Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Passat B5 kombi 1.9TDI AFN - proszę o analizę bo chyba trochę mocy brakuje


zbyszekk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jeśli możecie rzućcie okiem na logi Passata B5 1.9TDI AFN mojego kolegi. Twierdzi że brakuje mu mocy, dał mi się przewieźć kawałek no i w porównaniu do mojej A4 (co prawda AVF, 20KM różnicy i quattro) nie czuć tego typowego dla turbo przyspieszenia zwłaszcza z niskich obrotów.

Błędów silnika nie ma. Logi zrobione na prostym odcinku o lekkim wzniesieniu, 3 bieg, pedał przyspieszenia w podłodze.

Statyczne - Measure blocks:
http://vaglog.pl/log_205857.html (grupy 000, 001, 003)
http://vaglog.pl/log_205858.html (grupy 004,007,013)
http://vaglog.pl/log_205859.html (grupy 014, 018, 023)

Basic settings:
http://vaglog.pl/log_205860.html (grupa 000)
http://vaglog.pl/log_205861.html (grupa 003)
http://vaglog.pl/log_205862.html (grupa 004)
http://vaglog.pl/log_205863.html (grupa 011)

Logi dynamiczne:
http://vaglog.pl/log_205864.html (grupy 000,001,003)
http://vaglog.pl/log_205865.html (grupy 004, 008)
http://vaglog.pl/log_205866.html (grupy 010,011)

Czyżby MAF zaniżał wartości, a może jakąś nieszczelność tam widzicie? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Edytowane przez zbyszekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawkę jałową można skorygować w okolice 3,0mg

wywal katalizator, wypal kolektor ssący, wyskrob wloty w głowicy

wymień podejrzane wężyki podciśnienia

wklej potem osobno zrobione 008d i 011d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie tematem. Kolega wymienił na razie MAFa i mówi że jest dużo lepiej.

Myślę że katalizator jest kolejną rzeczą do zrobienia dla poprawy dynamiki silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepszy efekt dało by zrobienie tego co napisałem ale kto nie myśli ten płaci, przepływka du_y nie urywała ale jak cała reszta nie domaga to najpierw ogarnia się cała resztę i jak wtedy dalej przepłwka zaniża się ją wymienia, nie na odwrót, jestem pewny że po ogarnięciu wszystkiego nie było by potrzeby jej ruszać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczam logi dynamiczne po wymianie MAF'a. Samochód lepiej się zbiera ale to chyba jeszcze nie to patrząc na wartości jakie wskazuje.

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_210543.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_210544.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_210545.html

Co o tym myślicie, brać się za czyszczenie kolektora, wlotu w głowicy i wyrzucenie kata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi wyglądają normalnie ale porównałem czasu do najgorszego passata trupka identycznego jak twój z jakim miałem do czynienia tylko z silnikiem 90km no i czasy wykręcacie takie same...nie wiem jakie masz opony i w ile osób były robione logi ale jeżeli to sedan, logi były w dwie osoby robione i opony to 15/65/195 albo 16/55/205 no to 10-20km brakuje i to można odzyskać i potem dołożyć jeszcze 30 ;)

jak by robienie tego o czym pisałem nie miało dać jakiejś tam poprawy to bym po prostu nie pisał o tym, jaki ja miał bym w tym cel naciągać cię na jakieś zbędne koszty, np. zakupu przepływki :) na nowej przepływce cudownej poprawy nie ma, czy to nie daje do myślenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombi, R15/65/195 :decayed:

Na forum Passata wszyscy zgodnie stwierdzili że przepływka do wymiany i tym kolega się sugerował i od razu kupił. Ale jakby nie było to coś tam pomogła jej wymiana.

Po czyszczeniu kolektora i wycięciu kata zrobimy dynamiczne jeszcze raz.

Edytowane przez zbyszekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam inne podejście, kupić przepływkę najprościej, pośpiech przy ogarnianiu auta to lipa, nie lepiej najpierw wyeliminować wszystkie możliwe przyczyny tego że może zaniżać? masę razy po ogarnięciu całej reszty okazuje się że jednak przepływi nie ma sensu wymieniać

nie zapomnij przy zamkniętych zaworach wyskrobać wloty w głowicy, kompresorem przedmuc**jesz na koniec, kręcisz wałem by następny zawór się zamknął który chcesz wyczyścić i tym sposobem nic do środka osadu nie wpadnie, kolektor najlepiej wypalić, nie ma lepszego sposobu, no chyba że chcesz trzy dni to robić a efekt i tak będzie beż szału, i ręce mieć czarne przez dwa tygodnie :) możesz tylko wydłubać środek kata, tylko strumienicy czasem nie wsadzaj, dobrze by było przy całej elektryce off stuknąć nastawnik na 3,0mg-zmiana dawki jałowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po krótkiej przerwie, kolega na razie usunął kata i lekko skorygowaliśmy dawkę (tyle na ile vag pozwolił).

Logi po tych operacjach poniżej:

DYNAMICZNE:
Grupa 008, 011: http://vaglog.pl/log_213528.html
Grupa 001, 003: http://vaglog.pl/log_213529.html

STATYCZNE:
Grupa 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_213527.html
Grupa 004, 007, 013: http://vaglog.pl/log_213526.html
Grupa 014, 018, 023: http://vaglog.pl/log_213525.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi zawsze robi się pojedynczo

statyczny kąt wtrysku jest trochę za duży

układ podciśnienia trochę nie domaga, stawiał bym na nieszczelność lub n75, a o reszcie już pisałem co wypadało by zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...