Skocz do zawartości

marciniakos

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O marciniakos

Informacje

  • Imię
    Marcin
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia marciniakos

0

Reputacja

  1. Cześć Mam problem z autkiem, mianowicie na każdych światłach, czy innym postoju pozostawia za sobą sporą ilość dymu (kolor siwo/biały). Dymienie nie występuje od razu po odpaleniu silnika, zaczyna się przy osiągnięciu temperatury około 70 st./C. Ilość dymu może nie jest przerażająca ale na tyle duża by chmura oddzielała samochód za mną i obok mnie po dłuższym postoju, w każdym razie nie jest to na pewno normalna sytuacja. Problem zaczął się około listopada, aktualna pogoda na pewno potęguje efekt, wcześniej nie było żadnego problemu. Około miesiąc temu zmieniłem rozrząd i olej z filtrem, tydzień później padł mi czujnik G71 od podciśnienia, padał zapewne już wcześniej bo na pedale gazu czułem nierówne ładowanie z turbo, aktualnie tego nie ma. Ciekawe że podczas jazdy na notlaufie (przeładowanie) autko nie dymiło. Po wymianie czujnika mam wrażenie że jest troszkę więcej dymu. Filtr paliwa/powietrza zmieniałem około 7 miesięcy temu (5k przebiegu, mało jeździłem ) Zauważyłem też po odpięciu rury za przepływomierzem (latarka w rure), że na łączeniu kanałów do turbo, ten z przepływki jest czysty, natomiast na łączeniu ( chyba z intercoolera?) jest lekka maź olejowa, ślad nie dochodzi do wlotu turbo, kończy się na skrzyżowaniu. Nie wiem czy to może mieć wpływ, gdzieś nawet wyczytałem że to normalne w 1.9 tdi. W oleju nie ma śladów płynu, w płynie oleju, korek czysty, nic nie bulgocze nic nie stuka, płyn chłodniczy miałem wrażenie że ubywał i dolewałem ale chyba go wywalało przez zbiorniczek wyrównawczy, od pewnego okresu nie dolewam i płyn potrafi wrócić z ilości dołu zbiorniczka np. do minimum po ostygnięciu auta. Dym ma raczej zapach spalonej ropy niż słodkawego glikolu. Czasem w momencie ruszania z miejsca auto szarpnie co muszę regulować sprzęgłem aby dynamicznie ruszyć, problem ten objawia się również przy mocnym skręcie/zawracaniu, auto wtedy mocno potrafi 'trząść budą', problem ten nie występuje zawsze, raczej sporadycznie i o różnej intensywności. Z tego co kojarzę pojawił się jeszcze przed dymieniem. W jeździe auto zachowuje się dobrze, jest żwawe, chodzi równo, cicho i dymienie nie jest bardzo uciążliwe (rozwiewa). dla grupy 013 zabrakło obrotów ale logi na 3-cim biegu 1300 rpm do 4200rpm, but w podłodze, dwie próby, po czasie można odróżnić. http://vaglog.pl/log_253412.html dla grup od turbo dwie pierwsze próby 3-ci bieg, trzecia 4-ty bieg. http://vaglog.pl/log_253413.html Zdaniem mechanika który opiekuje się moim autem dymienie spowodowane jest lejącymi pompowtryskami, rok temu wymieniany był 4 wtrysk na regenerowany + cały zestaw naprawczy, zrobiłem logi dynamiczne, moim zdaniem grupy dla wtrysków wyglądają ok, natomiast widoczne jest większe ładowanie powietrza przez przepływomierz. Podpowiedzcie mi proszę czy ta dawka powietrza z lmm może mieć wpływ np na korekcje paliwa, które w następstwie nie jest spalane ? Być może się mylę, nie jestem doświadczony w diagnozie, stąd ogromna prośba o pomoc w analizie i ew. podpowiedź co jeszcze mogę sprawdzić a propos dymienia. Pozdrawiam Marcin.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...