Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[Multi] Pedał gazu nie reaguje, spieniony olej w skrzyni.


thesperat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zacznę od początków mojego problemu ze skrzynią:

Od kilku miesięcy miałem problem z szarpaniem skrzyni podczas ruszania. Starałem się jej nie katować i nauczyłem się prowadzić auto praktycznie unikając szarpnięć przez bardzo delikatne ruszanie. Obstawiano półoś, poduszkę skrzyni/silnika, wymianę oleju.

Podjąłem się samodzielnej wymiany oleju w skrzyni, zgodnie z procedurą ASO - mam dokładny opis w PDF. Spuszczenie oleju, dolanie 4,5 - 5 litrów, praca silnika do osiągnięcia temperatury 40 st. i zakręcenie kurka. Szarpanie szczęśliwie ustało.

Po około tygodniu jazdy, nagle, autem zaczęło mocno szarpać (całe szczęście tuż przy domu). Przy skręconych kołach, z zatrzymania ruszyłem i je.ło! Rozlał się olej ze skrzyni - parę setek. Po ponownym odpaleniu, ze skrzyni znów rozlał się olej (prawie jak z kranu). Dopchałem samochód na swój kanał i zaczyna się zabawa. Wykręciłem półoś i przewody chłodzenia skrzyni. Niestety nie byłem w stanie dokładnie sprawdzić skąd ucieka olej. Oringi na przewodach wymieniłem i skręciłem ponownie. Ze skrzyni wyciągnąłem wałek, który łączy się z półosią. To jest bodajże wałek atakujący lub napadowy (nie znam się). Zdemontowałem simmering i łożysko z wałka. Założyłem nowy simmer i nowe łożysko (wszystko zgodne z numeracją i przeznaczeniem). Całość skręciłem i po dolaniu oleju zgodnie z procedurą, znikąd nie przelewa się olej. Jednak w trakcie przelewania nadmiaru, zauważyłem, że olej jest spieniony. Widać, jakby był zmieszany z powietrzem.

Dodam, że przy pierwszej wymianie oleju wlany był ori płyn ATF od jakiegoś gościa z allegro. Teraz wlałem ATF FEBI. Tamten olej był bardziej zbliżony kolorem do czerwonego, ten (FEBI) jest w kolorze benzyny (przezroczysto żółty).

Wyskoczył mi też na moment błąd 18173 związany z czujnikiem ciśnienia ale po skasowaniu błędu nie pojawił się.

Aktualnie pedał gazu w ogóle nie reaguje. Jeszcze trochę i akcja mojego serca też przestanie.

Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

P.S. Miałem wrażenie, jakby olej kapnął też z obudowy sterownika. Mogę się mylić. Kabel sterownika odpiąłem, sprawdziłem i włożyłem ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...