Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Tiptronic; lepszy program / skasuje "polsprzeglo"?


jacue

Rekomendowane odpowiedzi

masz efekt polsprzegła??

to lepiej idz zobacz czy lockup Ci nie siada, ja wlasnie w poniedzialek odbieram auto z naprawy skrzyni bo tez zdarzaly sie mini poslizgi na 4... powod- spalone tarczki w wyniku prawdoopodobnie pracy na sucho po wypadku auta.

czesci malo do wymiany ale koszty i tak spore.

chyba sserwis moze jakies inne programy zmieniac. ale generalnie wmawianie sobie ze to wina programu jest troszke naiwne :D

a im dluzej sie nie zajrzy tym wieksza szansa ze syf ktory plywa po skrzyni rozwali Ci kolejne elementy. te skrzynie naprawde musza chodzic plynnie i ani sie nie slizgac ani nie szarpac . jezeli cos jest nie tak to nie ma co szuakc pol srodkow tylko jechac do fachowcow.

jak co to 28listopada mam umowiona wizyte w sserwis.pl a mam nadzieje ze juz nie musze tam jechac wiec moge Ci odstapic kolejke :) jak oni Ci nie powiedza co mozna zrobic to raczej nikt :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie rzadko podczas jazdy mam efekt polsprzegla - nigdy na w trybie S.

Najczesciej "polsprzeglo" - objawia sie podczas rozpedzania z zatrzymania na trybie D, gdy skrzynia wrzuci 3ci bieg obroty najpierw osiagaja ok. 3000-3500obr/min (zalezy ile wcisne) przy ktorych sie zatrzymuja az do momentu gdy zostanie osiagnieta predkosc po ktorej aby jechac szybciej sa potrzebne wyzsze obroty lub nastepny bieg.

Czy takie dzialanie skrzyni (tiptronik 6cio biegowy) jest normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie jest normalne..

identyczny objaw mial koles w A6 3.0tdi i skonczylo sie wymiana peknietej przekladni planetarnej...

mi robilo podobnie ale na 4. i powodem byly jak mowilem spalone tarczki pracuajce przy 4 5 i 6 biegu.

baaardzo watpie czy program cos zmieni. a w trybie manualnym tak sie dzieje? jezeli zmieniasz biegi w tym samym momenci co automat by to robil.

mozliwa jest takze awaria tzw lockup'u - czyli wlasnie takie niby polsprzeglo ktore nie powinno dopuscic do "rozjechania" sie obrotow silnika i skrzyni i po ustabilizowaniu obrotow "spiac" skrzynie z silnikiem...

przygotuj juz troche gotowki na ten cel :D

w sserwis zapewne najpierw zdejma miske zeby podmienic mechatronik czyli uklad sterujacy, po zdjeciu miski bedzie widac jak duzo opilkow plywa w oleju, jezeli duzo to nie ma sensu nic badac tylko trzeba rozebrac skrzynie i obejrzec elementy..

wbrew opiniom to nie jest nic tak strasznego. najgorsze tylko ze trzeba przy skladaniu zapewne wymienic jakas czesc ale do tego uszczelki, olej i filtr....i zawze sie robi okragla kwota.

ale im szybciej tym lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Probowalem w swojej okolicy zdiagnozowac skrzynie aby konkretnie cos ustalic ale wole nie komentowac sposobu pracy serwisow do ktorych dotarlem.

Znalazlem w necie automat.pl z Nadarzyna i sie do nich wybieram.

Czy ktos mial jakies doswiadczenie z tym serwisem? Prosze o opinie.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...