Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kodowanie Sterownika Abs


Jakub1990

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na forum jestem nowy, więc zacznę od początku.

Niedawno kupiłem audi a4 b5 1.9 tdi AFN z 1999 roku (lift).

Zaczęło się od klaksonu, otóż nie działał więc po sprawdzeniu samego klaksonu na krótko do prostownika - działał, więc sprawdziłem bezpiecznik i przekaźnik, które również okazały się sprawne.

Postanowiłem rozebrać kierownicę i szukać tam. Po odłączeniu akumulatora, zabrałem się do pracy, rozkręciłem wszystkie plastiki, ściągnąłem kerownice i okazało się, że po pierwsze - jedna ze wtyczek nie jest podpięta do "tego ustrojstwa, w którym jest czujnik skrętu i taśma".. Taśma okazała się zerwana, więc zamówiłem na allegro to czarne pudełko z taśmą (sprawdzilem czy numery się zgadzają). Po podłączeniu wszystkiego, klakson jest, ale świeci się kontorlka od ABS, ESP i mryga duży wykrzyknik. Podpinałem kompa wyskakuje błąd czujnika skrętu kierownicy i błąd sterownika ABS. Pojechałem do znajomego który ma bogatszy program (ja działam tylko na polskim VAGu 4.9 i tylko zczytuje nim błędy kodów). Próbował zakodować ten sterownik, lecz się nie udało i dowiedziałem się, ze przed sprzedażą, aby nie wyswietlalo żadnych kontrolek i błędów na kompie, został wyczyszczony sterownik ABS i on nie jest w stanie tego zrobić i powiedział mi, że potrzebuje pięcio-cyfrowy kod. Mogę go zczytać swoim programem wpinając się w Audi lub VW, które są w TDI, kombi i mają manualną skrzynię biegów. I teraz prośba i pytanie: Czy Jego diagnoza/przypuszczenie jest możliwe i prawidłowe? I czy faktycznie posiadając taki kod i wpisując go w moją Audianę, wszystko wróci do normy? Powiedział, że jeśli kod nie będzie pasował, to komp go po prostu nie przyjmie, a bardziej zepsuć nie mogę. Dziękuję i proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, ale ten login do ABS jest indywidualny i musisz go sam ustalić.

Jak już to zrobisz to dopiero początek drogi bo po tym trzeba będzie wyzerowac czujnik kata skrętu, przeprowadzić adaptację a na koniec system poprosi o test i będziesz musiał się przejechać w okreslony sposób.

Tutaj masz większość danych, jak masz inny niż 5,3 to poszukaj do tego co masz u Siebie, powodzenia.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_%288D%29_Brake_Electronics_%28Bosch_5.3_ABS/EDS/ASR/ESP%29

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...