Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AEB Problem z przepustnicą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie :) , mam dość dziwny w moim odczuciu problem z przepustnicą a mianowicie (przepustnica na linkę)

Przy karzdorazowym przekręceniu kluczyka z przepustnicy dobiega cichy pisk (jak podczas adaptacji) akcja ta pojawia się zawsze przy właczniu zapłonu (to raczej nienormalne tak mi się wydaje), podłaczyłem audziane do kompa i wywala następujące błedy:

00561- Mixture adaptation

15-10 Adaptation Limit (Mul) Not Reached-Intermittent

00561- Mixture adaptation

13-10 Adaptation Limit (Mul) Not Reached-Intermittent

Błędy te pojawiają sie systematycznie co pewien czas.

Dodam iż przepustnicę rozkręciłem i przeczyściłem , adaptaqcja VAG także nic nie dała (tak wiem przy silniku AEB to kanał 98) , dzisiaj wykręciłem przepustnicę i jej mechanizm tak aby widzieć co dzieje się w środku moje obserwacje to:

- w momęcie przekręcania kluczyka , mechanizm w środku (ten zembaty) delikatnie się porusza słychać charakterystyczny pisk i po około 20 sekundach mechanizm wraca do pozycji wyjściowej (jego ruch to może 2czy 3 milimetry) silniczek elektryczny robi wrażenie jakby chciał przesunąć zembatkę ale nie ma ciły lub coś go blokuje

-podczas adaptacji VAG mechanizm z zębatkami przesuwa się praktyczne w całym zakresie po czym nastepuje powrót do stanu pierwotnego i VAG melduje o praidłowej adaptacji przepustnicy

Auto znacznie straciło na mocy (nie wiem czy może to być wina przepustnicy??) przyspiesza do setki około 12 sekund zamiast żeśkich 8,5 :( spalanie nie zmieniło się

I moje pytania:

1) czy ten pisk jest normalny za karzdym przekręceniem kluczyka??

2) czy przepustnica kwalifikuje się do wymiany??

3)jesli tak to czy ma duże znaczenie konkretny numer części czy podpasuje każda z AEB chodzi o końcową literke w numerze częsci bo zdarzają się różne

4)czy brak mocy może wynikać z faktu awarii przepustnicy??

Jakieś sugestie propozycje rady z góry dziękuję :)

Opublikowano

Witam serdecznie :) , mam dość dziwny w moim odczuciu problem z przepustnicą a mianowicie (przepustnica na linkę)

Przy karzdorazowym przekręceniu kluczyka z przepustnicy dobiega cichy pisk (jak podczas adaptacji) akcja ta pojawia się zawsze przy właczniu zapłonu (to raczej nienormalne tak mi się wydaje), podłaczyłem audziane do kompa i wywala następujące błedy:

00561- Mixture adaptation

15-10 Adaptation Limit (Mul) Not Reached-Intermittent

00561- Mixture adaptation

13-10 Adaptation Limit (Mul) Not Reached-Intermittent

Błędy te pojawiają sie systematycznie co pewien czas.

Dodam iż przepustnicę rozkręciłem i przeczyściłem , adaptaqcja VAG także nic nie dała (tak wiem przy silniku AEB to kanał 98) , dzisiaj wykręciłem przepustnicę i jej mechanizm tak aby widzieć co dzieje się w środku moje obserwacje to:

- w momęcie przekręcania kluczyka , mechanizm w środku (ten zembaty) delikatnie się porusza słychać charakterystyczny pisk i po około 20 sekundach mechanizm wraca do pozycji wyjściowej (jego ruch to może 2czy 3 milimetry) silniczek elektryczny robi wrażenie jakby chciał przesunąć zembatkę ale nie ma ciły lub coś go blokuje

-podczas adaptacji VAG mechanizm z zębatkami przesuwa się praktyczne w całym zakresie po czym nastepuje powrót do stanu pierwotnego i VAG melduje o praidłowej adaptacji przepustnicy

Auto znacznie straciło na mocy (nie wiem czy może to być wina przepustnicy??) przyspiesza do setki około 12 sekund zamiast żeśkich 8,5 :( spalanie nie zmieniło się

I moje pytania:

1) czy ten pisk jest normalny za karzdym przekręceniem kluczyka??

2) czy przepustnica kwalifikuje się do wymiany??

3)jesli tak to czy ma duże znaczenie konkretny numer części czy podpasuje każda z AEB chodzi o końcową literke w numerze częsci bo zdarzają się różne

4)czy brak mocy może wynikać z faktu awarii przepustnicy??

Jakieś sugestie propozycje rady z góry dziękuję :)

Sprawdż na szczelność układ dolotowy wszystkie węże i intercooler,mialem podobnie w swojej . :D

Opublikowano

No spoko powalcze z tym :) a jakas prosta garażowa metoda na sprawdzenie szczelnosci ?? czy poprostu zdemontować wszystko i nie wiem zalać wodą sprawdzić czy cieknie :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...