Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana pompy wody i co jeszcze ? AEB


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Ostatnio zaczęła mi cieknąć pompa wody i nie z jakiegoś uszczelniacza tylko z jakiegoś zaślepionego otworu u góry pompy. Tak czy inaczej idzie ona do wymiany. Na początek co proponujecie SKF czy ruville (czy jakoś tak) Drugie pytanie to czy faktycznie mechanik przy wymianie pompy musi zwalać cały przód łącznie z lampami i chłodnicami ( koszt 300zł) Poza tym pasek też wymienić ?

Sprawa druga to rozrząd, nie wiem dlaczego ale u mnie to dziwnie wygląda. Pasek na kole zębatym(tym od wałka rozrządu) jest przesunięty w stronę chłodnicy o jakieś 2 mm poza koło zębate, poniżej widzę napinacz który ma luz pomiędzy pasekiem a ścianką rolki z 2 mm. Wygląda to jakby napinacz był albo nie dokręcony albo na jakiś szerszy pasek i scianką rolki od strony silnika zsuwa pasek o te 2 mm w stronę chłodnicy. Na załączonych zdjęciach postaram się to przedstawić. Sam rozrząd na 100% był wymieniany 12 tyś km temu, tylko chyba trochę nie udolnie. Czy przy okazji zrzucanego porzodu wymienić cały ten pasek z napinaczem ? Czy wystarczy sam napinacz ? Czy coś przy okazji w tym rozrzadzie wymienić no nie wiem bo słyszałem jeszcze o jakimś tłumiku drgań.

Ostatnie pytanie to takie Co jeszcze warto wymienić z okazji zrzuconego przodu??. Jakieś rolki lub inne rzeczy ? Wszystkie paski w sumie mam nowe, oprócz tego od klimy.

ps. Czy do wymiany sprężarki od klimy muszę zrzucać przód auta ?? Dzieki za pomoc

http://www.directupload.net/file/d/4257/2i3djxuk_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4257/7em4ccsn_jpg.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa albo SKF albo HEPU.

Do wymiany pompy trzeba rozebrać cały przód.

Osobiści robię tak że jeśli rozrząd nie był wymieniony więcej niż 10tys km temu to wymieniam sam pasek. Natomiast jeśli jest najechane więcej, tak jak w twoim przypadku do wymiany idzie cały zestaw. Wszystkie rolki, napinacze,pompa, pasek i śruby.

Warto sprawdzić czy koła zarówno wałka jaki i wału są równoległe do siebie. Przy zrzuceniu przodu warto wymienić rolkę alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa albo SKF albo HEPU.

Do wymiany pompy trzeba rozebrać cały przód.

Osobiści robię tak że jeśli rozrząd nie był wymieniony więcej niż 10tys km temu to wymieniam sam pasek. Natomiast jeśli jest najechane więcej, tak jak w twoim przypadku do wymiany idzie cały zestaw. Wszystkie rolki, napinacze,pompa, pasek i śruby.

Warto sprawdzić czy koła zarówno wałka jaki i wału są równoległe do siebie. Przy zrzuceniu przodu warto wymienić rolkę alternatora.

Dzięki za odpowiedź. Poproszę o mechanika żeby porobił fotki przed rozebraniem rozrządu. Alternator mam nówkę nie używkę. Co prawda gdzię coś mi tam lekko świergoczę ale poproszę gościa o diagnozę co to :D Może coś na łożyskach od wentylatora :D

Ps. Widziałem w internecie że są pompy z obudowa i bez. Czy jest potrzeba wymiany tej obudowy czy może zostać. Jest możliwość żeby gdzieś sama obudowa puszcZala płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Co sądzicie jeszcze o wymianie przy okazji

termostatu

uszczelniacza na wale korbowym i na wałku rozrządu

tłumika drgań paska rozrządu

no i co jeszcze ewentualnie wymienić a czego lepiej nie ruszać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie delikatnie taz pasek rozrządu jest poza tym kolem wałka rozrzadu jak u Ciebie, nie raz go zwyczajnie nasywałem ale sam wracał z powrotem, na rozrzadzie prawie juz 60 tys. nic do tej pory sie nie działo, nie długo wymiana to zobaczymy co tam sie mnie zastanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też się już doczekać nie mogę ;-) w czwartek Będzie demontowany przód a ja kompletnie Części

Mam już

Kompletny zestaw rozrządu tj. Pasek napinacz i rolka prowadząca Ina

Tłumaczenie drgań snr

Pompa wody hepu

Pasek pompy Continental

Uszczelka pokrywy zaworów erling

Termostat meble

Simering wałka rozrządu i wałka korbowego

To wszystko. Dajcie znać czy ewentualnie coś jeszcze zrobić. Nie wiem czy do wymiany uszczelki pokrywy zaworów, potrzebuję uszczelke napinacza łańcuszka faz rozrządu

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka napinacza wymienia się przy jego zdemontowaniu. Przy wymianie uszczelki pokrywy wystarczy użyć trochę silikonu w miejscu załamania uszczelki koło walka rozrządu jak i napinacza. Mechanik doskonale wie co zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka napinacza wymienia się przy jego zdemontowaniu. Przy wymianie uszczelki pokrywy wystarczy użyć trochę silikonu w miejscu załamania uszczelki koło walka rozrządu jak i napinacza. Mechanik doskonale wie co zrobić.

Tą uszczelke pokrywy ja będę wymieniać ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Czy coś szkodzi jak całą delikatnie przelecę silinikonem ?? :D:D Rozumiem że te miejsce przy napinaczu zrobie dodatkowo na silikonie ;)


Jeszcze jedno pytanko. Przy okazji wymieniam płyn chłodniczy i pytanie czy to dobrze że mam zalany zwykły czerwony borygo ? Czy powinien być inny typu zielony, niebieski ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma być tylko i wyłącznie czerwony, zzielony z bniebieskim to prawie to samo, czerwony jest zrobiony z innych składników.

Ok ;-) będzie czerwony. Dzięki

Witam ponownie. Dzisiaj zostało wszystko wymienione :) Wszystko ładnie pięknie jedyny minus to że pasek rozrządu na kole pasowym wałka rozrządu zsuwa się te dwa milimetry i nic nie dało się zrobić. Chłopaki godzinę próbowali coś zrobić, ale wszystko było ok i tak się zsuwał. poza tym jedna sprawa mnie zaciekawiła. Otóż napinacz łańcuszka rozrządu, trochę mi hałasuje, ale jego stan jest idealny, nie powycierany, łańcuch w super stanie a i tak trochę rzęzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słychać go przy odpaleniu po nocy czy cały czas ?

Jak to pierwsze to sie nie ma czym martwić. U mnie po nocy też czasem lubi, ale nic z tym nie robię.

Znajomemu kiedyś łańcuch pokrywę przetarł :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po nocy go troszkę słychać jak rzęzi :D Ale to trzeba ucho przyłożyć z tyłu silnika. za dnia jest niewiele ciszej, takie se rzęzienie, ale jak go dotykałem to sztywny jak cholera :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Takie pytanie mam. Dzisiaj pojechałem autem do pracy i po Przyjeździe zauważyłem ze górny wąż od chłodnicy jest twaaaardy. Gdy odkrecilem zbiorniczek to stan płynu się podniósł i mocno syknelo. Po tym rurka była już miękka. Pytanie czy układ jest dobrze odpowierzony. Były to pierwsze km po naprawie. POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W audi jest układ ciśnieniowy ok 1 bar. To że wywala wodę na gorącym silniku to norma. Jeśli grzeje w środku to znaczy że okej jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...