Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wspomaganie nie działa w jednym kierunku


pingiel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jestem nowy więc na początku prosiłbym o wyrozumiałość a jeśli temat był już gdzieś opisywany o przekierowanie mnie bo sam podobnego tematu nie znalazłem. Mianowicie posiadam Audi A4 B6 2,0 benzyna 130 km z 2002r i teraz przejdzmy do opisu usterki :D mianowicie na zimnym silniku wspomaganie nie działa w jednym kierunku,mianowicie w lewo,jak ruszę i przejadę kila -kilkadziesjąt metrów wspomaganie zaczyna działać normalnie,w obu kierunkach,dodam,że nie wydziela żadnych niepokojących dzwięków,zbiorniczek z płynem jest pełny, co zauważyłem to jak silnik jest zimny i odkręce korek płynu nie widać a po zagrzaniu płynu jest po korek, zwruciłem na to uwagę po przeglądnięciu forum gdzie pisaliście,że taki problem może wystąpiś z powodu małej ilości płynu, pojechałem kupiłem odpowiednu płyn,odkręcam korek a tam pełno,po korek. Czy ktoś spotkał się z tego typu usterką, co mam zrobić żeby wspomaganie działało poprawnie :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że zawór w maglownicy ci nie trzyma i płyn zamiast w maglownice wraca zpowrotem w zbiornik. Jeżeli to jest to (może ktoś mądrzejszy dopisze coś od siebie) to zawór kosztuje około 25zł w aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że zawór w maglownicy ci nie trzyma i płyn zamiast w maglownice wraca zpowrotem w zbiornik. Jeżeli to jest to (może ktoś mądrzejszy dopisze coś od siebie) to zawór kosztuje około 25zł w aso

da się to samemu wymienić czy trzeba na warsztat? jak się da to gdzie go szukac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sto procent nie jestem pewny ale jak masz wspomaganie to nie jest to wina pompy. Nie wiem jak jest w 2.0 ale może ją z kanału zobaczysz jest na przewodzie wchodzącym w maglownicę od pompy (są dwa przewody to ten kończący się spiralą). Jeżeli z kanału się nie dostaniesz to zdejmij lewe koło i tam gdzie maglownica wychodzi jest plastikowa zaślepka zdejmij ją i masz ten fragment maglownicy z przewodami jak na dłoni. Numer części 8E0422529

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sto procent nie jestem pewny ale jak masz wspomaganie to nie jest to wina pompy. Nie wiem jak jest w 2.0 ale może ją z kanału zobaczysz jest na przewodzie wchodzącym w maglownicę od pompy (są dwa przewody to ten kończący się spiralą). Jeżeli z kanału się nie dostaniesz to zdejmij lewe koło i tam gdzie maglownica wychodzi jest plastikowa zaślepka zdejmij ją i masz ten fragment maglownicy z przewodami jak na dłoni. Numer części 8E0422529

dzięki kolego za szybką odpowiedz,jak tylko bede miał wolne zaraz się za to wezme :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko w ostateczności magiel masz padnięty lub któryś z przewodów stałych jest przytkany.Jeszcze pytanie sitko w zbiorniczku na swoim miejscu?? Układ nie zapowietrzony?? Jaki olej masz zalany?? Warto i tak wymienić zaworek bo jak ewentualnie oddasz magiel do regeneracji nikt nigdy tego zaworka nie wymienia a potem różne cuda się dzieją a koszt względnie niewielki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko w ostateczności magiel masz padnięty lub któryś z przewodów stałych jest przytkany.Jeszcze pytanie sitko w zbiorniczku na swoim miejscu?? Układ nie zapowietrzony?? Jaki olej masz zalany?? Warto i tak wymienić zaworek bo jak ewentualnie oddasz magiel do regeneracji nikt nigdy tego zaworka nie wymienia a potem różne cuda się dzieją a koszt względnie niewielki

