Skocz do zawartości

pj_pe_jot

Pasjonat
  • Postów

    93
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O pj_pe_jot

Informacje

  • Imię
    Przemek
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AFN
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia pj_pe_jot

1

Reputacja

  1. Kupilem czujnik o numerze 3R0 959 126 w serwisie audi. Ponoc jest to poprawiona wersja oryginalu 8E0 959 126 ktory byl montowany na pierwszy montaz. Ciekawe czy volksagen albo seat ma taki czujnik i w jakiej cenie bo audi troche zaszalalo jak na 395zl za maly czujnik.
  2. Witam. Mialem identyczny problem jak ty. Ponizej temperatury 25 stopni na dworze klima dzialala idealnie. Powyzej 25 stopni na dworze po odpaleniu auta klima zalanczala sie i po okolo minucie cisnienie skakalo na 33 bary i rozlaczalo klime. Wymienilem wtyczke i cala wiazke od czujnika i nic nie pomoglo. Niedawno kupilem auto i poprzedni wlasciciel zalozyl czujnik g65 firmy beru. Kupilem nowy czujnik zamiennik w sklepie firmy mahle za 160zl i dalej nie dzialalo. Kupilem nowy czujnik w serwisie audi koszt 395zl oraz oring do niego za 19zl i klima dziala bez zarzutu. Byly teraz upaly powyzej 30 stopni a klima dzialala bez zarzutu. Sprawdz czujnik przy chlodnicy czy masz oryginal czy zamiennik. Pozniej poczytalem o tym czujniku i zamiennik nigdy nie dziala. Wymiana ardzo prosta. Sciagasz lampe i wykrecasz go. W srodku jest zawor zwroty i czynnik nie ucieknie.
  3. czyli mam mieć pompę ustawioną tłoko rozdzielaczem do góry?? Jutro próbuję ---------- Post dopisany 07-03-2014 at 14:35 ---------- Poprzedni post napisany 06-03-2014 at 21:39 ---------- Udało się wymienić ten oring. Jednak po poznaniu się z działaniem pompy i co tam jest w środku zrobiłem trochę inaczej. Opis działania pompy i co tam w środku jest znalazłem na innym forum użytkownika trepek, ale u nas też to było i nie wiem czemu ten temat z warsztatu został usunięty Audi 80 Klub Polska :: [ALL]Rozbieranie pompy wtryskowej Bosch VP 37. A mianowicie postanowiłem, że założę pompę do starego padniętego silnika. Jest on na dworze i idealne dojście i widoczność jest. Bo jak pompę miałem na aucie tj. vw transporter to z dojściem jest trochę kiepsko, a że robiłem to pierwszy raz, to wolałem mieć ładny widok na pompę. I teraz wg mnie najważniejsze. Odsuwając tłokorozdzielacz istnieje ryzyko, że się coś w środku rozsypie, więć NALEŻY to zrobić tak, aby pompa była na silniku, a koło tak ustawione, aby fala dawała duży nacisk na tłoczek i sprężynki w środku. Położenie to odnosi się do ustawienia rozrządu na znaki. W takim położeniu mamy pewność, że sprężyny w tłoko rozdzielaczu będą mocno napierały na obudowę i jest małe ryzyko, że zmienią swoje położenie. Póżniej zabrałem się za zmianę uszczelniacza poluzowojąc śrubki, a obudowa sama wychodziłą z pompy.Poniżej fotka ze starym oringiem na wierzchu. Mianowicie pomógł mi jeszcze filmik znaleziony w necie. Dzięki dla kolegi TREPEK za cenne rady i przede wszystkim za posta na forum audi 80 ze zdjęciami co kryje się w pompie. Wiesz może TREPEK, czepu identyczny twój post zniknął z tego forum. W tematach w dziale warsztat istnieje twój temat, ale jest skasowany?? I na koniec autko już chodzi i nie leje się już z tego miejsca.
  4. To jutro z tym walczę zobaczę czy się uda?? Napisz tylko w jakim położeniu najlepiej mieć przymocowaną pompę?? pionowo, czy poziomo tak jak jest na aucie?? Pompę będę wyciągał z auta i bedę to robił na stole??
