Jump to content
IGNORED

male napiecie jak goraco, alternator?


Recommended Posts

Posted (edited)

Witam, mam problem, opisze sytuacyjnie aby bylo jasne:

Sytuacja 1: upalny dzien - minimum 30st.C na dworze, silnik zimny, odpalam, wnetrze nagrzane, klima zapierdziela mocno, chlodzi, ladowanie 13.4V, zwiekszajac moc wiatraka spada nawet do 12.9V, auto ma jakby 50KM mniej, mulaste

Sytuacja 2: normalny dzien, 15st. C na dworze, silnik zimny, odpalam, wnetrze ~17st. C, klima nie musi tak mocno chlodzic, ladowanie 14.2V-14.4V, auto szatan, jezdzi jak nalezy

Opisuje, ze silnik zimny, zeby nie bylo argumentow, ze przegrzany silnik i wiskoza ciagnie moc itp. sprawdzilem to na te dwa sposoby i ewidentnie jest to zauwazalne gdy klima musi mocniej chodzic, ale pytam czy to jest alternator walniety?

Czy u Was tez sa takie spadki napiecia? Bo wyobrazcie sobie, zeby 2 miesiace lata bylo upalow po 30st.C to jakbym jezdzil dzien w dzien z klima i ladowaniem 13.2V to raczej aku nie potrzyma dlugo.

jeszcze za przyklad podam jak w zimie wlacze ogrzewanie tylnek szyby+lusterek (na tym samym guziorze) to rowniez mocno spada napiecie.

Edited by d4widoV
Posted

Witam, udało Ci się rozwiązać problem ? Mam takie same problemy z ładowaniem.

U siebie czyściłem masę od aku i przy karoserii oraz wymieniałem regulator napięcia na HUCO 13 0696 i dalej problem nie rozwiązany.
Jeszcze jak będę miał chwile czasu to wyczyszczę styki przy rozruszniku.

Posted

Ja równie się dokładam.

Padł mi aku wymieniłem na nowy. Sprawdziłem ładowanie 14.3 po włączeniu nawiewu świateł spada do 14 (na zimnym silniku) pojeżdżę ok 15-20 minut i ładowanie spada do ok 13,4. Wymieniłem (tzn. mechanik stwierdził że to jest problemem) na nowy regulator napięcia. Dalej to samo.

Teraz co kopić alternator używkę.

Posted

Panowie a macie jakieś błędy na silniku mam to samo i narazie nie wiem co to jest tylko mam 2 błędy w sterowniku silnika bład 1117 obciążenie zacisku df, natomiast w sterowniku abs bład 18256 zła wiadomość czegoś tam do ecu dokładnie nie pamiętam

Posted

Na tym właśnie polega praca regulatora napięcia żeby nie przeładować aku, a z tym zamulaniem to kompresor klimy tak obciąża też tak mam jak schlodzi wnętrze to jest ok

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...