Sitko czyste,nie ma żadnych zanieczyszczeń,jutro oddaje autko na wymianę rozrządu więc i wspomaganie mi sprawdzi ale z rozmowy zrozumiałem że gdyby układ był za powietrzony czy też zaworek zapchany to wspomaganie w ogóle by nie działało,nie wiem ile w tym prawdy ale coś w tym jest,czyżby kłamal bo nie chce zarobić ? zaczniemy od wymiany płynu,może pomoże ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak a przez zużyty płyn nie działa ci wspomaganie w jedną stronę. Nie sądzę, przy starym płynie pompa głośniej by chodziła. Obawiam się, że u ciebie magiel do regeneracji. Zaworek ci podpowiedziałem, bo wiem, że zepsuty powoduje różne dziwne cuda, a drogi nie jest. I tak po regeneracji warto go zmienić. Może nie wie, że ten zaworek jest na przewodzie wysokiego ciśnienia nie na powrotnym z maglownicy. Jakby był na powrotnym i by nie działał to nie byłoby wspomagania, a skoro jest na wysokim ciśnieniu powoduje, że gdy pompa nie pracuje płyn zostaje w maglownicy. Jak zawiesi się i jest ciągle otwarty to będzie ci pracować ok. Postoi samochód kilka godzin i płyn zleci z magla. Układ się zapowietrzy i puki ciśnienie powietrza nie przepchnie to nie masz wspomagania. To są moje domysły po tym co ostatnio przeszedłem z moim i już analizowałem jak ten układ działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak a przez zużyty płyn nie działa ci wspomaganie w jedną stronę. Nie sądzę, przy starym płynie pompa głośniej by chodziła. Obawiam się, że u ciebie magiel do regeneracji. Zaworek ci podpowiedziałem, bo wiem, że zepsuty powoduje różne dziwne cuda, a drogi nie jest. I tak po regeneracji warto go zmienić. Może nie wie, że ten zaworek jest na przewodzie wysokiego ciśnienia nie na powrotnym z maglownicy. Jakby był na powrotnym i by nie działał to nie byłoby wspomagania, a skoro jest na wysokim ciśnieniu powoduje, że gdy pompa nie pracuje płyn zostaje w maglownicy. Jak zawiesi się i jest ciągle otwarty to będzie ci pracować ok. Postoi samochód kilka godzin i płyn zleci z magla. Układ się zapowietrzy i puki ciśnienie powietrza nie przepchnie to nie masz wspomagania. To są moje domysły po tym co ostatnio przeszedłem z moim i już analizowałem jak ten układ działa.

ja nie twierdzę,że nie masz racji,zobaczymy jutro rano czy coś się zmieniło,jak nie to będę szukał tego zaworka :) dzięki za podpowiedzi,jak usterka się utrzyma to bede pisał o wskazówki w zakresie lokalizacji tego zaworka ;)

Dobra,wymiana płynu w wspomaganiu nie pomogła,nadal rano muszę czekać na lewo skręt ? a więc tak,stojąc przodem do auta,od wspomagania wychodzą dwa przewody,jeden gruby i krótki,tam nie ma tego zaworku,rozumiem,że mam go szukać na tym cienkim co idzie w głąb silnika,byłbym wdzięczny za pomoc w znalezieniu go,jakieś opisy czy zdjęcia?

Panie i Panowie już nie wiem co robić z tym wspomaganiem,wszystko sprawne,nawet płyn wymieniłem a wspomaganie nadal nie działa w lewą stronę po dłuższym postoiu,mechanik podpiol kompa i w układzie kierowniczym wyskakuje błąd immo,wytłumaczył mi że to możliwe bo są czujniki elektryczne które mirza kąty itd, pojechałem do elektryka który mówi,że elektryka nie ma z wspomaganiem nic wspólnego bo wspomaganie jest mechaniczne, kochani,może jakieś pomysły?

Panie i Panowie już nie wiem co robić z tym wspomaganiem,wszystko sprawne,nawet płyn wymieniłem a wspomaganie nadal nie działa w lewą stronę po dłuższym postoiu,mechanik podpiol kompa i w układzie kierowniczym wyskakuje błąd immo,wytłumaczył mi że to możliwe bo są czujniki elektryczne które mirza kąty itd, pojechałem do elektryka który mówi,że elektryka nie ma z wspomaganiem nic wspólnego bo wspomaganie jest mechaniczne, kochani,może jakieś pomysły?

tak a przez zużyty płyn nie działa ci wspomaganie w jedną stronę. Nie sądzę, przy starym płynie pompa głośniej by chodziła. Obawiam się, że u ciebie magiel do regeneracji. Zaworek ci podpowiedziałem, bo wiem, że zepsuty powoduje różne dziwne cuda, a drogi nie jest. I tak po regeneracji warto go zmienić. Może nie wie, że ten zaworek jest na przewodzie wysokiego ciśnienia nie na powrotnym z maglownicy. Jakby był na powrotnym i by nie działał to nie byłoby wspomagania, a skoro jest na wysokim ciśnieniu powoduje, że gdy pompa nie pracuje płyn zostaje w maglownicy. Jak zawiesi się i jest ciągle otwarty to będzie ci pracować ok. Postoi samochód kilka godzin i płyn zleci z magla. Układ się zapowietrzy i puki ciśnienie powietrza nie przepchnie to nie masz wspomagania. To są moje domysły po tym co ostatnio przeszedłem z moim i już analizowałem jak ten układ działa.

