Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AWX] dymienie na ciepłym silniku


marciniakos

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam problem z autkiem, mianowicie na każdych światłach, czy innym postoju pozostawia za sobą sporą ilość dymu (kolor siwo/biały). Dymienie nie występuje od razu po odpaleniu silnika, zaczyna się przy osiągnięciu temperatury około 70 st./C. Ilość dymu może nie jest przerażająca ale na tyle duża by chmura oddzielała samochód za mną i obok mnie po dłuższym postoju, w każdym razie nie jest to na pewno normalna sytuacja. Problem zaczął się około listopada, aktualna pogoda na pewno potęguje efekt, wcześniej nie było żadnego problemu.

Około miesiąc temu zmieniłem rozrząd i olej z filtrem, tydzień później padł mi czujnik G71 od podciśnienia, padał zapewne już wcześniej bo na pedale gazu czułem nierówne ładowanie z turbo, aktualnie tego nie ma. Ciekawe że podczas jazdy na notlaufie (przeładowanie) autko nie dymiło. Po wymianie czujnika mam wrażenie że jest troszkę więcej dymu. Filtr paliwa/powietrza zmieniałem około 7 miesięcy temu (5k przebiegu, mało jeździłem :)) Zauważyłem też po odpięciu rury za przepływomierzem (latarka w rure), że na łączeniu kanałów do turbo, ten z przepływki jest czysty, natomiast na łączeniu ( chyba z intercoolera?) jest lekka maź olejowa, ślad nie dochodzi do wlotu turbo, kończy się na skrzyżowaniu. Nie wiem czy to może mieć wpływ, gdzieś nawet wyczytałem że to normalne w 1.9 tdi.

W oleju nie ma śladów płynu, w płynie oleju, korek czysty, nic nie bulgocze nic nie stuka, płyn chłodniczy miałem wrażenie że ubywał i dolewałem ale chyba go wywalało przez zbiorniczek wyrównawczy, od pewnego okresu nie dolewam i płyn potrafi wrócić z ilości dołu zbiorniczka np. do minimum po ostygnięciu auta. Dym ma raczej zapach spalonej ropy niż słodkawego glikolu.

Czasem w momencie ruszania z miejsca auto szarpnie co muszę regulować sprzęgłem aby dynamicznie ruszyć, problem ten objawia się również przy mocnym skręcie/zawracaniu, auto wtedy mocno potrafi 'trząść budą', problem ten nie występuje zawsze, raczej sporadycznie i o różnej intensywności. Z tego co kojarzę pojawił się jeszcze przed dymieniem.

W jeździe auto zachowuje się dobrze, jest żwawe, chodzi równo, cicho i dymienie nie jest bardzo uciążliwe (rozwiewa).

dla grupy 013 zabrakło obrotów ale logi na 3-cim biegu 1300 rpm do 4200rpm, but w podłodze, dwie próby, po czasie można odróżnić.

http://vaglog.pl/log_253412.html

dla grup od turbo dwie pierwsze próby 3-ci bieg, trzecia 4-ty bieg.

http://vaglog.pl/log_253413.html

Zdaniem mechanika który opiekuje się moim autem dymienie spowodowane jest lejącymi pompowtryskami, rok temu wymieniany był 4 wtrysk na regenerowany + cały zestaw naprawczy, zrobiłem logi dynamiczne, moim zdaniem grupy dla wtrysków wyglądają ok, natomiast widoczne jest większe ładowanie powietrza przez przepływomierz. Podpowiedzcie mi proszę czy ta dawka powietrza z lmm może mieć wpływ np na korekcje paliwa, które w następstwie nie jest spalane ? Być może się mylę, nie jestem doświadczony w diagnozie, stąd ogromna prośba o pomoc w analizie i ew. podpowiedź co jeszcze mogę sprawdzić a propos dymienia.

Pozdrawiam

Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...