Skocz do zawartości

thesperat

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O thesperat

Osiągnięcia thesperat

0

Reputacja

  1. Witam, Zacznę od początków mojego problemu ze skrzynią: Od kilku miesięcy miałem problem z szarpaniem skrzyni podczas ruszania. Starałem się jej nie katować i nauczyłem się prowadzić auto praktycznie unikając szarpnięć przez bardzo delikatne ruszanie. Obstawiano półoś, poduszkę skrzyni/silnika, wymianę oleju. Podjąłem się samodzielnej wymiany oleju w skrzyni, zgodnie z procedurą ASO - mam dokładny opis w PDF. Spuszczenie oleju, dolanie 4,5 - 5 litrów, praca silnika do osiągnięcia temperatury 40 st. i zakręcenie kurka. Szarpanie szczęśliwie ustało. Po około tygodniu jazdy, nagle, autem zaczęło mocno szarpać (całe szczęście tuż przy domu). Przy skręconych kołach, z zatrzymania ruszyłem i je.ło! Rozlał się olej ze skrzyni - parę setek. Po ponownym odpaleniu, ze skrzyni znów rozlał się olej (prawie jak z kranu). Dopchałem samochód na swój kanał i zaczyna się zabawa. Wykręciłem półoś i przewody chłodzenia skrzyni. Niestety nie byłem w stanie dokładnie sprawdzić skąd ucieka olej. Oringi na przewodach wymieniłem i skręciłem ponownie. Ze skrzyni wyciągnąłem wałek, który łączy się z półosią. To jest bodajże wałek atakujący lub napadowy (nie znam się). Zdemontowałem simmering i łożysko z wałka. Założyłem nowy simmer i nowe łożysko (wszystko zgodne z numeracją i przeznaczeniem). Całość skręciłem i po dolaniu oleju zgodnie z procedurą, znikąd nie przelewa się olej. Jednak w trakcie przelewania nadmiaru, zauważyłem, że olej jest spieniony. Widać, jakby był zmieszany z powietrzem. Dodam, że przy pierwszej wymianie oleju wlany był ori płyn ATF od jakiegoś gościa z allegro. Teraz wlałem ATF FEBI. Tamten olej był bardziej zbliżony kolorem do czerwonego, ten (FEBI) jest w kolorze benzyny (przezroczysto żółty). Wyskoczył mi też na moment błąd 18173 związany z czujnikiem ciśnienia ale po skasowaniu błędu nie pojawił się. Aktualnie pedał gazu w ogóle nie reaguje. Jeszcze trochę i akcja mojego serca też przestanie. Dziękuję za wszelkie podpowiedzi. P.S. Miałem wrażenie, jakby olej kapnął też z obudowy sterownika. Mogę się mylić. Kabel sterownika odpiąłem, sprawdziłem i włożyłem ponownie.
  2. Witam serdecznie wszystkich forumowiczów! Jestem nieszczęśliwym/szczęśliwym (niepotrzebne skreślić) posiadaczem Audi A6. Wersja silnika BDG, 2,5 TDI V6, 163 km. Mam nadzieję, że przez wszystkie moje podróże garażowe, będę w stanie trochę pomóc, a przy okazji zasięgnąć nowych informacji, żeby kolejne moje podróże skrócić. Tyle! Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...