ja nie twierdzę,że nie masz racji,zobaczymy jutro rano czy coś się zmieniło,jak nie to będę szukał tego zaworka :) dzięki za podpowiedzi,jak usterka się utrzyma to bede pisał o wskazówki w zakresie lokalizacji tego zaworka ;)

Dobra,wymiana płynu w wspomaganiu nie pomogła,nadal rano muszę czekać na lewo skręt a więc tak,stojąc przodem do auta,od wspomagania wychodzą dwa przewody,jeden gruby i krótki,tam nie ma tego zaworku,rozumiem,że mam go szukać na tym cienkim co idzie w głąb silnika,byłbym wdzięczny za pomoc w znalezieniu go,jakieś opisy czy zdjęcia

Panie i Panowie już nie wiem co robić z tym wspomaganiem,wszystko sprawne,nawet płyn wymieniłem a wspomaganie nadal nie działa w lewą stronę po dłuższym postoiu,mechanik podpiol kompa i w układzie kierowniczym wyskakuje błąd immo,wytłumaczył mi że to możliwe bo są czujniki elektryczne które mirza kąty itd, pojechałem do elektryka który mówi,że elektryka nie ma z wspomaganiem nic wspólnego bo wspomaganie jest mechaniczne, kochani,może jakieś pomysły?

Panie i Panowie już nie wiem co robić z tym wspomaganiem,wszystko sprawne,nawet płyn wymieniłem a wspomaganie nadal nie działa w lewą stronę po dłuższym postoiu,mechanik podpiol kompa i w układzie kierowniczym wyskakuje błąd immo,wytłumaczył mi że to możliwe bo są czujniki elektryczne które mirza kąty itd, pojechałem do elektryka który mówi,że elektryka nie ma z wspomaganiem nic wspólnego bo wspomaganie jest mechaniczne, kochani,może jakieś pomysły?

tak a przez zużyty płyn nie działa ci wspomaganie w jedną stronę. Nie sądzę, przy starym płynie pompa głośniej by chodziła. Obawiam się, że u ciebie magiel do regeneracji. Zaworek ci podpowiedziałem, bo wiem, że zepsuty powoduje różne dziwne cuda, a drogi nie jest. I tak po regeneracji warto go zmienić. Może nie wie, że ten zaworek jest na przewodzie wysokiego ciśnienia nie na powrotnym z maglownicy. Jakby był na powrotnym i by nie działał to nie byłoby wspomagania, a skoro jest na wysokim ciśnieniu powoduje, że gdy pompa nie pracuje płyn zostaje w maglownicy. Jak zawiesi się i jest ciągle otwarty to będzie ci pracować ok. Postoi samochód kilka godzin i płyn zleci z magla. Układ się zapowietrzy i puki ciśnienie powietrza nie przepchnie to nie masz wspomagania. To są moje domysły po tym co ostatnio przeszedłem z moim i już analizowałem jak ten układ działa.

ja nie twierdzę,że nie masz racji,zobaczymy jutro rano czy coś się zmieniło,jak nie to będę szukał tego zaworka :) dzięki za podpowiedzi,jak usterka się utrzyma to bede pisał o wskazówki w zakresie lokalizacji tego zaworka ;)

Dobra,wymiana płynu w wspomaganiu nie pomogła,nadal rano muszę czekać na lewo skręt a więc tak,stojąc przodem do auta,od wspomagania wychodzą dwa przewody,jeden gruby i krótki,tam nie ma tego zaworku,rozumiem,że mam go szukać na tym cienkim co idzie w głąb silnika,byłbym wdzięczny za pomoc w znalezieniu go,jakieś opisy czy zdjęcia

Panie i Panowie już nie wiem co robić z tym wspomaganiem,wszystko sprawne,nawet płyn wymieniłem a wspomaganie nadal nie działa w lewą stronę po dłuższym postoiu,mechanik podpiol kompa i w układzie kierowniczym wyskakuje błąd immo,wytłumaczył mi że to możliwe bo są czujniki elektryczne które mirza kąty itd, pojechałem do elektryka który mówi,że elektryka nie ma z wspomaganiem nic wspólnego bo wspomaganie jest mechaniczne, kochani,może jakieś pomysły?

