mat2 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Witam. Posiadam w silniku ADR niepodłączony napinacz sterujący zmiennymi fazami. Nie da się go podłączyć ponieważ samochód wcześniej posiadał silnik ze zwykłym napinaczem, bez elektrycznego sterowania. Po lekturach w internecie dowiedziałem się że zaworek N205 sterujący zmiennymi fazami zasilany jest napięciem 12v. Po podaniu napięcia słychać pracę zaworka przez charakterystyczne cyknięcie. Na wolnych obrotach włączenie N205 powoduję falowanie obrotów. Podczas przyspieszania zauważyłem sporą poprawę dynamiki silnika po włączeniu zaworka N205 w przedziale 1.5tys do 3,5 tys obr. Powyżej tych obrotów nie widziałem znaczącej różnicy i brak napięcia czy podawanie napięcie nie powodowało zmiany dynamiki silnika. Mógłby ktoś wytłumaczyć zasadę działania tych zmiennych faz rozrządu? Kiedy i w jakich warunkach jest podawane napięcie na zawór sterujący ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się