Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tryb awaryjny ?


sebul

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanko mam.....czasem jak cisne na ponad 2000 obortow to jest nagle spadek mocy i auto slabo psyspiesza....po wyalczeniu silnika i odpaleniu wszystko wraca do normy....wiec zapewne turbo wpada w tryb awaryjny tak ? Teraz pytanko....zapewne sa temu winne zapieczone kierownice... tak ? Jakis czas temu przegonilem auto ,wbilem 4 i do 4000 obrotow i zrobilem kilka km na odcinku drogi zawracajac kilakrotnie....pomoglo na jakis czas ale teraz znowu sie tak dzieje....bledow na desce nie wywala.....kabla nie podepne bo nie mam lapka z xp I teraz co robic ? Oddawac na regeneracje ? Bo sam jej nie wyjme bo nie mam jak, jakbym mial wyjeta to i bym zapewne mogl wyczyscic ja bo poradnik na forum jest. Ale czy to czyszczenie by pomoglo na kilka lat ? Domyslam sie ze turbo nigdy nie bylo wymieniane a autko ma juz 285 000 . Zastanawiam sie wiec co robic....czy z allegro turbo za 500 zl brac i wiesc do mechnika niech podmienia czy co ?

Dodam ze autem mam zamiar jezdzic jeszcze kilka lat

A i dodam jeszcze ze waz od turbo w jednym miejscu dobrze nie dolega i jeszcze przy 1 i 2 jak przyspieszam to slychac swist powietrza jakbym mila blow off ;] Czy to cos przeszkadza ? Gadalem z mechanem to mi poradzil jakas srubke wkrecic by ten waz nie odchylal sie

Czy sa jakies testy jakie sam moge zrobic aby cos wykluczyc ? Bo moze to nie turbo a cos innego ?:)

Edytowane przez sebul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zlikwiduj nieszczelności to podstawa, przyczyną trybu awaryjnego mogą być rożne rzeczy, jedną z nich może być turbina. Błąd wywoływać może też np MAF.

Podstawą jest podłąćzyć kompa i sprawdzić co go boli.

Czyszczenie turba pomaga, nie ma w tym nic trudnego.

Pamiętaj też że dieslem nie wskazane jest jeździć tylko na niskich obrotach. Od czasu do czasu warto przepalić rurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się ( chyba, póki co testowałem i już nie wpada w tryb awaryjny) , ze wąż ten od góry co idzie do EGR lubil wypadac, nie caly ale czesc ....wymienilem spinke metalowa...myslalem ze bedzie ok ale jednak waz i tak uciekal bo rozszerzal ta spinke a ma uszkodzony jeden z bolcow przytrzymujacych go ....wiec zablokowalem ta spinke wrekcajac srubke i teraz autko nie lapie zadnego trybu awaryjnego :) Smigalem po 160 km/h i nic sie nie dzialo, na 4 do prawie 4000 rpm i nic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...