Jump to content
IGNORED

katalizator / sonda / wydech w S4 B6


Recommended Posts

Posted

Witam,

Na początku przedstawię pacjenta, S4 B6 Avant w Tiptronicu.

Problem:

Od dłuższego czasu borykam się z kontrolką check engine. Na samym początku vag wywalał błąd odwrotnego przyłączenia sond za katami. Potem o słabym sygnale z jednej z sond przed katem. Po drodze wpadło jeszcze wypadanie zapłonów, zły skład mieszanki, aż na sam koniec zwarcie wewn. w jednej sondzie za katem. Rzeczywiście po wyjęciu tej sondy "coś" dzwoniło w środku. Zdecydowałem się sondę wymienić. Wszystko pięknie ładnie, a po dwóch dniach check. Ta sama nowa sonda, nie pamiętam kodu błędu. Wykasowałem i na razie jest spokój. Zastanawia mnie jedynie pozycja, w której ta sonda jest zamontowana (w drugim tłumiku analogicznie). Idąc po kolei od kolektora wydechowego mamy pierwszą sondę, potem pre-cat, i u mnie jest druga sonda i dopiero katalizator. Nie powinna być druga sonda umieszczona za katalizatorem? Znalazłem takie o to zdjęcie, na którym ewidentnie widać, że gniazdo sond jest za katalizatorem, a u mnie sonda jest wkręcona w miejsce, gdzie na zdjęciu są zaślepki:

JHM_Piggie_Pipes_B6-B7_S4.jpg

Może to jest przyczyną tych wiecznych problemów z checkiem na sondach ?

Wiem, że wydech na tip trochę się różni w początkowej fazie od manuala, ale żeby i sondy były w innym miejscu?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...