  5. Witam. Mam kolejny problem z pompą. Opisałem swój temat tutaj i teraz potrzebuję szybkiej pomocy http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/pompa-1-9-tdi-transporter-t4-opis-kabli-identyfikacja-elementow-podlaczyc-318970/ A mianowicie poradziłem sobie z wyciekiem z pompy który opisałem powyżej, ale mam kolejny problem. Mianowicie złożyłem pompę i auto chodzi idealnie, jednak zauważyłem, że na 100% cieknie lekko na połączeniu pompy z tłokorozdzielaczem (tam gdzie przykręcamy rurki do wtrysków). Jest tam do wymiany oring. Znalazłem opis jak zmienić go, ale opis dotyczy pompy od AFN. Poniżej wstawiam linka Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN : Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników - Strona 3 - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf - Mam tylko takie pytanie, bo mam pompę, gdzie gaz i ssanie jest na linkę i czy tą metodą mogę spokojnie wymienić ten oring, aby nic mi się nie wysypało z pompy jak zacznę luzować tłokorozdzielacz i lekko go wycofując?? Poniżej opis jak to należy zrobić i jest cytat z tego forum co dałem linka wyżej. Proszę o potwierdzenie czy w mojej pompie można też tak zrobić?? "oczyść głowicę- odkręć całkowicie przewody oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby głowica była gładka. Jest ona przykręcona na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz. Jak oczyścisz już głowicę rozdzielacza, powoli po koleii odkręcaj śruby -wszsytkie nie więcej jak 1 cm- głowica będzie wychodzić sama lub jej delikatnie pomóż podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring= z którego właśnie leje się "ON". Złap go pensetą lub cienkim śrubokrętem i wyrwij. Na całą głowicę i śruby nasuń nowy oring w miejsce gdzie będzie leżał na srubach mocujących głowicę. Oczywiście będą ci przeszczakać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring= sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod sruby. Jak oring przewleczesz przez wszsytkie śruby dopchnij go w jego kanał czyli tam gdzie powinien siedzieć. Maźnij go dookoła ropką jub jakimś smarkie abyś go nie przetarł o obudowę pompy skręcając całość. Przykręć śruby z łapami i zamontuj przewody- poluzuj natomiast śrubę między przewodami tę do nastawiania startu pompy ( tylko tyle aby uchodziło przez nią powietrze np 1-2 obroty) Poluzuj także nakrętki przy wtryskach aby także uchodziło powietrze. Niech pomocnik zakręci ci motorem i pompa zassała ropkę. po kilku takich obrotach tryśnie paliwo spod śruby między przewodami- dokręć ją i patrz na naprętki przy wtryskach. Pomocnik niech nadal kręci motorem z przerwami np aby pompa przez tłoczenie pozbyła się powietrza z przewodów wtrysków. Jak spod gwintów nakrętek lekko odkręconych zacznie sadzić ci paliwo dokręć wszstkie przewody i jesteś w domu. Motor zagada jak nowy Pozdrawiam [ Dodano: 04 Wrz 2009 17:19 ] I dodam jeszcze, że nie chciałem wykręcać całej głowicy ponieważ to ustroojstwo na którym sie trzymają sprężyny jak się rozpadną to potem musiałbyś użyć -super glu do ich lekkiego przyklejenia aby nie wypadały ci z pompy lub/2 odkręcać górę pompy , marnować kolejne oringi i jednym złowem mając już wiaderko wolnych części. Zrób jak mówiłem a będziesz cieszył się mknięciem po szosie Wracając do niemożności zapaenia silnika z takim wyciekiem...po prostu pompa się zapowietrza i miele powiedzmy w miejscu do czasu aż nie przepchnie paliwa ale to trwa."
  6. ogarnąłem temat ssania. Okazało się, że mino porobienia znaków na pompie miałem przestawiony zapłon na pompie o około 1 cm. Przestawiłem pompę i silnik zaczął pracować o wiele ciszej. ssanie działa teraz tak jak powinno. Co do tego wycieku to dzięki za linka. Jutro kupuje uszczelki i rozbieram pompę i zobaczę przy okazji czy mam boost pina w tej pompie, a jak nie mam go to kupuję Na razie założyłem wąż na element nr 3 a ten do beczki i robiłem jazdę próbną. zrobiłem około 5 km i w beczce mało co ropy było Dzięki za pomoc
