Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujniki G70 i G42 przegryzione kable


T777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jakiś zwież przegryzł kable dochodzące do czujnik G70. Przy połączeniu miałem dylemat, bo są dwa kable tego samego koloru żółto-zielone. W zależności od tego jak je podłącze dostaję inny błąd w VAG:

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 007 - Short to Ground
a przy odwrotnym połaczeniu:

16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
P0113 - 006 - Short to Plus

Może ktoś podpowiedzieć co może być nie tak. Pozostałe dwa kable podpiąłem raczej dobrze (zielony i brązowy), aczkolwiek były przegryzione też przy samej wtyczce.

Pozdrawiam

Panowie podpowiedzcie chociaż jakie napięcie powinno być na poszczególnych pinach wtyczki. MAF Hitachi 06A 906 461B

Podpiąłem w następujący sposób na wtyczce (co mam nadzieje jest poprawne):

1 - napięcie w granicach 1V

2 - w granicach 0V - ground ?

3 - w granicach 14V

4 - w granicach 5V

Niestety nadal zostaje:

16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
P0113 - 006 - Short to Plus

Co może być przyczyną ?

Czy mogło wywalić jakiś bezpiecznik ?

Czy IAT jest zintegrowany z MAF ? Czy da się wymienić sam IAT ? I jak się upewnić, że to nie kable ?

Poniżej jeszcze wartości z VCDS'a na biegu jałowym:

Group 002

RPM 800/min, Load 26%, Inj. In Time 3.09 ms, Mass Flow 3.52 g/s

Group 003

RPM 800/min, Mass Flow 3.40 g/s, Load 3.9%, Ign. Time 6.0 BTC

Group 004

RPM 800/min, Voltage 14.14V, Temperature 51.0 C, Temperature 9.0 C


Witam

Jakiś zwież przegryzł kable dochodzące do czujnik G70. Przy połączeniu miałem dylemat, bo są dwa kable tego samego koloru żółto-zielone. W zależności od tego jak je podłącze dostaję inny błąd w VAG:

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 007 - Short to Ground
a przy odwrotnym połaczeniu:

16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
P0113 - 006 - Short to Plus

Może ktoś podpowiedzieć co może być nie tak. Pozostałe dwa kable podpiąłem raczej dobrze (zielony i brązowy), aczkolwiek były przegryzione też przy samej wtyczce.

Pozdrawiam

Panowie podpowiedzcie chociaż jakie napięcie powinno być na poszczególnych pinach wtyczki. MAF Hitachi 06A 906 461B

Podpiąłem w następujący sposób na wtyczce (co mam nadzieje jest poprawne):

1 - napięcie w granicach 1V

2 - w granicach 0V - ground ?

3 - w granicach 14V

4 - w granicach 5V

Niestety nadal zostaje:

16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
P0113 - 006 - Short to Plus

Co może być przyczyną ?

Czy mogło wywalić jakiś bezpiecznik ?

Czy IAT jest zintegrowany z MAF ? Czy da się wymienić sam IAT ? I jak się upewnić, że to nie kable ?

Poniżej jeszcze wartości z VCDS'a na biegu jałowym:

Group 002

RPM 800/min, Load 26%, Inj. In Time 3.09 ms, Mass Flow 3.52 g/s

Group 003

RPM 800/min, Mass Flow 3.40 g/s, Load 3.9%, Ign. Time 6.0 BTC

Group 004

RPM 800/min, Voltage 14.14V, Temperature 51.0 C, Temperature 9.0 C

Podzielę się rozwiązaniem, gdyby ktoś miał podobny problem, bo sam nie znalazłem. Podpięcie przewodów na przepływce Hitachi 06A 906 461B (AFH60-10C) powinno być jak wskazane powyżej. Czyli w moim przypadki był błąd jeden:

16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
P0113 - 006 - Short to Plus

Błąd najprawdopodobniej na skutek przepalenia termistora (w czujniku IAT) znajdującym się w przepływomierzu. Tak więc zanim w takiej sytuacji zabierzecie się za podpinanie przewodów upewnijcie się co do napięcia. Bezpieczników niestety nie ma.

Edytowane przez T777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...