Jump to content
IGNORED

zdzieranie opon przednich od wewnątrz


maniek1983

Recommended Posts

Witam

Mam problem jak w temacie dziś zauważyłem że przednie opony są dość mocno zdarte od strony wewnętrznej. Nigdy nie miałem takiego problemu opony letnie przelozylem jakies 3 tygodnie temu i byly ok a tu po trzech tygodniach i taki cyrk. Jak sciagalem opony zimowe byly ok zakladalem letnie tez byly ok zimowki mam na felgach stalowych letnie na alusach. Panowie od czego zacząć od zbiezności????? mam do wymiany tez wachacze dolne tzw banany chyba jak sie nie myle moze to przez nie???

audi a4 b5 1.9 tdi 1z 90km 1995 rok opony 195/65/15 dunlop felgi alu orginalne

Edited by maniek1983
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pierwsze co, to ustawić zbieżność!! :facepalm:

Edited by dakine0007
Link to comment
Share on other sites

Pierwsze co, to zrobić porządek z wahaczami a pożnij zbieżność!!!!

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego z wahaczami? Skoro sie zdzieraja od wewnatrz to trzeba zaczac moim zdaniem od zbieznosci. Nie raz sam mialem takie objawy na oponach i wystarczylo ustawic zbieznosc.

Skoro kolega MANIEK1983 nie ustawial jeszcze zbieznosci to niech od tego zacznie :)

Link to comment
Share on other sites

Popieram naj pierwszy zbieżność i po tem jeśli to nie ttp w tedy wachacze

Link to comment
Share on other sites

Popieram naj pierwszy zbieżność i po tem jeśli to nie ttp w tedy wachacze

A co mu to da ze zrobi zbieżność a okaże się ze ma luzy na wahaczu? najpierw sprawdź wahacze jeśli są ok to zbieżność/geometria

Link to comment
Share on other sites

Popieram naj pierwszy zbieżność i po tem jeśli to nie ttp w tedy wachacze

A co mu to da ze zrobi zbieżność a okaże się ze ma luzy na wahaczu? najpierw sprawdź wahacze jeśli są ok to zbieżność/geometria
Na stacji od razu podczas pomiaru każdy się pozna co tam może być i ewentualnie niech najpierw sprawdzą potem ustawią i w moich stronach nie sprawiają z tym problemu
Link to comment
Share on other sites

Ustawi najpierw zbieżność a potem będzie młotkiem napier... przy wymianie wahaczy?? :facepalm: ludzie przestancie.

Ostatnio wymieniałem komplet wahaczy i tez zbieżność miałem ustawioną idealnie po wymianie zaczął ścinać opony. i 9 dych poszło w błoto.

Tak że wyelminuj luzy w zawieszeniu a dopiero zbieżność.

a co do stacji to za 2 dyszki sprawdzą panowie co i gdzie ma luz.

Link to comment
Share on other sites

ok dzieki panowie za odpowiedz wiec jutro zamawiam wahacze i po wymianie zaraz na zbierzność


bylem na 3 stacjach diagnostycznych :):) :) i tak

1 stacja okazalo sie ze jest luz na 4 dolnych wahaczach koszt badania 20zł

2. stacja pan diagnosta wręcz ze złością pytała sie dlaczego przyjehałem na kontrole jak wszystko jest super jak nowe po pokazaniu mu opon ponownie wykonal badanie i stwierdził ze jest luz na drązku zkierowniczym z prawej strony koszt 20 zł

3. stacja diagnosta sprawdził zawieszenie i po sprawdzeniu zawołał mnie pod auto i pokazywał na których wahaczach są luzy a zdarte opony sa skutkiem wyrwanej calej gumy z wahacza prostego z prawej strony zgroza normalnie wahacz na srubie latał koszt 10 zł nie mam pojecia jak te debile z tamtych stacji tego nie widzieli dodatkowo stwierdził luz na maglownicy i pocenie sie z lewej strony maglownicy powiedział zeby dobrze ustawic zbiezność to prócz wymiany kompletu wahaczy namawia mnie na regeneracje maglownicy.

dodam że płynu od wspomagania mi nie ubywa bądz wubywa ale w takich ilosciach że sie nie da zauwazyć okiem

i tu mam pytanie powiedzcie lepiej regenerowac maglownice czy kupic uzywke ?????? w okoliach torunia chca za regeneracje 550zł

Edited by maniek1983
Link to comment
Share on other sites

Panowie ja mam tez problem ze zdzieraniem opon tylko ze luzow nie ma zbierznosc sprawdzona jest ok tylko katy sie rozjechały z przodu z tego co czytałem katów sie nie ustawia w naszych autkach co z tym mozna zrobic?

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Górne wachacze doporzadnej weryfikacji(sworznie mozna w 2 osoby zweryfikowac,jeden ruszajac prawo lewo kierownica a drugi maca sworznie :D tuleje to juz na stacji diagnostycznej lepiej ).Ewentualnie przesuwajac kolyska(sanki)mozna czesciowo poprawic katy kol.

Link to comment
Share on other sites

Wachacze zmienialem ostatnio bo mialem luz z jednej strony i to odpada z tego co sprawdzal mechanior katy to powinno byc 0,25 +- 0,25 a u mnie na jednym kole jest 1,10 a na drugim 1,08

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka

A roporka na kielichy zalatwi sprawe?

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Przyłącze się do tematu, komplet nowiutkich wahaczy lemfordera zero luzu gdziekolwiek, magiel zregenerowany zero luzu zbieżność ustawiona a opony zjechało aż do drutów z przodu auta od środka z obu stron, diagnosta mówi że gdy przesune sanki w jedną ze stron to tylko się to pogłębi na jednej ze stron co doskonale rozumie. Wygląda to tak jakby górne wahacze były za krótkie i na kołach jest -1.30 i -1.24
Auto obniżone ale tylko lekko około 30mm od serii nie ma srogiej gleby
Każdy rozkłada rece

Sendt fra min Moto G (5) med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...