cieknie z tłokorozdzielacza. wymiana oringa


pj_pe_jot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam kolejny problem z pompą. Opisałem swój temat tutaj i teraz potrzebuję szybkiej pomocy

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/pompa-1-9-tdi-transporter-t4-opis-kabli-identyfikacja-elementow-podlaczyc-318970/

A mianowicie poradziłem sobie z wyciekiem z pompy który opisałem powyżej, ale mam kolejny problem.

Mianowicie złożyłem pompę i auto chodzi idealnie, jednak zauważyłem, że na 100% cieknie lekko na połączeniu pompy z tłokorozdzielaczem (tam gdzie przykręcamy rurki do wtrysków). Jest tam do wymiany oring. Znalazłem opis jak zmienić go, ale opis dotyczy pompy od AFN. Poniżej wstawiam linka

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN : Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników - Strona 3 - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -

Mam tylko takie pytanie, bo mam pompę, gdzie gaz i ssanie jest na linkę i czy tą metodą mogę spokojnie wymienić ten oring, aby nic mi się nie wysypało z pompy jak zacznę luzować tłokorozdzielacz i lekko go wycofując??

Poniżej opis jak to należy zrobić i jest cytat z tego forum co dałem linka wyżej. Proszę o potwierdzenie czy w mojej pompie można też tak zrobić??

"oczyść głowicę- odkręć całkowicie przewody oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby głowica była gładka.

Jest ona przykręcona na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.

Jak oczyścisz już głowicę rozdzielacza, powoli po koleii odkręcaj śruby -wszsytkie nie więcej jak 1 cm- głowica będzie wychodzić sama lub jej delikatnie pomóż podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring= z którego właśnie leje się "ON". Złap go pensetą lub cienkim śrubokrętem i wyrwij.

Na całą głowicę i śruby nasuń nowy oring w miejsce gdzie będzie leżał na srubach mocujących głowicę.

Oczywiście będą ci przeszczakać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring= sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod sruby.

Jak oring przewleczesz przez wszsytkie śruby dopchnij go w jego kanał czyli tam gdzie powinien siedzieć.

Maźnij go dookoła ropką jub jakimś smarkie abyś go nie przetarł o obudowę pompy skręcając całość.

Przykręć śruby z łapami i zamontuj przewody- poluzuj natomiast śrubę między przewodami tę do nastawiania startu pompy ( tylko tyle aby uchodziło przez nią powietrze np 1-2 obroty)

Poluzuj także nakrętki przy wtryskach aby także uchodziło powietrze. Niech pomocnik zakręci ci motorem i pompa zassała ropkę. po kilku takich obrotach tryśnie paliwo spod śruby między przewodami- dokręć ją i patrz na naprętki przy wtryskach.

Pomocnik niech nadal kręci motorem z przerwami np aby pompa przez tłoczenie pozbyła się powietrza z przewodów wtrysków. Jak spod gwintów nakrętek lekko odkręconych zacznie sadzić ci paliwo dokręć wszstkie przewody i jesteś w domu.

Motor zagada jak nowy :)

Pozdrawiam

[ Dodano: 04 Wrz 2009 17:19 ]

I dodam jeszcze, że nie chciałem wykręcać całej głowicy ponieważ to ustroojstwo na którym sie trzymają sprężyny :) jak się rozpadną to potem musiałbyś użyć -super glu do ich lekkiego przyklejenia :) aby nie wypadały ci z pompy lub/2 odkręcać górę pompy , marnować kolejne oringi i jednym złowem mając już wiaderko wolnych części. Zrób jak mówiłem a będziesz cieszył się mknięciem po szosie :)

Wracając do niemożności zapaenia silnika z takim wyciekiem...po prostu pompa się zapowietrza i miele powiedzmy w miejscu do czasu aż nie przepchnie paliwa ale to trwa."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, możesz. Doły tych pomp są bardzo podobne.

Ale metoda wymiany oringa bardzo ryzykowna :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jutro z tym walczę :) zobaczę czy się uda?? Napisz tylko w jakim położeniu najlepiej mieć przymocowaną pompę?? pionowo, czy poziomo tak jak jest na aucie?? Pompę będę wyciągał z auta i bedę to robił na stole??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pionowo, jak poziomo wyciągniesz tył to posypie się środek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mam mieć pompę ustawioną tłoko rozdzielaczem do góry?? Jutro próbuję :)

---------- Post dopisany 07-03-2014 at 14:35 ---------- Poprzedni post napisany 06-03-2014 at 21:39 ----------

Udało się wymienić ten oring. Jednak po poznaniu się z działaniem pompy i co tam jest w środku zrobiłem trochę inaczej. Opis działania pompy i co tam w środku jest znalazłem na innym forum użytkownika trepek, ale u nas też to było i nie wiem czemu ten temat z warsztatu został usunięty :(

Audi 80 Klub Polska :: [ALL]Rozbieranie pompy wtryskowej Bosch VP 37.

A mianowicie postanowiłem, że założę pompę do starego padniętego silnika. Jest on na dworze i idealne dojście i widoczność jest. Bo jak pompę miałem na aucie tj. vw transporter to z dojściem jest trochę kiepsko, a że robiłem to pierwszy raz, to wolałem mieć ładny widok na pompę. I teraz wg mnie najważniejsze. Odsuwając tłokorozdzielacz istnieje ryzyko, że się coś w środku rozsypie, więć NALEŻY to zrobić tak, aby pompa była na silniku, a koło tak ustawione, aby fala dawała duży nacisk na tłoczek i sprężynki w środku. Położenie to odnosi się do ustawienia rozrządu na znaki. W takim położeniu mamy pewność, że sprężyny w tłoko rozdzielaczu będą mocno napierały na obudowę i jest małe ryzyko, że zmienią swoje położenie. Póżniej zabrałem się za zmianę uszczelniacza poluzowojąc śrubki, a obudowa sama wychodziłą z pompy.Poniżej fotka ze starym oringiem na wierzchu.

895149d6fa8e5b7cm.jpg

4955e811a5c64383m.jpg

Mianowicie pomógł mi jeszcze filmik znaleziony w necie.

Dzięki dla kolegi TREPEK za cenne rady i przede wszystkim za posta na forum audi 80 ze zdjęciami co kryje się w pompie. Wiesz może TREPEK, czepu identyczny twój post zniknął z tego forum. W tematach w dziale warsztat istnieje twój temat, ale jest skasowany??

I na koniec autko już chodzi i nie leje się już z tego miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie wiedzialem, ze moj temat zniknal :-)

Dobrze kombinujesz.

---------- Post dopisany at 14:57 ---------- Poprzedni post napisany at 14:38 ----------

Nie mam pojecia, czemu moj temat zostal skasowany.

Zawsze wychodzilem z zalozenia, ze wiedza nalezy sie dzielic by rozwijac intelektualnie "się" oraz osoby, z którymi dzielę się wiedzą :wink:

EDIT:

Jest dalej temat:

http://a4-klub.pl/warsztat-zrob-to-26/rozbieranie-rozdzielaczowej-pompy-wtryskowej-bosch-vp-37-a-226552/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...