Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówna praca silnika, gaśnie przy wysokiej temperaturze powietrza - przepływomierz czy lambda uszkodzone? Błąd 537 lambda Lower Limit


twir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przy wysokiej temp. powietrza na zewnątrz oraz po długiej jeździe po mieście pojawia się problem. Na biegu jałowym, jak stoję co chwilę odczuwalne jakby wypadał zapłon, czasami obroty kuleją. Jak podjeżdżam w korku, po wciśnięciu sprzęgła obroty często spadają, aż prawie gaśnie (czasami gaśnie i jak chcę od razu odpalić to muszę chwilę kręcić). Gdy zmieniam biegi bardzo szarpie. Dzieje się to gdy jest gorąco na dworze, albo kiedy kręcę się długo po mieście - objawy pojawiają się na chwilę po czym znikają na jakiś czas i znowu powracają. VAG pokazuje błąd 537 Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 19-10 Lower Limit - Intermittent.

Ostatnio co zrobiłem w tej sprawie:

- wymiana filtru paliwa

- czyszczenie przepustnicy (prawie w ogóle nie była brudna)

- czyszczenie przepływomierza

- wymienione przewody podciśnienia

- wymienione kable na Beru

- niedawno wymieniona cewka na używkę oryginał, bo na starej pod obciążeniem przerywał.

  1. Podejrzewam sonde lambda uszkodzona (ale to raczej dlatego, że każdy elektromechanik u którego byłem mówił, że jak błąd lambdy tzn. , że do wymiany) lecz na VAGu napięcie faluje ładnie od 0,2V do 1V.
  2. Myślę również o przepływce, że uszkodzona, bo dzieje się to wtedy kiedy jest gorąco na dworze. Zasysa ciepłe powietrze i źle podaje info do kompa.
  3. Jest jeszcze opcja zużytego potencjometru przepustnicy, ścieżki są powycierane (podczas czyszczenia zajrzałem po dekiel i widać, że ścieżki są już trochę wytarte).

Jak ktoś ma jakiś pomysł za co się teraz zabrać będę wdzięczny.


W związku z ogromnym zainteresowaniem moim tematem i wieloma odpowiedziami rozpocznę monolog, który może kiedyś się komuś przyda.

Ostatnio kiedy zaczęły się znowu cyrki zacząłem ruszać wtyczkami i kablami. Ruszając wtyczkę od przepływomierza odkryłem, że coś jest nie tak. Obroty zaczęły spadać i silnik prawie gasł. Już się cieszyłem. Kupiłem nową wtyczkę, wymieniłem. Pojeździłem i jak się silnik mocno nagrzał -znowu to samo. Lecę do wtyczki ruszam nią i takie same objawy jak przed wymianą.

Ma ktoś jakieś pomysły?? Styki oczyszczone w gnieździe przepływomierza. Zastanawiam się czy może w środku w przepływce styki gniazda nie stykają z jakąś płytką czy czymś do czego są przylutowane. W poniedziałek kupują przepływkę i zobaczę - chyba że ktoś ma jakiś inny pomysł. Dodam że przewody są OK. Nie styka tylko jak ruszam wtyczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połącz wtyczkę od przepławki z przepławką za pomocą osobnych przewodów - nie bezpośrednio i ruszaj tymi kablami - jak będzie któryś pin wywalony w przepływce to zobaczysz jak obroty falują.

PS Jak dla mnie to masz do wymiany przepływkę. Na próbę możesz ją całkowicie odłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...