  7. Co do tego elementu co cieknie to wykręcę go i skleję klejem. Wie ktoś może jak ustawić ssanie. Mianowicie ściągałem całe ramię od ssania z tej pompy bo zakładałem od mojej starej bo miałem inne mocowanie do linki. Ściągałem to ramię tak, że musiałem ściągnąć zabezpieczenie i ściągnąć cały mechanizm z wałka na którym miał wycięcia (gwiazdka). Choć wszystko poznaczyłem, ale sam se myślę, że może przestawiłem mechanizm ssania o jeden ząbek na ośce?? Wie ktoś może jak wygląda sprawa z prawidłowym założeniem cięgna na te ząbki, bo można założyć w różnych pozycjach.??
  8. Właśnie odpaliłem auto. Wszystko raczej jest ok ale są 2 małe problemy. pierwszy to taki,, że jak się doda mocno gazu na postoju to z elementu nr 3 wylatuje ropa pod ciśnieniem. Co to jest za element?? na wolnych obrotach nic nie leci z tego elementu?? drugi to taki, że jak auto chodzi na wolnych obrotach i zaciągnę ssanie to silnik zdecydowanie gorzej i głośniej pracuje i nawet lekko obroty spadają??
  9. Witam. Wiem że pewnie mi pomożecie. Otóż mam vw T4 z 98 roku 1.9TD. Padł silnik totalnie. info o vw t4. -brak obrotomierza -w silniku miał zawór egr i całe okablowanie Otóż silnik padł. Kupiłem drugi kompletny z osprzętem ale od vw passata b4 1.9TD (wszystko pasuje ale są drobne przeróbki). W tym passacie jest inna pompa wtryskowa jak u mnie. W tamtej miałem sterowanie do zaworu egr a tu nie mam. Ogólnie to zawór zaślepiam i nie chcę go już, ale was proszę o identyfikacje elementów w nowej pompie aby ją podłączyć. w tej pompie ssanie jest na linke i już to ogarnąłem. Mam problem w 4 elementami na tej pompie. poniżej zdjęcia o co mi chodzi: co to za elementy. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi 1. Jest to zawór ponoć przyśpieszacza zapłonu. Podaje się tam 12V jak silnik ma powyżej 2700 obrotów. Tylko skąd mam wziąśc ten kabel?? 2. To jest łatwe. To zawór aby auto odpaliło i zgasło. Podłączę tam 12v po zapłonie. 3. Jest to ułamany chyba jakiś czujnik (pewnie rozwalili jak demontowali silnik) Co to w ogóle jest, jak to ma wyglądać w oryginale i za co odpowiada?? 4. To jakiś wężyk. na 90% wiem że chyba ma być podłączony do króćca w kolektorze ssącym i dzięki temu przewodowi pompa wtryskowa wie jak dmucha turbo. Pomóżcie mi z podłączeniem tej pompy. Mam nadzieje że są tutaj osoby co znają się na tych pompach.
  10. To jest silnik 1Z. On ma turbo na zaworze upustowym. Zamulić się go nie da. Co innego turba ze zmienną geometrią.
  11. Ja robię identycznie jak kolega wyżej. Jest plus bo szybciej jest ciepło w aucie, a poza tym nic się nie stanie. Robię tak co roku w każdym dieslu. Ważne aby pamiętać wyciągnąć tekturę jak wiosna nadchodzi
  12. sprawdź wężyki od N75 i gruchę od turba czy nie jest pęknięta i czy trzyma ciśnienie. Jednak stawiam na pękniętą sprężynkę w N75 http://a4-klub.pl/1-9-191/problem-zaworem-n75-1-9-tdi-ahu-312277/ Sprawdź to i zrób log dynamiczny 008 i 011 i zobaczymy czy przepływka zacznie dobrze mierzyć jak nie będzie już przeładowania.
  13. zmień spowrotem na 3.6 tu masz linka jak to zrobić http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/all-b5-czyszczenie-nastawnika-pompy-vp37-lishoo-61251/
  14. Aby rozebrać zaworek N108, to wyciągałem całą pompę z auta i po złożeniu wiadome jest że nie trafi się idealnie w kąt wtrysku i dlatego wyżej napisałem że po założeniu do auta miałem 70, ale teraz mam 51
  15. Da się go zregenerować jak najbardziej (trzeba go rozłamać a później skleić. Jak go sklejam na silikon). Wpisz na google "regeneracja zaworka N75" i znajdziesz. Sam go regeneruje u siebie. winna jest sprężynka. Może pękła. Pasuje od długopisa. tu masz linka. szukałem go niecałą minute Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series : FAQ - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -
×
×
  • Dodaj nową pozycję...