Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie odpala - woda w skrzynce ECU


stackerob

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Niestety w związku z ulewnymi deszczami w ostatnim czasie i mnie spotkała dość spora przykrość...

Po nocy akumulator rozładowany do 0, nawet centralny zamek nie działał. Poprzedniego dnia auto paliło i jeździło bez problemu.

Po podłączeniu kablami do drugiego auta pompa VP44 zaczęła wydawać z siebie dziwne dzięki, które ustały po 2 może 3 sekundach. Próby odpalenia auta mimo wystarczającej mocy aku nie przyniosły oczekiwanego efektu... Zaciągnąłem auto do garażu i tu zaczyna się problem...

Przekaźniki pod ECU zalane doszczętnie. ECU suchy, po wyjęciu wtyczek żadnej wilgoci tam nie dostrzegłem. Rozebrałem wszystko, wyczyściłem wyschło po 24 godzinach przy pomocy wentylatorów w ogrzewanym garażu. Zdjąłem też wykładzinę od strony kierowcy, delikatna wilgoć, ale na szczęście nie dostała się do modułu komfortu(suchy). Wszystko poskładane znowu w całość, sprawdziłem błędy VAGiem. Niestety błędów ze sterownika silnika nie mam(notatnik się wysypał zaraz po skopiowaniu i skasowaniu błędów :kwasny: - te ponownie się nie pojawiły). Mam za to takie błędy:

Control Module Part Number: 8E0 907 279 E

Component and/or Version: int. Lastmodul RDW 0305

Software Coding: 00001

Work Shop Code: WSC 63351

VCID: 341B9FD31723

3 Faults Found:

01504 - Bulb for License-Plate Light (X)

57-00 - Electric Circuit Failure

01794 - Control Module - Incorrect Chassis (VIN) Number

35-00 - -

00532 - Supply Voltage B+

52-10 - Supply Voltage Too High – Intermittent

Czy niezakodowany VIN w MODULE KOMFORTU może uniemożliwiać odpalenie silnika? Immo mam wyłączone.

Przekaźniki o numerach 219, 202, 646 były zalane. Z tego co wyszukałem to uszkodzony przekaźnik objawia się tym, że lampka świec żarowych w ogóle się nie zapala... u mnie ona świeci po przekręceniu kluczyka i gaśnie po ok 2 sekundach tak jak to miało miejsce dawniej. Po obserwacji przekaźnika 219 widać, że po przekręceniu kluczyka na ON następuje styk, po wyjęciu kluczyka styk jest nadal. Przekaźnik 202 natomiast przerywa w odstępach ok 1 sekundowych mniej więcej w momencie jak auto ma już odpalić.

Sprawdziłem też pompę VP44 poprzez odkręcanie końcówek przy wtryskach. Ciśnienie było dość duże(na tyle, że ropa wylądowała na moim ubraniu), więc wydaje mi się, że pompa jest sprawna aby otworzyć wtryski. Podczas próby odpalenia w wężyku paliwa nie pojawiają się żadne pęcherzyki powietrza, z rur wydechowych kopci jak dawniej, czyli tak jakby już odpalało. Czy jest możliwość sprawdzenia elektroniki pompy przy pomocy VAG?

Za co odpowiedzialny jest przekaźnik 646?

Jutro postaram się podmienić przekaźniki, a tymczasem liczę na Waszą pomoc ;)

EDIT:

Poszukałem w necie zdjęć przekaźnika 219 i wychodzi na to, że mojemu brakuje pewnego elementu stykającego...

53wnxg.png

Brakuje mi konkretnie jednego(dolnego od strony plastiku) elementu, który się styka. Właśnie ta strona przekaźnika była zanurzona w wodzie, miejmy nadzieje, że nowy przekaźnik pomoże ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem identycznie z przekaznikiem 217, to samo co na zdjeciu. kupilem nowy i działa:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, wymiana przekaźnika 219 przyniosła oczekiwany efekt, auto odpaliło ;)

Niestety, tyle dobrego... auto nie jedzie jak trzeba, reaguje dopiero po 1 lub 2 sekundach na dodanie gazu ;/ Ale to sprawa na osobny temat po zrobieniu logów ;)

Problem rozwiązany!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...