Cycu87 0 Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Witam, mam pewien problem, otoz w moim samochodzie, wskazowka na zegarach ledwo drgnie, a na climatronicu na kanale 49 pokazuje temperature 62, czyli by sie zgadzało ze wskazaniami na zegarach. I teraz moje pytanie, czy informacje co climatronica i na deske idą z jednego czujnika? Czy to może termostat jest winny i nie dogrzewa autka, ale znowu jedno zaprzecza winie termostatu, ponieważ samochod grzeje bardzo dobrze (nagrzewnica), w środku po około 6, 7 km jest już ciepło. Prosze o jakieś wskazówki.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robitl 2 Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 ciepło może być ale termostat do wymiany, przy walniętym czujniku najczęściej występują szybkie skoki temp. tzn raz jest 90 a za chwilę 60 potem znowu 90 itd. a tobie ewidentnie się nie dogrzewa. wymień ten termostat jak najszybciej bo to dość negatywnie wpływa na silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cycu87 0 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Dzięki za szybką odpowiedź, temat można zamknąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robitl 2 Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 dodam jeszcze tylko że wraz z wymianą termostatu warto wymienić płyn i przepłukać układ chłodzenia. wtedy będzie wszystko na cacy zrobione. do płukania są specjalne środki które się dolewa przed spuszczeniem. poczytaj o tym jest parę tematów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s3ns 34 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 I jak był wymieniony termostat? odpowiedź pomogłaby innym osobom z podobnym problemem. Co do awarii termostatu w pozycji otwartej, to nie jest ona tak groźna jak druga opcja, czyli w awaria w pozycji zamknietej, ale nie mniej najlepiej to zrobić i nie zwklekać. Zanim zacząłbym go wymieniać tak ochoczo w tym przypadku to zrobiłbym prosty test: Odpalić auto, zagrzać na postoju do temp roboczej (o ile wskazówka na desce da rade tam wskoczyć), ostatecznie z 80 st, wysiąść i sprawdzić delikatnie ręką temperaturę chłodnicy. Powinna być zimna. Jeżeli przed osiągnięciem 85-90 stopni jest ciepła to faktycznie byłby to termostat z awarią w pozycji otwartej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się