Jump to content
IGNORED

[B5 ABC] Pytanie o rozrząd...


Darek V6
 Share

Recommended Posts

Witam.

Przyszedł czas na wymiene rozrządu w moim 2.6 ABC. Chciałbym wymienić odrazu wszystkie rzeczy które sa po -drodze czyli:

-pasek rozrządu.

-pasek alternatora,

-rolka napinajaca,

-rolka zwrotna,

-pompa wody,

-termostat,

Chce kupić te wszystkie rzeczy ale niewiem czy czegoś nie pominałem... czy to wszystko co mógłbym wymienić, czy coś jeszcze mógłbym wymienić zeby nie znów nie rozbierać pół auta....

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

sprawdz sprezarke odrazu czy luzu nie ma, i zapytaj a aso orginaly bo chyba promocja jest dalej czesci taniej niz w sklepie przynajmniej tak miesiac temu bylo

Link to comment
Share on other sites

Rolka zwrotna -> częściej się używa słowa prowadząca - tak

Pasek alternatora -> pasek wieloklinowy - tak

Pasek wieloklinowy "chodzi" również po rolce napinającej (tak samo jak zębaty), też bym wymienił, chyba że masz w dobrym stanie, tj. nie ma luzów i cichutko się kręci. (Ja nie wymieniłem bo nie było luzów, a tylko lekki szum i niestety teraz to słychać).

Termostat - wg mnie tylko jak jest zepsuty, to nie jest urządzenie stricte mechaniczne jak rolki.

Link to comment
Share on other sites

ja tez nie zmienialem bo on razem z ramieniem chyba jest , i teraz go slysze szelesci mi lekko

Link to comment
Share on other sites

Do tego dochodzi jeszcze pompa wody, którą powinno się zmieniać chyba co 60tys.km albo przy każdej wymianie paska rozrządu, nie pamiętam.

W każdym razie przy 180tys.km gdzieś znalazłem że pompa wody musowo (po prostu po pewnym czasie może zacząć przeciekać woda - jak u mnie)

Ale żeby zrobić rozrząd musisz rozkręcić cały przód, więc warto od razu powymieniać co się da.

Np.: będziesz musiał zdjąć pasek wieloklinowy, który wymienia się, jeżeli są widoczne ślady zużycia. On też ma rolkę napinajacę (może być sprzedawana z ramieniem albo bez - lepiej kupić samą rolkę, bo tylko ona się w zasadzie zużywa). Jak czytałeś lubi szeleścić.

Link to comment
Share on other sites

Szkoda że aby wymienić sam termostat trzeba rozbierać poszczególne elementy rozrządu :wallbash:

A mnie to czeka bo strasznie sie powoli rozgrzewa termostat i nie ma sensu tak jezdzić bo auto więcej jeszcze pali :confused4:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...