Darek V6 Opublikowano 14 Października 2008 Opublikowano 14 Października 2008 Witam. Przyszedł czas na wymiene rozrządu w moim 2.6 ABC. Chciałbym wymienić odrazu wszystkie rzeczy które sa po -drodze czyli: -pasek rozrządu. -pasek alternatora, -rolka napinajaca, -rolka zwrotna, -pompa wody, -termostat, Chce kupić te wszystkie rzeczy ale niewiem czy czegoś nie pominałem... czy to wszystko co mógłbym wymienić, czy coś jeszcze mógłbym wymienić zeby nie znów nie rozbierać pół auta.... Pozdr.
czaki22 Opublikowano 14 Października 2008 Opublikowano 14 Października 2008 sprawdz sprezarke odrazu czy luzu nie ma, i zapytaj a aso orginaly bo chyba promocja jest dalej czesci taniej niz w sklepie przynajmniej tak miesiac temu bylo
samuray Opublikowano 15 Października 2008 Opublikowano 15 Października 2008 Rolka zwrotna -> częściej się używa słowa prowadząca - tak Pasek alternatora -> pasek wieloklinowy - tak Pasek wieloklinowy "chodzi" również po rolce napinającej (tak samo jak zębaty), też bym wymienił, chyba że masz w dobrym stanie, tj. nie ma luzów i cichutko się kręci. (Ja nie wymieniłem bo nie było luzów, a tylko lekki szum i niestety teraz to słychać). Termostat - wg mnie tylko jak jest zepsuty, to nie jest urządzenie stricte mechaniczne jak rolki.
czaki22 Opublikowano 15 Października 2008 Opublikowano 15 Października 2008 ja tez nie zmienialem bo on razem z ramieniem chyba jest , i teraz go slysze szelesci mi lekko
Darek V6 Opublikowano 15 Października 2008 Autor Opublikowano 15 Października 2008 A czy oprócz -paska rozrządu -rolki zwrotnej -i rolki napinajacej coś jeszcze wchodzi w skład rozrządu??? Chciałbym wymienić cały zestaw i niewim czy to wszystko co mam kupić??
samuray Opublikowano 15 Października 2008 Opublikowano 15 Października 2008 Do tego dochodzi jeszcze pompa wody, którą powinno się zmieniać chyba co 60tys.km albo przy każdej wymianie paska rozrządu, nie pamiętam. W każdym razie przy 180tys.km gdzieś znalazłem że pompa wody musowo (po prostu po pewnym czasie może zacząć przeciekać woda - jak u mnie) Ale żeby zrobić rozrząd musisz rozkręcić cały przód, więc warto od razu powymieniać co się da. Np.: będziesz musiał zdjąć pasek wieloklinowy, który wymienia się, jeżeli są widoczne ślady zużycia. On też ma rolkę napinajacę (może być sprzedawana z ramieniem albo bez - lepiej kupić samą rolkę, bo tylko ona się w zasadzie zużywa). Jak czytałeś lubi szeleścić.
SYKET Opublikowano 20 Października 2008 Opublikowano 20 Października 2008 Ja jeszcze wymieniłem uszczelniacz na wale korbowym,warto to zrobić bo koszt około 20 pln za orginał,a w wypadku przecieku musisz rozbierać ponownie cały przód.
PABLO Opublikowano 24 Października 2008 Opublikowano 24 Października 2008 Szkoda że aby wymienić sam termostat trzeba rozbierać poszczególne elementy rozrządu A mnie to czeka bo strasznie sie powoli rozgrzewa termostat i nie ma sensu tak jezdzić bo auto więcej jeszcze pali
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się