Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 Czarny Avant, 2,0TDi Multitronic


Spitfire90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno zakupiłem swoje drugie Audi A4, tym razem zdecydowałem się na model B7 z 2005 roku w wersji Avant :) Tak po krótce samochód w 2008 roku sprowadzony do Polski z Niemiec, miał wcześniej 4 właścicieli w tym 3 z Polski. Napędzany jest silnikiem 2,0 TDi o mocy 140KM BLB, jak już też wspomniałem w temacie jest to automat ze skrzynią Multitronic.

W skład wyposażenia samochodu wchodzą

-ABS,

-eSP,

-wielofunkcyjna kierownica,

-tempomat,

-climatronic dwustrefowy,

-centralny zamek,

-czujniki parkowania tył,

-wspomaganie kierownicy,

-przyciemniane szyby,

-podgrzewane lusterka,

-elektryczne szyby przednie,

-immobiliser,

-relingi dachowe,

-alarm i może jeszcze odkryje kolejne :P

Nie mam za wiele zdjęć, ale przedstawię poglądowo póki co chociaż te kilka, może jutro po pracy wstawię więcej :D

89Ndnz.jpg
VeqKXL.jpg
D7RCC9.jpg

Oczytałem się jak to bardzo awaryjnymi jednostkami są silniki 2,0 TDi, ale mam nadzieję, że nie jest to reguła; zaś jeszcze gorszych rzeczy dowiedziałem się o skrzyni Multitronic :kox: Nie widzę problemów z silnikiem w tej chwili, jednak sama skrzynia pomimo, że chodzi absolutnie bez żadnych zarzutów wyrzuca czasami ostrzeżenie (które notabene samo znika) w postaci podświetlonych kontrolek PRNDS na czerwono. VCDS podpowiada mi o błędzie sterownika, mianowicie czujnika regulacji obrotów 18201 Transmission Output Speed Sensor: No Signal, jednak z tego co wyczytałem nie jest to poważny błąd i wymagać będzie oddania sterownika do serwisu. Sam sprzedający zasugerował zbliżającą się wymianę oleju w skrzyni biegów. Muszę także dowiedzieć się jak dobrze dbać o w/w skrzynię tak, żeby dała same przyjemności podczas eksploatacji - jest to nadzwyczajnie wygodna w użytkowaniu skrzynia :wink:

Samochód ma lekką wgniotkę z prawej strony prawdopodobnie po jakiejś stłuczce, ale jest to do zrobienia w czasie ;) Lekko oberwało się też feldze, która została już zamieniona z zapasu, stąd wynikał drugi błąd wykryty po kupnie: 01826 Sensor for Steering Angle (czujnik kąta skrętu). Były to jedyne błędy. Jak już zakupię interfejs do samochodu posprawdzam, czy zniknęło :lol:

Mam lekki dylemat, gdyż w samochodzie jest fabryczne radio Chorus i zastanawiam się nad podmianą go z radiem niefarbycznym, które kupiłem przed rokiem Pioneer X360BT z nadzieją, że będzie grało lepiej + funkcja Bluetooth. Jednak dzisiaj zaskoczyła mnie pewna rzeczy, gdy podczas słuchania muzyki z podłączonego kasetą z kablem - telefonu nagle przez głośniki zaczęła gadać jakaś babka w stylu "nie słyszę co mówisz" po polsku :grin: wyglądało to na jakieś sterowanie głosem, ale nie wiem sam w jaki sposób to się stało. Potem odkryłem, że samochód ma moduł BT i po podłączeniu telefonu zaczął działać :lol: Jednak ten głos po polsku był przed tym i jestem przekonany, że to nie było z telefonu :wink: Więc teraz nie wiem czy warto wymieniać to radio ;) Potrzebuję również zdiagnozować jak naprawić rolki w kierownicy - od podgłaśniania i zmian, które chodzą wyraźnie bez żadnego oporu - prawdopodobnie zużycie.

Na tą chwilę to chyba tyle co mogę napisać ;) Mam nadzieję dowiedzieć się tutaj wielu ciekawych rzeczy, gdyż czytając różne wątki na wielu forach zaczynam przekonywać się z jak bardzo złożoną konstrukcją mam do czynienia, która kryje w sobie tak wiele tajemnic :D Pozdrawiam forumowiczów! :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...