Panie i Panowie już nie wiem co robić z tym wspomaganiem,wszystko sprawne,nawet płyn wymieniłem a wspomaganie nadal nie działa w lewą stronę po dłuższym postoiu,mechanik podpiol kompa i w układzie kierowniczym wyskakuje błąd immo,wytłumaczył mi że to możliwe bo są czujniki elektryczne które mirza kąty itd, pojechałem do elektryka który mówi,że elektryka nie ma z wspomaganiem nic wspólnego bo wspomaganie jest mechaniczne, kochani,może jakieś pomysły?

tak a przez zużyty płyn nie działa ci wspomaganie w jedną stronę. Nie sądzę, przy starym płynie pompa głośniej by chodziła. Obawiam się, że u ciebie magiel do regeneracji. Zaworek ci podpowiedziałem, bo wiem, że zepsuty powoduje różne dziwne cuda, a drogi nie jest. I tak po regeneracji warto go zmienić. Może nie wie, że ten zaworek jest na przewodzie wysokiego ciśnienia nie na powrotnym z maglownicy. Jakby był na powrotnym i by nie działał to nie byłoby wspomagania, a skoro jest na wysokim ciśnieniu powoduje, że gdy pompa nie pracuje płyn zostaje w maglownicy. Jak zawiesi się i jest ciągle otwarty to będzie ci pracować ok. Postoi samochód kilka godzin i płyn zleci z magla. Układ się zapowietrzy i puki ciśnienie powietrza nie przepchnie to nie masz wspomagania. To są moje domysły po tym co ostatnio przeszedłem z moim i już analizowałem jak ten układ działa.

ja nie twierdzę,że nie masz racji,zobaczymy jutro rano czy coś się zmieniło,jak nie to będę szukał tego zaworka :) dzięki za podpowiedzi,jak usterka się utrzyma to bede pisał o wskazówki w zakresie lokalizacji tego zaworka ;)

Dobra,wymiana płynu w wspomaganiu nie pomogła,nadal rano muszę czekać na lewo skręt a więc tak,stojąc przodem do auta,od wspomagania wychodzą dwa przewody,jeden gruby i krótki,tam nie ma tego zaworku,rozumiem,że mam go szukać na tym cienkim co idzie w głąb silnika,byłbym wdzięczny za pomoc w znalezieniu go,jakieś opisy czy zdjęcia

Panie i Panowie już nie wiem co robić z tym wspomaganiem,wszystko sprawne,nawet płyn wymieniłem a wspomaganie nadal nie działa w lewą stronę po dłuższym postoiu,mechanik podpiol kompa i w układzie kierowniczym wyskakuje błąd immo,wytłumaczył mi że to możliwe bo są czujniki elektryczne które mirza kąty itd, pojechałem do elektryka który mówi,że elektryka nie ma z wspomaganiem nic wspólnego bo wspomaganie jest mechaniczne, kochani,może jakieś pomysły?

Panie i Panowie już nie wiem co robić z tym wspomaganiem,wszystko sprawne,nawet płyn wymieniłem a wspomaganie nadal nie działa w lewą stronę po dłuższym postoiu,mechanik podpiol kompa i w układzie kierowniczym wyskakuje błąd immo,wytłumaczył mi że to możliwe bo są czujniki elektryczne które mirza kąty itd, pojechałem do elektryka który mówi,że elektryka nie ma z wspomaganiem nic wspólnego bo wspomaganie jest mechaniczne, kochani,może jakieś pomysły?

Panie i Panowie już nie wiem co robić z tym wspomaganiem,wszystko sprawne,nawet płyn wymieniłem a wspomaganie nadal nie działa w lewą stronę po dłuższym postoiu,mechanik podpiol kompa i w układzie kierowniczym wyskakuje błąd immo,wytłumaczył mi że to możliwe bo są czujniki elektryczne które mirza kąty itd, pojechałem do elektryka który mówi,że elektryka nie ma z wspomaganiem nic wspólnego bo wspomaganie jest mechaniczne, kochani,może jakieś pomysły?

Rozumiem,że nikt nie wie czy też nie spotkał się z podobną sytuację ?

Edytowane przez pingiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie pisałem ci co możesz zrobić i zrobiłeś to?? Nawet wyjaśniłem ci mój tok rozumowania. Jeśli to nie jest ten zawór to magiel do regeneracji. A elektryk ma racje wspomaganie nie jest w żaden sposób związane z czujnikami to czysto mechaniczny układ, a skoro twój mechanik ci takie bajki opowiada to albo chce cię naciągnąć albo mało wie o samochodach. Nowe wspomagania z pompami elektrohydraulicznymi, a i owszem mogą mieć związek z tym czujnikiem, ale patrząc na układ w b6 powinien tych bredni nie opowiadać. Na układzie wspomagania w b6 nie ma żadnego podłączenia elektrycznego nic ani jednego kabelka więc jak błąd immo ma coś chrzanić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...